ادوبی به تازگی برای فلش پلیر خود یک بروزرسانی امنیتی جدید به منظور استفاده‌ی کاربران تمامی سیستم‌عامل‌ها منتشر کرده است. این بروزرسانی برای بهبود یک اشکال امنیتی اساسی است. این اشکال امنیتی می‌تواند به هکرها امکان نصب باج‌افزارهای مختلف بر روی سیستم قربانی را بدهد.
کد خبر: ۸۹۴۹۹۹
برای جلوگیری از هک شدن رایانه این بروزرسانی را انجام دهید

به گزارش جام جم کلیک ، بروزرسانی جدید فلش پلیر شرکت ادوبی با نام APSB16-10 منتشر شده که گفته می‌شود برای رفع اشکالات امنیتی است. در صورت نصب نکردن این بروزرسانی، اشکال امنیتی ذکر شده می‌تواند منجر به حمله‌ی آسان هکرها و نصب باج‌افزارها بر روی سیستم قربانی شود. این بسته‌ی بروزرسانی برای کاربران سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس و کروم عرضه شده و از وبسایت رسمی شرکت ادوبی قابل دریافت است.

گفته می‌شود این بروزرسانی، ۲۴ اشکال امنیتی فلش را بهبود می‌بخشد. یکی از این اشکالات (CVE-2016-1019) به هکرها اجازه می‌داد تا بدافزاری را به سیستم قربانی وارد کنند که برای حملات باج‌گیری می‌توانست استفاده شود. نفوذ این بدافزار در سیستم قربانی‌ها بسیار ساده است. شما تنها با باز کردن یک صفحه‌ی وب آلوده به فایل فلش خطرناک، این کد را وارد کامپیوتر شخصی یا لپ‌تاپ می‌کنید و بعد از آن هکرها به راحتی می‌توانند به اطلاعات حساس شما مانند رمزهای عبور دسترسی داشته باشند. این بروزرسانی تنها یک ماه بعد از برورسانی امنیتی قبلی عرضه شده و به نظر می‌رسد مشکلات امنیتی فلش بیش از آنچه که تصور می‌شود باشد.

البته استفاده از تکنولوژی فلش در وبسایت‌ها در حال منسوخ شدن است و بسیاری از طراحان از زبان‌های جایگزین مانندHTML5 برای ساخت تصاویر متحرک استفاده می‌کنند. با این حال هنوز میلیون‌ها نفر از فلش در سیستم‌های خود استفاده می‌کنند و برای مشاهده‌ی این فایل‌ها، فلش پلیر را بر روی سیستم‌عامل خود نصب می‌کنند. اگر شما نیز از کاربران این پلیر هستید، پیشنهاد می‌کنیم هر چه زودتر نسبت به بروزرسانی آن اقدام کنید و اگر هم فلش را به عنوان افزونه‌ای در مرورگر کروم، اینترنت اکسپلورر یا مایکروسافت اج استفاده می‌کنید، بسته‌ی امنیتی را به صورت خودکار در بروزرسانی بعدی دریافت خواهید کرد.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها