معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در بارش‌های روز گذشته بیشترین خسارت به محورهای استان‌های کرمان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان وارد شد، گفت: در جنوب استان کرمان 130 روستا تحت محاصره آب قرار گرفت.
کد خبر: ۱۲۶۲۴۲۱

به گزارش جام جم آنلاین، رضا اکبری در گفتگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جاده‌های استان‌های سیل زده و بارش برف در محورها گفت: در حال حاضر سامانه بارشی به شرق و شمال شرق کشیده شده است و برف و باران در این مناطق ادامه دارد که شامل شمال سمنان، گرگان و خراسان شمالی است. ضمن آنکه در محورهای آزادشهر و خوش ییلاق بارش برف داریم.

وی ادامه داد: همکاران ما در راهداری استان‌های مذکور در حال تلاش هستند تا با وجود بارش برف محورها باز بماند اما احتمال مسدود شدن برخی محورها تا امشب وجود دارد. با این حال تلاش می‌کنیم این محورها باز بماند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:‌در جاده‌های استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه وبویراحمد و اصفهان، مرکزی و همچنین محورهای هراز و کندوان بارش برف داریم اما از نظر تردد مشکل خاصی وجود ندارد غیر از مناطق شمال شرق که اعلام شد بارش برف است و راهداران همه تلاش خود را می‌کنند محورها باز بماند.

اکبری تاکید کرد:‌رانندگان محورهای سردسیر و کوهستانی حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

 سیلاب در چند استان / بیشترین آبگرفتگی جاده‌ها در جنوب کرمان

وی اظهار داشت: در بارش‌های اخیر در چند استان بروز سیلاب رخ داد که در جنوب کرمان بیشترین خسارت وارد شده است. 130 روستا در جنوب کرمان در محاصره آب هستند ضمن آنکه در محور کهنوج به بندر عباس یک پل به علت سیلاب شکسته است. محور رودبار به ایرانشهر به دلیل آبگرفتگی مسدود است. همچنین محور بم- ایرانشهر به دلیل آب بردگی پل مسدود است.ضمن آنکه محور کهنوج- قلعه گنج هم مسدود است که همکاران ما در راهداری استان کرمان در حال بازگشایی این محورها هستند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه بارندگی روز گذشته موجب شد 130 روستا در جنوب کرمان در محاصره آب برود، گفت: باید صبر کرد تا آب فروکش کند و ادوات راهداری امکان فعالیت داشته باشند.

اعزام ماشین‌آلات راهداری از یزد و شمال کرمان به جنوب کرمان

اکبری بیان کرد:‌ در راستای تسریع در بازگشایی محورها در جنوب استان کرمان، ادوات و ماشین‌آلات راهداری از استان یزد و شمال استان کرمان به جنوب استان کرمان اعزام شد تا خاکریزی در مناطق آبگرفته و بازگشایی محور انجام شود.

وی افزود: به علت کاهش سفرهای نوروزی فعلا جاده‌ها خلوت است و این کار راهداران ما را آسان‌تر کرده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: محورهای کنارک و چابهار و همچنین در شرق هرمزگان محور جاسک- میناب به دلیل آب بردگی مسدود است.

اکبری افزود: طی هماهنگی یکی از معاونان سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای به جنوب استان کرمان اعزام شد تا با اختیارات کامل اقدام کند و مسیرها و محورهای مواصلاتی این منطقه به سرعت بازگشایی شوند.

وی گفت: سیل در بوشهر و کنگان هم موجب آب بردگی برخی جاده‌ها در این مناطق شده بود. ضمن آنکه ریزش کوه داشتیم که با کمک راهداران مسیر به سرعت باز شد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: بیشتر خسارات سیل مربوط به استان‌های جنوبی کشور خصوصا جنوب استان کرمان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها