ویکیلیکس امروز با انتشار خبرهایی تازه درباره توان جاسوسی سازمان سیا بار دیگر خبرساز شده است. گفته شده این اطلاعات از یک مرکز سری سیا در ایالت ویرجینیا به بیرون درز کرده و نشان می دهد که این سازمان توانایی زیادی در جاسوسی از ابزارهای مدرن ارتباطی امروزی از جمله پیام رسان هایی که گمان می کنیم نفوذ به آنها سخت است دارد.
کد خبر: ۱۰۱۰۲۴۱
تایید جاسوسی سیا از طریق تلویزیون های هوشمند و اپلیکیشن های موبایل

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، طبق اعلام ویکیلیکس، سازمان سیا با ابزارهای خاص خود می تواند به پلتفرم های مختلفی همچون موبایل ها و کامپیوترها، روترهای شبکه، تلویزیون های هوشمند و آنتی ویروس ها نفوذ کند. گفته شده که سیا امکان خواندن پیام ها در پیام رسان هایی از قبیل تلگرام، واتس اپ و سیگنال را نیز دارا است. البته سیا زمانی به این پیام ها دسترسی پیدا می کند که هنوز فرایند رمزنگاری متن ها آغاز نشده است. سیا حتی توانسته بدافزارهایی را طراحی کند که به دستگاه هایی که از آنها برای مدیریت حساب توییتر آقای ترامپ استفاده می شود نفوذ کند.


در بخش دیگری از این اسناد آمده که کنسولگری آمریکا در فرانکفورت آلمان محل استقرار تیمی از کارشناسان سیا است که به جاسوسی از اروپا، خاورمیانه و آفریقا می پردازند. با این حال، به نظر می رسید سیا نتوانسته از این اطلاعات به خوبی حفاظت کند و ویلکیلیکس بار دیگر دست به افشاگری زده است.


این افشاگری بار دیگر این سوال را مطرح کرده که حدود اختیارات قانونی سیا تا کجا است و اینکه تا چه اندازه توانایی حفاظت از اطلاعاتی را که به دست آورده دارد.


یک منبع آگاه که خواسته نامش فاش نشود در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال درستی این اطلاعات را تایید کرده و البته شخص ادوارد اسنودن، موسس ویکیلیکس نیز درستی این اطلاعات را باور دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها