ال جی رسماً و بنا به ادعای خود از اولین صفحه نمایش 88 اینچی 8K رونمایی خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۴۴
ال جی از اولین نمایشگر 88 اینچی 8K دنیا رونمایی می‌کند + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی‌رو، معمولاً وقتی صحبت از نمایشگاه CES به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند این است که شرکت های مختلف جدیدترین تکنولوژی هایی را که در حال کار بر روی آن‌ها هستند، به نمایش می‌گذارند. به ویژه در زمینه تولید صفحات نمایش همه ساله شاهد هستیم که شرکت های مختلف نمایشگرهای بزرگ‌تر، روشن‌تر و با رزولوشن بالاتر را در نمایشگاه مذکور به معرض نمایش می‌گذارند. اینگونه که به نظر می رسد سال 2018 هم به هیچ وجه از این قاعده مستثنی نیست، به طوری که ال جی رسماً و بنا به ادعای خود از اولین صفحه نمایش 88 اینچی 8K رونمایی خواهد کرد.

در حالی که به نظر می‌رسد وضوح تصویری 4K به احتمال فراوان در چند سال آینده به عنوان استاندارد جدید در صنعت نمایشگرهای الکترونیکی مطرح خواهد بود، هیچ جای تعجبی ندارد که رزولوشن 8K هم به عنوان استاندارد بعدی این صنعت تلقی شود. طبق گفته ال جی، صفحه نمایش جدید این شرکت دارای رزولوشن 7680 در 4320 پیکسل می‌باشد و این یعنی 16 برابر نسبت به وضوح فول اچی دی و همچنین 4 برابر نسبت به UHD، بیشتر است.

از طرف دیگر ال جی با افتخار به این نکته نیز اشاره کرده که استفاده از فناوری OLED، باعث شده تا این شرکت بتواند صفحه نمایش 88 اینچی 8K را همچنان به شکلی باریک تولید نماید و این امر به دلیل عدم نیاز صفحات نمایش OLED به نور پس زمینه، بر خلاف نمایشگرهای LCD است. این فناوری همچنین کمک می‌کند تا قطعات کمتری برای ساخت نمایشگر مورد نیاز بوده و در نتیجه هزینه تولید کاهش یابد و در ضمن مصرف انرژی آن نیز بسیار بهینه‌تر خواهد بود.

آقای In-Byung Kang، معاون اجرایی و مدیر ارشد فناوری بخش صفحات نمایش ال جی، در این رابطه گفته:

توسعه موفقیت آمیز اولین نمایشگر 8K OLED در جهان، نقطه عطفی برای عصر 8K تلقی شده و پتانسیل های هیجان انگیز این فناوری را برجسته می کند. کاملاً آشکار است که OLED جلودار فناوری نسل بعد خواهد بود و به همین علت، کمپانی ال جی تحقیق و توسعه خود را به سمت استفاده از فناوری OLED گسترش داده تا بتواند محصولات متمایزی را در اختیار مشتریان و بازارهای جهانی قرار دهد.

ال جی قرار است این تکنولوژی جدید خود را در نمایشگاه CES 2018 را نشان دهد، اما در زمینه قیمت گذاری و مناطق عرضه، هنوز هیچ اطلاعاتی ارائه نشده است، اگر چه معمولاً این نوع فناوری‌ها که در نمایشگاه هایی مانند CES نمایش داده می‌شوند، یک مدل مفهومی و اولیه هستند و نه یک محصول آماده عرضه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها