سه پرچم‌دار ذخیره‌ساز

راهنمای خرید هارد شب عید

روزهای پایانی سال است و برای بسیاری خرید دیجیتال اهمیتی در حد پوشاک و آجیل شب عید پیدا کرده است!
کد خبر: ۷۸۰۸۳۸
راهنمای خرید هارد شب عید

به بازار می‌روید و چرخی در آن می‌زنید (شاید هم از پشت رایانه) ولی چیزی برای خرید که مناسب جیب‌تان باشد پیدا نمی‌کنید، پس سراغ هارد اکسترنال می‌روید که قیمت پایین‌تری در برابر جنس‌های دیگر پر‌زرق و برق دارد تا دست‌کم بتوانید چند فیلم با خود به مسافرت ببرید و تعطیلات را خوش بگذرانید؛ با سرخوشی از لذت فیلم دیدن در روزهایی که هیچ کاری برای انجام دادن آن ندارید، هاردهایی را مشاهده می‌کنید ولی با مشکل جدیدی مواجه می‌شوید؛ نمی‌دانید کدام یکی بهتر است! در آخرین شماره کلیک سال ۹۳ سراغ سه مدل از محبوب‌ترین هاردهای اکسترنال موجود در بازار رفته‌ایم تا شما را برای خرید دیجیتال شب عیدتان راهنمایی کنیم.

Silicon Power Diamond D06

سیلیکون پاور تایوانی یکی از برندهای موجود در بازار ایران است که هاردهای متنوعی از آن یافت می‌شود. دایموند D06 مدلی است که سراغ آن رفتیم. در بدنه این مدل از طراحی نامسطح مثل الماس (همچون اسمش) استفاده شده که مانند مدل وسترن دیجیتال که در ادامه به آن می‌پردازیم ضدشوک نیست، ولی مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. این مدل در سه ظرفیت تا دو ترابایت ساخته شده که هر سه مدل بدون نیاز به منبع برق جداگانه با اتصال یو.اس.بی نسخه 3 کار می‌کند. همچون هاردهای دیسکی رایج دیگر، هد این محصول 5400 دور در دقیقه می‌چرخد و به یک چراغ ریز مجهز است که فعالیت را نشان می‌دهد.

این هارد هم نرم‌افزار مخصوص دارد ولی بر‌خلاف مدل وسترن دیجیتال روی آن پیشفرض وجود ندارد و باید از سایت سیلیکون پاور دانلود شود. نرم‌افزار SP Widget قابلیت پشتیبان‌گیری از روی فایل‌های سیستم و ارتباط با سرویس ابری دراپ باکس را برای پشتیبان‌گیری دارد، اما همچون اولترا پاسپورت امکان رمز‌گذاری روی هارد ندارد؛ می‌توان با نرم‌افزار برای فایل‌ها جداگانه رمزگذاری کرد. نسخه یک ترابایتی دایموند D06 همراه با دو سال گارانتی حدود 250 هزار تومان در بازار قیمت دارد.

Adata Dashdrive HV620

ای‌دیتا یکی دیگر از برندهای تایوانی حافظه‌ساز است که محصولات آن به‌وفور در بازار یافت می‌شود. مدلی که در این مقاله برگزیدیم،HV620 از نمونه‌های محبوب سازنده است که در سه ظرفیت 500 و 750 گیگابایت و یک و دو ترابایت عرضه شده است. 620 همچون تصویرش طراحی تخت دارد در عین این‌که براق و منعکس‌کننده تصویر است. این هارد نیز در تمامی مدل‌ها بدون منبع برق جداگانه است و سرعت موتور 5400 دور در دقیقه دارد و از اتصال USB نسخه 3 بهره می‌برد. با وجود تفاوت نداشتن به لحاظ سخت‌افزاری، HV620 ضخامت بیشتری از دو مدل قبلی دارد، ولی باز هم ضدضربه نیست و با یک چراغ بزرگ‌تر اعلام کار خود را نشان می‌دهد.

ای دیتا نیز برای هارد خود نرم‌افزار اختصاصی به نام HDDtoGO دارد که علاوه بر قابلیت پشتیبان‌گیری، امکانات دیگری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. نرم‌افزار مخصوص قابلیتی به نام PC - Lock دارد که با فعال کردن آن به محض جدا کردن هارد از پورت یو.اس.بی، رایانه قفل و غیرقابل استفاده می‌شود. با این حال امکان رمزگذاری با ظهور پنجره پاپ‌آپ در این هارد هم وجود ندارد. مدل یک ترابایتی ای‌دیتا HV620 در بازار با قیمت حدودی 240 هزار تومان همراه سه سال گارانتی یافت می‌شود.

Western Digital My Passport Ultra

قطعا یکی از برندهایی که برای خرید هارد دیسک اکسترنال به آن مراجعه می‌کنید، وسترن دیجیتال است. برندی آمریکایی که توانسته بخوبی در بازار ایران جای خود را باز کند. مدل اولترا (Ultra) به‌ دنبال مدل سال گذشته مای‌پاسپورت معرفی شد و در سه ظرفیت 500 گیگابایت، یک و دو ترابایت وجود دارد که مدل دو ترابایتی آن هم بدون نیاز به منبع برق جداگانه کار می‌کند.

هر یک از سه ظرفیت پاسپورت اولترا از رابط یو.اس.بی نسخه 3 بهره‌مند است که با اتصال به درگاهی با همین شرایط، سرعت انتقال داده 70 مگابایت بر ثانیه برای USB 3.0 و 30 مگابایت بر ثانیه در نسخه ۲ را دارد. سرعت‌های ذکر شده به قدرت رایانه متصل و نوع فایل بستگی دارد و ممکن است کمی بالا و پایین شود. اولترا از هد 5/2 اینچی با سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه بهره می‌برد و به یک چراغ ال.ای.دی کوچک مجهز است که فعالیتش را نشان می‌دهد. غیر از سیستم‌عامل ویندوز، اولترا با مک هم سازگاری دارد و روی خود یک سری نرم‌افزار دارد که برای هر دو سیستم‌عامل قابل نصب است. با توجه به اسم اولترا این مدل کمی از نمونه‌های مشابه خود ابعاد بزرگ‌تری دارد. بدنه سخت و محکم این هارد در برابر ضربه مقاوم است، ولی دقت کنید این هارد ضد شوک نیست و حین کار باید مراقب باشید تکان شدید نخورد.

در بعد قابلیت‌های نرم‌افزاری، برنامه SmartWare روی این هارد وجود دارد که با نصب آن می‌توانید به‌ صورت خودکار از اطلاعات روی رایانه بک‌آپ بگیرید. همچنین این نرم‌افزار امکان اتصال به حساب دراپ‌باکس را دارد که باز هم به‌صورت خودکار می‌تواند داده‌هایتان را روی این سرویس بفرستد. غیر از این برنامه، نرم‌افزار دیگری هم روی اولترا پاسپورت هست که امکان رمزگذاری روی درایو را در اختیارتان قرار می‌دهد. با فعال کردن این امکان به محض اتصال هارد به هر رایانه‌ای پنجره‌ای پاپ آپ باز می‌شود و رمز عبور می‌خواهد.

در مجموع این مدل یکی از محبوب‌ترین هاردهای وسترن دیجیتال در بازار ایران است که نمونه یک ترابایتی آن را می‌توانید با قیمت حدود 250 هزار تومان همراه با گارانتی یک ساله بخرید.

آرش زمانی / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها