اخباری که در رابطه با ویروس کرونا به گوش می رسد گاهی اوقات امیدوارکننده است و گاهی اوقات نگران کننده. این ویروس بلای عظیمی را بر سر بشر آورده است.
کد خبر: ۱۲۶۳۲۲۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از sciencenews ، ویروس کرونا از طریق ذرات بسیار ریز معلق در هوا که ناشی از حرف زدن و تنفس عادی است هم می تواند باعث آلوده شدن دیگران شود این در حالی است که پیش از این گفته می شود این بیماری از طریق عطسه و سرفه کردن منتقل می شود.

با این حال کارشناسان تاکید می کنند آنچه که باعث انتقال ویروس به بدن دیگران می شود این است که این افراد در معرض تنفس قطرات آلوده به ویروسی قرار گرفته اند که از طریق عطسه و سرفه فرد آلوده به فضای اطراف پراکنده شده است.

این قطرات می توانند سطوح یا اشیاء را آلوده کرده و افرادی که سطح را لمس می کنند آلوده کند.

قطرات بزرگ هنوز مهم ترین ابزار برای عفونت هستند اما محققان اکنون می گویند که ذرات ریز معلق در هوا نیز ممکن است ویروس عفونی داشته باشند. محققان آکادمی ملی علوم ، مهندسی و پزشکی ایالات متحده در گزارشی در تاریخ 1 آوریل به دفتر کاخ سفید نوشتند: "تحقیقات موجود در حال حاضر از احتمال گسترش ویروس کرونا از طریق ذرات ریز ناشی از حرف زدن و تنفس معمولی هم وجود دارد".

ویروس کرونا شاید یک بیماری وابسته به هوا باشد و اگر صحت داشته باشد مشخص می شود که چگونه افراد پیش از آنکه علامتی نشان بدهند به آن مبتلا می شوند.

اکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در سراسر جهان مبتلا به کرونا شده اند. یک چهارم این افراد در آمریکا هستند. نزدیک 69 هزار تن نیز جان خود را از دست داده اند.

این گزارش با استناد به یک مطالعه منتشر نشده از دانشگاه هنگ کنگ گفت: پوشیدن ماسک های جراحی می تواند میزان آلوده شدن افراد را کاهش دهد. البته در این نامه آمده است که پوشیدن ماسک از شخصی که ماسک را پوشانده است از ابتلا به بیماری به طور کامل محافظت نمی کند. مشخص نیست چه مقدار ویروس باید نفس بکشد تا آلوده شود.

در این گزارش همچنین آمده است که مواد ژنتیکی ویروس بیش از دو متر (شش فوت) به دور از تختهای بیمارستانی تشخیص داده شده است. این یافته می تواند نشان دهد که فاصله فیزیکی حداقل با دو متر ممکن است برای محدود کردن شیوع ویروس کافی نباشد. آیا می توان ویروس عفونی را تا آن زمان انتقال داد یا اینکه ماده ژنتیکی از ویروس های مرده است و این هنوز مشخص نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها