در این گزارش می‌خواهیم ببینیم کدام کشور‌های دنیا بیشترین کاربر اینترنت را دارند اطلاعات فهرست زیر از بانک جهانی تأمین شده است.
کد خبر: ۱۲۴۱۷۶۴
کشورهایی که بیشترین کاربر اینترنت را دارند + جایگاه ایران

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، تعداد کاربران اینترنت جهانی طی دو دهه‌ی گذشته با افزایشی سریع و شدید رو به رو بوده. در صورتی که این مسأله معیاری برای ارزیابی عملکرد اقتصادی یک کشور در نظر گرفته شود، می‌توان گفت همه‌ی کشور‌های دنیا در این مدت رشد و پیشرفت چشمگیری داشته اند.

در حقیقت، برخی کشور‌ها مثل نیجریه و بنگلادش از نظر تعداد کاربران اینترنت با رشدی ۴۰ هزار درصدی رو به رو بوده اند! گرچه رشد استفاده از اینترنت در بسیاری از موارد با پیشرفت‌هایی در زمینه‌ی فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی همراه بوده، اما کماکان شاهد آن هستیم در کشور‌هایی که استفاده از اینترنت با رشد و گسترش رو به رو بوده بخش قابل توجهی از مردم در شرایطی زیر خط فقر قرار دارند.

در ادامه می‌خواهیم ببینیم کدام کشور‌های دنیا بیشترین کاربر اینترنت را دارند. اطلاعات فهرست زیر از بانک جهانی تأمین شده است.

۵- ژاپن: ۱۱۵/۴ میلیون کاربر

ژاپن از نظر تعداد کاربران اینترنت رتبه‌ی پنجم فهرست را دارد به طوری که تعداد کاربران آن ۱۱۵/۴ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. ژاپن یکی از اولین کشور‌هایی بود که اینترنت در آن راه اندازی شد. کاربران ژاپنی از اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ میلادی از اینترنت پرسرعت برخوردار بوده اند و حتی سازنده‌ی اولین سرویس اینترنت موبایل در دنیا، ژاپن بود. این سرویس که iMode نام داشت در دهه‌ی ۱۹۹۰ در ژاپن راه اندازی شد.

۴- برزیل: ۱۴۰ میلیون کاربر

برزیل ۱۴۰ میلیون کاربر اینترنت دارد که بر این اساس در جایگاه چهارم فهرست قرار می‌گیرد. برزیل نه فقط از نظر تعداد کاربران اینترنت از جایگاه بالایی برخوردار است، بلکه در میان ملت‌هایی قرار دارد که بیشترین زمان را صرف گشت زنی در اینترنت می‌کنند. یکی از دلایل محبوبیت اینترنت در میان برزیلی ها، شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک است که طرفداران زیادی در کشور دارند.

۳- ایالات متحده آمریکا: ۲۴۵ میلیون کاربر

نزدیک به ۲۴۵ میلیون نفر در آمریکا از اینترنت استفاده می‌کنند که این میزان معادل حدوداً ۸۰ درصد از کل جمعیت این کشور محسوب می‌شود. اینترنت در ایالات متحده آمریکا متولد شد و این کشور سهم زیادی از کاربران اینترنت در دنیا را به خود اختصاص داده. در ایالات متحده آمریکا کاربران عمدتاً به روش اتصال به اینترنت باند پهن (Broadband Internet Connection) به شبکه جهانی اینترنت دسترسی دارند.

۲- هند: ۴۵۵ میلیون کاربر

هند با ۴۵۵ میلیون کاربر اینترنت، رتبه‌ی دوم این فهرست را به خود اختصاص داده. در هند عمده‌ی کاربران اینترنت در مناطق شهری این کشور هستند، چون در مناطق روستایی آن دسترسی کمتری به اینترنت وجود دارد. گوشی‌های هوشمند اصلی‌ترین راه اتصال کاربران به اینترنت در هند هستند.

۱- چین: ۷۴۸ میلیون کاربر

چین با بیش از ۷۴۸ میلیون کاربر، بیشترین کاربر اینترنت در دنیا را دارد. چین بیشتر از یک میلیارد نفر جمعیت دارد و از یک شبکه گسترده‌ی اینترنت برخوردار است که در سال‌های اخیر توسعه یافته. جمعیت کاربران اینترنت در چین در طول یک دهه‌ی گذشته تقریباً دو برابر شده. بیشترین افزایش در تعداد کاربران اینترنت موبایل رخ داده که از گوشی‌های هوشمند خود برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند. گوشی‌های هوشمند در چین طرفداران زیادی دارند.

نگاهی کلی به فهرست کشور‌هایی که بیشترین کاربر اینترنت را دارند

۱- چین: ۷۴۸/۴ میلیون نفر

۲- هند: ۴۵۵/۳ میلیون نفر

۳- ایالات متحده آمریکا: ۲۴۵/۴ میلیون نفر

۴- برزیل: ۱۴۰ میلیون نفر

۵- ژاپن: ۱۱۵/۴ میلیون نفر

۶- روسیه: ۱۰۹/۸ میلیون نفر

۷- اندونزی: ۸۴ میلیون نفر

۸- مکزیک: ۸۲ میلیون نفر

۹- کره جنوبی: ۷۳/۲ میلیون نفر

۱۰- آلمان: ۶۹/۵ میلیون نفر

۱۱- فیلیپین: ۶۲/۹ میلیون نفر

۱۲- بریتانیا: ۶۲/۷ میلیون نفر

۱۳- فرانسه: ۵۴/۵ میلیون نفر

۱۴- نیجریه: ۵۳ میلیون نفر

۱۵- ترکیه: ۵۱/۸ میلیون نفر

۱۶- ایران: ۴۸/۷ میلیون نفر

۱۷- ویتنام: ۴۷/۵ میلیون نفر

۱۸- مصر: ۴۴ میلیون نفر

۱۹- اسپانیا: ۳۹/۷ میلیون نفر

۲۰- پاکستان: ۳۱ میلیون نفر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها