یافته های جدید حاکی از آن است که حیواناتی نظیر سگ، گربه و موش( موش خرما) هم به ویروس کرونا مبتلا می شون هر چند احتمال بیماری در رابطه با سگ ها کمتر است.
کد خبر: ۱۲۶۳۰۳۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از dailymail ، محققان چینی دریافته‌اند که احتمال ابتلای گربه و موش خرما به ویروس کرونا بسیار زیاد است. این احتمال وقتی به قطعیت تبدیل شد که برخی از موش های آزمایشگاهی که در آزمایشگاهی در پکن برای آزمایش های مربوط و مختلف به کرونا مورد استفاده قرار می گرفتند آلوده به این ویروس شدند.

این یافته ها همچنین حاکی از آن است که ویروس کرونا از طریق گربه و موش خرما به دیگر همنوعانشان هم انتقال می یابد.

کارشناسان و محققان چینی در آزمایشگاهی در پکن پایتخت چین به طور عمدی چند حیوان را با ویروس کرونا آلوده کردند تا نتیجه آن را ببینند. آنها می خواستند مطمئن شوند که آیا ویروس کرونا قابل انتقال به حیوانات هم هست یا خیر.

سلسله آزمایش های مربوط به احتمال انتقال ویروس به حیوانات نشان داد بر خلاف سگ، گربه و موش خرما، حیواناتی نظیر اردک، خوک و مرغ نمی توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند.

در ادامه آزمایشات دیگری در نقاط دنیا بر روی حیوانات انجام شد. بر اساس این آزمایش ها دو توله سگ در هنگ کنگ و یک گربه در بلژیک به ویروس کرونا مبتلا شدند.

محققان در مقاله خود نوشتند: گربه ها و سگ ها با انسان در تماس نزدیک هستند و بنابراین درک حساسیت آنها برای کنترل ویروس کرونا مهم است.

محققان علاوه بر گربه ها بر روی حیوانات دیگر نیز آزمایش کرده اند. مشخص شد كه سگها نسبت به ابتلا به كروناویروس كمتر مستعد هستند؛ تنها دو یا پنج حیوان از این حیوانات كه به طور عمدی آلوده بودند مبتلا به کرونا شدند و این آزمایشات نشان داد که سگ ها هر چند می توانند به کرونا مبتلا شوند اما احتمال ابتلای آنها بسیار کم است.

با این وجوددر نقطه مقابل سگ ها؛ موش های خرما قرار دارند که بسیار مستعد ابتلا به عفونت هستند.

در همین حال ، مرغ ها ، اردک ها و خوک ها ، هیچ ذره RNA را در صورت آلوده شدن با کورو ویروس یا پس از قرار گرفتن در معرض حیوانات آلوده ، به نمایش نمی گذارند - نشان می دهد که احتمالاً آنها نقش مهمی در گسترش ویروس ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها