ماجرای اموال دزدیده شده‌ای که پیدا شد

دزدان دیجیتال

فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاه های اینترنتی ( enamad) اجازه بکارگیری کدهای پاپ‌آپ (پنجره های بازشونده ناخواسته) را ندارند.
کد خبر: ۸۴۸۶۵۰
کلیک دزدی، عملی مجرمانه است

به گزارش جام جم کلیک به نقل از پلیس فتا، سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: به هیچ عنوان از سایت های فروشگاهی که با کلیک دزدی (سایت‌هایی که با ترفندهایی به قصد افزایش بازدید و کلیک خور اقدام به ایجاد صفحات دروغین می‌کنند) هدایت می شوند، خرید نکنند.

سرهنگ علیرضا آذردرخش افزود: هرکس در بستر مبادلات الکترونیکی، با سوء استفاده و یا استفاده غیر مجاز از «داده پیام» برنامه‌ها و سیستم های رایانه‌ای دیگران را فریب دهد و از این طریق وجوه، اموال یا امتیازات مالی به دست آورد، مجرم محسوب و علاوه بر برگشت اموال به صاحبان آن به حبس از یک تا سه سال و پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شود.

وی گفت: هر چند تنظیم کدهای پاپ آپ برای افزایش رنکینگ و بازدید از سایت ها طراحی می شود، اما مجرمان سایبری از این ترفند سوءاستفاده کرده و از کدهای پاپ آپ برای انجام فعالیت مجرمانه استفاده می کنند.

سرهنگ آذردرخش افزود: وب ‌سایت‌هایی که برای افزایش «رنک» خود در موتورهای جستجو، در وب ‌سایت خود از کلمات کلیدی نامرتبط استفاده می‌کنند، آگاه باشند که این عمل مجرمانه می باشد.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا از هموطنان عزیز خواست در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، با ما در میان بگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها