کاربران زیادی از اواخر شب گذشته 23 آبان 96 با اختلال در تلگرام مواجه شده‌اند. اما علت این عدم دسترسی و قطعی تلگرام ، فیلتر تلگرام است و یا دلایل دیگری دارد؟
کد خبر: ۱۰۹۴۰۶۲
اختلال در تلگرام ؛ دلیل مشکل و قطعی تلگرام چیست؟

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از گجت نیوز، تلگرام اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب ایرانی‌هاست که به نظر می‌رسد در ساعات پایانی 23 آبان و ساعات اولیه 24 آبان 96 دچار اختلال شده و دسترسی به آن در برخی نقاط کشور بدون ابزار تغییر IP غیر ممکن و یا بسیار مشکل است.
دلیل قطعی و اختلال در تلگرام چیست؟

تاکنون کاربران زیادی اختلال در تلگرام و مشکل عدم دسترسی به آن را گزارش داده‌اند که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. همانطور که می‌دانید، حادثه دلخراش زلزله در غرب کشور و از دست دادن جمع زیادی از هم‌وطنانمان باعث شد تا بسیاری از مردم در اقدامی خودجوش و خیرخواهانه، در کنار کمک‌های دولتی و حکومتی، به یاری همنوعان خود شتافته و در این بین، تلگرام را بستری بسیار مناسب برای اطلاع‌رسانی و هماهنگی‌های خود قرار دهند.

حال باید دید آیا دلیل اختلال در تلگرام در روزهای 23 و 24 آبان 96 ، هجوم کاربران ایرانی به این اپلیکیشن پیام‌رسان در این ساعات بوده و یا دلایل امنیتی باعث ایجاد مشکل در تلگرام شده است. اخیرا صحبت‌هایی در خصوص فیلتر تلگرام در برخی محافل اینترنتی و منابع خبری به گوش رسیده که شاید بی‌ربط به ایجاد اختلال در تلگرام در ساعات گذشته نباشد.

با توجه به اینکه در این شرایط بحرانی، وجود بستری آسان و در دسترس مانند تلگرام می‌تواند کمک شایانی به ایجاد هماهنگی‌های لازم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها