در روشی جدید از کلاهبرداری، با افراد تماس گرفته می‌شود و با وعده سیم‌کارت‌هایی با شماره رند و یا هم‌شماره سیم‌کارت‌های اعتباری‌شان که قیمتی پایین‌تر از معمول دارند، آنها را فریب می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۴۶۹۸۳
سیم‌کارت‌هایی که نباید بخرید!

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، اگر بخواهیم سیم‌کارت‌هایی را که ارائه می‌شود تفکیک کنیم، شامل سیم‌کارت‌هایی هستند که به‌روز توسط اپراتور‌ها واگذار می‌شوند و به تعدادی هستند که متقاضی به‌راحتی تهیه کند و دلیلی ندارد در بحث عرضه و تقاضا، دچار افزایش و کاهش قیمت شوند و بخش دیگر سیم‌کارت‌های با کد‌های قدیمی‌تر با شماره خاص هستند که متقاضی و بازار خاص خود را دارند و دیگر عرضه نمی‌شوند.

طبق اظهارات فعالان بازار، سیم‌کارت‌های دائمی قدیمی که تقاضای زیادی برایشان وجود دارد، تعیین‌کننده قیمت سیم‌کارت هستند و با توجه به جایگاهشان نزد کاربران و قدمتی که دارند، به نوعی ایجاد بورس کرده‌اند و قیمت بعضی از این سیم‌کارت‌ها بعضاً به چند صد میلیون تومان هم رسیده است. علاوه بر این، عوامل دیگری مانند عرضه سیم‌کارت، میزان عرضه و تقاضا و عدم توازن بین عرضه و تقاضا بر قیمت سیم‌کارت خیلی مؤثر است.

اما در مواردی ممکن است از تمایل افراد به خرید سیم‌کارت‌هایی که شماره‌هایی رند دارند و یا سیم‌کارت‌های دائمی مشابه شماره‌های اعتباری افراد، سوءاستفاده شود؛ بدین‌صورت که با فرد تماس گرفته و پیشنهاد می‌دهند که با دریافت مبلغ پایین‌تری از حد معمول، می‌تواند صاحب سیم‌کارتی با شماره مورد نظر شود، در حالی که این کار کلاهبرداری است و با واریز مبلغ مورد نظر، دیگر نه خبری از سیم‌کارت می‌شود و نه شخصی که با شما تماس گرفته است.

در این زمینه، افشار فروتن - رئیس انجمن فروشندگان تلفن همراه، سیم‌کارت و لوازم جانبی - اظهار کرد: اپراتور‌ها اطلاع‌رسانی خود را از طریق روابط عمومی و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی انجام می‌دهند و اینطور نیست که بخواهند فروش سیم‌کارت را به افراد عادی و شخص و فروشنده‌های معمولی واگذار کنند. با توجه به این شرایط، کاربر و مصرف‌کننده باید توجه کنند که اگر خارج از این چارچوب، فردی با آن‌ها تماس گرفت و قصد فروش سیم‌کارت داشت، به این توجه داشته باشند که یک جای کار اشکال دارد.

وی افزود: این‌که تماس بگیرند و بگویند سیم‌کارت داریم، ممکن است شیوه‌ای برای بازاریابی بعضی از مراکز فروش سیم‌کارت باشد که یک سری از سیم‌کارت‌ها را پیش‌ثبت‌نام می‌کنند و اپراتور آن شماره را برایشان حفظ می‌کند تا از این طریق بتوانند کسب درآمدی داشته باشند، بعضی دفاتر هم یک سری شماره مشخص را خریداری می‌کنند و توسط پرسنلشان اقدام به بازاریابی می‌کنند. اما در اکثر موارد تماس‌هایی که گرفته می‌شود، کلاهبرداری است و افراد نباید به این تماس‌ها توجه کنند.

فروتن با بیان این‌که اپراتور‌ها در حال حاضر شرایط خرید را بسیار آسان کردند و نیازی به این ترفند‌ها نیست، گفت: بهتر است در مواجهه با این تماس‌ها، این کار را اصلا انجام ندهد. حتی برای انتخاب شماره منتخب هم اعلام می‌کند که اگر شماره‌ای را مد نظر دارید که متناسب با شماره دیگرتان باشد، از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی اپراتور‌ها برای تهیه سیم‌کارت اقدام کنید.

رئیس انجمن فروشندگان تلفن همراه، سیم‌کارت و لوازم جانبی همچنین خاطرنشان کرد کاربران باید به اطلاع‌رسانی روابط عمومی اپراتور‌ها توجه کنند و با اطمینان از اپراتور‌ها و نمایندگی‌های رسمی و معتبر معرفی‌شده از طرف آن‌ها خرید کنند، در غیر این صورت متضرر می‌شون و در نهایت جز دردسر برای کاربر، چیز دیگری برایشان ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها