شرکت اپل در حال کشف راه‌هایی است که بتواند با استفاده از ساعت هوشمند اپل واچ و گوشی آیفون علائم بیماری پارکینسون را رصد کند.
کد خبر: ۹۷۰۶۹۶
تشخیص بیماری پارکینسون با ساعت هوشمند اپل

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک رادار، پیش از این‌که شرکت اپل به‌صورت رسمی ساعت هوشمند اپل واچ (Apple Watch) را رونمایی کند، شایعات زیادی این گجت را احاطه کرده بودند، مبنی بر این که این گجت خیلی فراتر از یک ردیاب حرکات ورزشی (fitness tracker)است که کاربردهای عجیب آن در علم پزشکی می‌تواند معجزه کند.

البته این ساعت هوشمند به واقع با همه آن قابلیت‌هایی که قول آن را داده بودند، به بازار نیامد اما به نظر می‌رسد که اپل دارد سعی می‌کند کا این گجت پوشیدنی (ویریبل) را به آنجایی که قولش را داده بود برساند.

به گفته اپل اینسایدر، اپل در حال کشف راه‌هایی است که بتواند با استفاده از ساعت هوشمند اپل واچ و گوشی آیفون علائم بیماری پارکینسون را رصد کند. در این ایده علائم بیماری بتدریج گردآوری شود و زمانی که پزشک بیمار را ویزیت می‌کند، تازه ترین اطلاعات مربوط به بیماری شخص در دسترس پزشک قرار خواهد گرفت.

در این میان، حال بیماری که از این مریضی رنج می‌برد و پزشکش هر 6 ماه یک‌ بار او را ویزیت می‌کند در این مدت نسبتا طولانی بین ویزیت‌های پزشک می‌تواند وخیم‌تر شده باشد. پس با توجه به اطلاعات و علائم ثبت شده توسط اپل واچ و ایفون، پزشک می‌تواند بفهمد که آیا بدتر شدن وضعیت بیمار در اثر تجویز مقدار دوز نامناسب از داروها بوده است یا نه؟

البته شرکت اپل تنها کمپانی نیست که چشم به استفاده از گجت‌ها‌یی مثل ساعت‌های هوشمند و گوشی‌های تلفن همراه جهت رصد و تشخیص علائم بیماری پارکینسون در مبتلایان به این مریضی دارد. شرکت‌هایی مثل سامسونگ هم در حال تحقیقاتی مشابه بر روی گجت‌ها و گوشی‌های خود برای تشخیص و مانیتورینگ بیماری‌ها هستند.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها