متخصص پزشکی ورزشی : افراد در این مقطع زمانی به هیچ عنوان حتی در مناطق خلوت اقدام به پیاده روی و ورزش‌های بیرون از خانه نکنند.
کد خبر: ۱۲۶۳۳۲۹

به گزارش جام جم آنلاین ، خبرگزاری صدا و سیما نوشت: تورج ملک محمدی  افزود: از آن جا که ماسک جلوی تنفس را تا حدودی می‌گیرد، افراد در حال ورزش نمی‌توانند از آن استفاده کنند البته هر چه قدر هم که ماسک را با دقت استفاده کنیم هوا از کناره‌های آن و از طریق بخارات کناری وارد مجاری تنفسی خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر در زمان ورزش و یا پیاده روی در فضای باز دو نفر از کنار هم عبور کنند به علت تعداد تنفس زیاد اگر یک نفر از آن‌ها مبتلا باشد به راحتی فرد کناری را هم بیمار می‌کند.
××× ورزش در خانه فراموش نشود
متخصص پزشکی ورزشی در ادامه یادآورشد: ورزش مهم‌ترین کاری است که این روز‌ها چه کسانی که درگیر بیماری شده و بهبود یافته اند و چه کسانی که در قرنطینه خانگی به سر می‌برند باید انجام دهند.
ملک محمدی افزود: کسانی که درگیر بیماری شده اند باید ابتدا از پزشک برای ورزش کردن کسب اجازه کنند که آیا می‌توانند فعالیت بدنی را شروع کنند یا نه؟ قطعاً ورزش برای این افراد به خاطر عوارضی که روی ریه شان به صورت بلند مدت در صورت عدم انجام ورزش بوجود می‌آید، سودمند خواهد بود.
وی گفت: کسانی که در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، چون در خانه نشسته اند و به لحاظ تغذیه‌ای بیشتر غذا مصرف می‌کنند و ورودی بدنشان زیاد است و طبعاً فعالیت بدنی کمی دارند.
متخصص پزشکی ورزشی تصریح کرد: اگر افراد در این دوره زمانی به فکر ورزش نباشند به تدریج دچار افزایش وزن و در کنار آن دچار تحلیل و از بین رفتن توده عضلانی خواهند شد. این موضوع برای افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند بیشتر نمایان است، چون با اختلالات اسکلتی و عضلانی هم مواجه می‌شوند.
××× مراقب مربیان فضای مجازی باشید

ملک محمدی یادآورشد: متاسفانه هم اکنون در فضای مجازی افراد ورزش‌هایی را آموزش می‌دهند که نه تنها سودی ندارد بلکه مضر هم است خواهشی که دارم این است که علاقمندان حتما این ورزش‌ها را از منابعی بگیرند و استفاده کنند که وجاهت علمی و عملی داشته باشد.
وی تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند به کانال‌های ورزشکاران ملی که سبقه فعالیت حرفه‌ای داشته اند مراجعه کنند و برنامه‌های تمرینی را براساس توصیه‌های آن‌ها دنبا کنند.
متخصص پزشکی ورزشی در ادامه گفت: البته منابع دیگری مثل فدارسیون‌های ورزشی مختلف که گاهاً اقدام به آموزش یک سری ورزش‌ها کرده اند هم جزو منابع معتبر محسوب می‌شود. بطور کلی ورزش کردن غیر اصولی عوارض بسیار زیادی را به همراه دارد.
ملک محمدی در خاتمه تاکید کرد: به هیچ عنوان در مکان‌های عمومی و حتی مکان‌هایی که فکر می‌کنید خلوت است ورزش نکنید و فقط در منزل فعالیت‌های بدنی خود را دنبال کنید در هر خانه‌ای فضایی با متراژ یک در یک و یا ۲ در ۲ برای ورزش کردن افراد وجود دارد، انجام ۹۰ دقیقه فعالیت بدنی در سه روز از هفته روی سلامتی افراد تاثیر بسزایی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها