پزشک متخصص بیماری های عفونی در گفت و گو با جام جم آنلاین به این سوال پاسخ می دهد:

ویتامین C واقعا مقابل کرونا سد است؟

این روزها که ویروس کرونا در تمام کشور شیوع پیدا کرده است بسیاری از تاثیرات ویتامین های C و D بر روی بدن می گویند. بررسی مصرف خودسرانه ویتامین D و عوارض آن در مطلب دیگری مورد بررسی قرار خواهد گرفت اما درباره ویتامین C چه می دانید؟
کد خبر: ۱۲۶۱۹۷۲

خلیل رازقیان متخصص ریه و بیماری های تنفسی در گفت و گو با جام جم آنلاین، عنوان کرد: چیزی که در ابتدا باید روی آن تاکید شود دور شدن از هرگونه استرس و نگرانی در رابطه با بیماری کرونا است. فقط با هوشیاری و منطق می توان این بیماری را ریشه کن کرد و نه با استرس و نگرانی و ترس و یا هر عمل غیرمنطقی دیگر.

دکتر رازقیان افزود: موثرترین روش پیشگیری از کرونا قرنطینه است. تا زمانی که در جمع قرار نگرفته اید و به اماکن عمومی نروید هیچ خطری شما را تهدید نمی کند اما به محض اینکه تصمیم گرفتید به خارج از منزل بروید خطرات زیاد می شوند پس پیش از هر موضوع دیگری نظیر تغذیه و یا مصرف هرگونه ویتامین فقط باید به این نکته اهمیت داد که قرنطینه در این برهه بسیار مهم و حیاتی است و زنجیره انتقال را قطع می کند.

این پزشک متخصص گفت: نوع تغذیه برای افراد در این روزها بسیار مهم است. مصرف غذاهای سنگین، پرچرب و دیرهضم در این دوران توصیه نمی شود. مصرف فست فود هم باید به طور کلی قطع شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ویتامین C نقشی در پیشگیری در از کرونا دارد یا خیر گفت: این حرف کاملا غلط است که گمان کنیم ویتامین C و یا هرگونه ویتامین دیگری در تقابل با بیماری کرونا نقش پیشگیرانه دارند. آنچه که نقش پیشگیری را ایفا می کند قرنطینگی، شستن مداوم دست ها ، فاصله گرفتن از افراد بیمار و رعایت بهداشت و ضدعفونی کردن وسایل مختلف است. اما با این حال ویتامین C نقش های دیگری می تواند داشته باشد.

این پزشک تاکید کرد: سیستم ایمنی بدن با مصرف ویتامین ها تقویت می شود. خوردن منابع غذایی که سرشار از ویتامین C هستند را توصیه می کنم نظیر میوه ها و سبزیجات.

وی در ادامه گفت: مصرف این نوع ویتامین در دوزهای بالا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و از بیماری های نظیر سرماخوردگی جلوگیری می کند.

دکتر رازقیان یادآور شد: این روزها بسیار می گویند ویتامین C بدن را مقابل ویروس کرونا دفاع می کند. این فرضیه به واقعیت نزدیک است. از این لحاظ می گویم فرضیه که تحقیقات در این رابطه هنوز تکمیل نشده است.

این پزشک در خاتمه گفت: البته در مصرف این ویتامین باید مراقب بود. دوزهای مصرف بالای آن می تواند باعث درد معده، اسهال و نفخ شکم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها