آقای ادوین فانا شهروند آمریکایی است که طی 37 سال زندگی خود موفقیت های زیادی کسب کرده. او در سال 2009 رییس و مدیرعامل شرکت سوپر تلکام بود. او اوایل سال جاری در رشته فناوری فارغ التحصیل شد ولی حالا قرار است که چهار سال از عمر خود را در زندان سپری کند.
کد خبر: ۹۸۳۸۰۲
رییس شرکت آمریکایی Super Telecom به دلیل کلاهبرداری از مشترکین تلفن همراه به زندان محکوم شد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، آقای فانا به تازگی اعتراف کرده زمانی که رییس شرکت سوپر تلکام بوده مبلغ یک میلیون دلار کلاهبرداری کرده است.
طرز کار او به این شکل بوده که از همکارانش می خواسته تا با منزل او تماس های بین المللی برقرار کنند و او سپس این تماس ها را با استفاده از گوشی های همراهی که به طور غیرقانونی برنامه ریزی شده اند، انتقال می داد. او برای سرپوش گذاشتن بر این کلاهبرداری، شرکت سوپر تلکام را در سال 2009 تاسیس کرد. او با ایجاد تغییرات نرم افزاری در 88 گوشی همراه در منزل خود، توانست به سود حاصل از تماس های جعلی دست پیدا کند ،بدون اینکه هزینه ای به اپراتورهایی که در عمل این تماس ها را برقرار کردند بپردازد. این تماس ها اکثرا با کشورهای کوبا، جامائیکا و جمهوری دومینیکن برقرار می شد.


این گروه از خلافکاران در نهایت با استفاده از این روش، یک میلیون و نود و پنج هزار دلار به جیب زدند. اما در اکتبر سال 2012 و پس از یورش نیروهای اف بی آی به منزل او، این تجارت پرسود به پایان رسید.


در بخشی از شکایتی که علیه شرکت سوپر تلکام تنظیم شده آمده: "اپراتور تلفن همراه برای شخصی که اطلاعاتش در هر یک از این گوشی ها وارد شده، تماس را به مقصد بین المللی اش متصل می کند، و به طور اشتباه باور می کند که این تماس توسط خود مشترک انجام شده است. در این صورت، اپراتور موبایل هزینه برقراری تماس را می گیرد. با این حال، به این دلیل که این تماس واقعا از سوی مشترکین انجام نشده، اپراتورها معمولا از مشترک نمی خواهند که هزینه ای بپردازد، در نتیجه اپراتورها هزینه ای برای خدماتی که ارائه کرده اند دریافت نکردند. این عده از خلافکاران سود اخذ شده توسط ارائه دهندگان خدمات تلفن را که تماس هایش را انتقال داده اند بین خود تقسیم می کردند، بدون آنکه هزینه برقراری تماس ها را بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها