بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کرده‌اند که خطر نفوذ هکرها به گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ بسیار بالاتر از سال‌های قبل خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۴۶۰۴۶
خطر هک گوشی را جدی بگیرید

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، بر اساس گزارش وب سایت economictimes ، در سال های اخیر که نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به گوشی های هوشمند و دستگاههای الکترونیکی افزایش قابل توجهی یافته است، بسیاری از کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری در تلاشند با تحقیقات جدید خود به بررسی آسیب پذیری ها و ریسک های متعددی که در فضای مجازی به وجود می آید، کاربران و شرکت های توسعه دهنده نرم افزار و سخت افزارهای مختلف را آگاه کرده و به آنها در صورت وجود خطرات و تهدیدات جدی هشدار دهند.

کارشناسان و متخصصان امنیتی به تازگی با انتشار گزارشی هشدار داده اند که خطر نفوذ هکرها به گوشی های هوشمند و سایر دستگاههای الکترونیکی در سال جاری میلادی بسیار بالاتر از سال های قبل خواهد بود.

آنها علت آن را توسعه اینترنت اشیا (IoT) و گجت های هوشمند خانگی و شخصی که قابلیت اتصال به شبکه جهانی اینترنت را دارند، معرفی کرده اند.

طبق این گزارش، تعداد نفوذ هکرها و مجرمان سایبری و همچنین افشای اطلاعاتی در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل از آن، ۲۰۱۸ میلادی، ۵۴ درصد افزایش پیدا کرده است. به همین ترتیب پیش بینی می شود که رشد و افزایش قابل توجهی در سال ۲۰۲۰ میلادی از لحاظ نفوذهای سایبری اتفاق بیفتد که بیشتر آنها توسعه و گسترش بدافزارهای موبایلی و تروجان های بانکی خواهند بود.

آنها همچنین توسعه نسل پنجم شبکه اینترنت همراه ۵G را از دیگر دلایل رشد حملات بدافزاری و سایبری در سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرده اند.

با توجه به روند صعودی حملات سایبری و بدافزاری در جهان، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان قادر نیستند حملات سایبری و بدافزاری و نفوذ هکرها را زودتر از وقوع تشخیص داده و پیش‌بینی کنند؛ بدین ترتیب از بروز آسیب‌های سایبری و اینترنتی که به سرقت حجم زیادی از اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران منجر می‌شود، جلوگیری به عمل آورند.

در چند سال گذشته باج افزار، بدافزار و ویروس‌های رایانه‌ای بسیاری در سراسر جهان، اطلاعات محرمانه، خصوصی و مالی میلیون‌ها نفر را به سرقت بردند و میلیاردها دلار به شرکت‌های مربوطه و دولت‌ها خسارت وارد کرده‌اند. حمله سایبری توسط بدافزار واناکرای (WannaCry) به طور قطع یکی از مهلک‌ترین حملاتی است که در طول سال‌های اخیر صورت گرفته است و میلیاردها خسارت برای دولت و شرکت های مختلف کشورهای جهان برجای گذاشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها