jamejamsara
سرا سلامت کد خبر: ۸۶۰۴۸۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۴  |  ۱۱:۴۵

بر خلاف آنچه خودتان تصور می‌کنید، دچار کمبود خیلی از املاح و ویتامین‌ها هستید و همین روند شما را دائماً در حالت گرسنگی نگه می‌دارد و به دنبال آن پرخوری اتفاق می افتد.

کمبود این ۵ ماده مغذی، شما را پرخور می‌کند

کلسیم و منیزیم از جمله این املاح هستند. استرس و خوردن بیش از حد خوراکی‌های شیرین نشان دهنده فقر این دو ماده معدنی در بدن است. استفاده از محصولات لبنی مانند ماست، کفیر، پنیر، و سبزیجات تیره رنگ شما را از فقر این دو ماده معدنی نجات می‌دهد.

به گزارش سلامانه، ویتامین «ب» دیگر ماده مغذی دیگر است که کمبود آن فرد را دچار نوسانات خلقی می‌کند. یکی از این نوسانات خلقی افسردگی و ابتلا به پرخوری عصبی است. کمبود «روی» نیز باعث می‌شود فرد نمک و شکر بیشتری به وعده‌های غذایی خود اضافه کند.

فقر امگا سه هم از جمله محرومیت‌هایی است که بدن را به سمت پرخوری سوق می‌دهد. در حالی که ماهی آزاد، ماهی‌های کنسرو و تن، تخم مرغ، و ... منابع بسیار خوبی از این ماده مغذی هستند.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:
یادداشت بیشتر
وظیفه آگاهی بخشی

وظیفه آگاهی بخشی

به نظر من باوجود برخی تلاش‌ها، در برنامه‌های تلویزیونی نوروز امسال تنوع وجود نداشت، درحالی‌که انتظار می‌رفت امسال که مردم در خانه‌ها هستند، فیلم‌های متنوعی از شبکه‌های مختلف برایشان به نمایش گذاشته شود؛ به همین دلیل تنها چیزی که خیلی طرفدار داشت، همین سریال «پایتخت» بود که آن هم مسیری زیگزاگی طی کرد.

باوری كه تغییر كرد

باوری كه تغییر كرد

موضوع این است وقتی راجع به ویروس صحبت می‌شود، راجع به اپیدمی صحبت می‌كنیم؛ یعنی راجع به مفهومی همزمان علمی و اجتماعی كه پیوست سیاسی در آن نمی‌گنجد.

بحران تصمیمات زودهنگام کرونایی

بحران تصمیمات زودهنگام کرونایی

اتخاذ تصمیمات متناقض در مدیریت بحران‌های اجتماعی یکی از اشتباهات حوزه مدیریت کلان است که در علم جامعه‌شناسی از آن به عنوان چندگانگی مدیریتی یاد می‌شود.

گفتگو بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر