متخصص تغذیه در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

مواد غذایی که در برابر ویروس کرونا مثل سد عمل می کنند

یک متخصص تغذیه می گوید نوع تغذیه در برابر ویروس کرونا بسیار تاثیرگذار است و می تواند نقش زیادی در مقاومت بدن در مقابل ویروس داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۶۱۵۱۸

به گزارش جام  جم  آنلاین، اکنون دیگر همه ما می دانیم در مقابل ویروس کرونا چه مواردی را باید رعایت کنیم تا به آن مبتلا نشویم. جلوی بینی و دهان خود را هنگام عطسه و سرفه بگیریم، ماسک بزنیم، مرتب دست های خود را بشوییم، از حضور در اماکن عمومی تا حد امکان پرهیز کنیم، از تماس با افراد بیمار خودداری کنیم و وسایلی که مرتب با آنها سر و کار داریم را مرتب ضدعفونی کنیم. اما همه اینها در برابر ویروس کرونا کافی است؟ پاسخ به این سوال بحث بسیار کلانی را می طلبد اما در اینجا نگاهی به تغذیه داریم. نوع تغذیه چقدر می تواند در خنثی کردن ویروس کرونا تاثیرگذار باشد؟ در این رابطه یک متخصص تغذیه توضیحاتی را به جام جم آنلاین ارائه می دهد.

شیما دانشمندپور متخصص تغذیه به جام جم آنلاین گفت: فقدان ویتامین های A ، C و D در بدن و یا کمبود آنها قدرت سیستم ایمنی بدن را پایین می آورد. این ویتامین ها باید به وسیله منابع غذایی مختلف برای بدن فراهم شوند تا احتمال ابتلا به ویروس کرونا پایین بیاید.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: شهروندان تا می توانند میوه مصرف کنند، میوه هایی مثل پرتقال، نارنگی و سایر مرکبات. سبزیجاتی مانند کلم و فلفل دلمه های و پیاز و سیر و .... نیز بسیار موثر هستند. باید به این مسئله توجه داشت که برای مصرف این میوه ها و سبزیجات از تمیزی و بهداشت آنها صد در صد مطمئن باشیم تا خدای نکرده مصرف آنها خود مشکل دیگری را رقم نزند.

دانشمندپور با بیان اینکه گوجه فرنگی، هویج، اسفناج و برگ کاهو نیز نقش زیادی در مقاومت بدن در برابر ویروس هایی مثل کرونا دارند گفت: مصرف روزانه سه واحد از گروه سبزی ها و دو واحد از انواع میوه‎ها به تمامی شهروندان توصیه می شود.

وی تصریح کرد: در مقابل ویروس کرونا باید توجه ویژه ای به نوع تغذیه داشت. مصرف آب لیموترش تازه و یا آب نارنج تازه نیز بسیار توصیه شده است. البته در روزهایی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده است به تمامی افراد توصیه می شود مصرف فست فود را برای خود قدغن کنند و سمت این گروه از غذاها نروند.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: به هیچ عنوان غذاهای خام را مصرف نکنید. انواع کباب باید به خوبی مغز پخت شده باشند. در رابطه با تخم مرغ هم تا زمان فروکش کردن موج کرونا از مصرف آن به صورت عسلی، نیم پز و نیمرو به شدت خودداری کنید.

دانشمندپور با تاکید بر مصرف غذاهای آبکی مثل سوپ گفت: تنوع برای غذاهای مناسب جهت تقویت سیستم ایمنی بدن زیاد است. از موارد دیگر می توانم به دیگر میوه ها مثل انار و یا دیگر سبزیجات و حبوبات مثل ماش اشاره کنم.

این متخصص تغذیه در پایان گفت: رعایت رژیم غذایی مناسب در مبتلا نشدن به ویروس کرونا نقش زیادی دارد هر چند در کنار آن موارد بهداشتی متعددی باید رعایت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها