امنیت بیشتر در استفاده از موبایل بانک

از کیف پول دیجیتال خود محافظت کنید

سیستم‌های بانکداری اینترنتی می‌توانند بسیار ناامن باشند

با امنیت بیشتر به استفاده از اینترنت بانک بپردازید

وقتی دریابید که حساب بانکی شما تا چه اندازه در خطر قرار دارد به فکر استفاده از راهکارهای جدید برای امنیت سیستم خود خواهید افتاد.
کد خبر: ۷۶۷۴۶۷
با امنیت بیشتر به استفاده از اینترنت بانک بپردازید

جام جم کلیک: تا به حال فکر کرده‌اید که درصورت استفاده از یک حساب بانکی در شبکه اینترنت تا چه اندازه امنیت کاری خواهید داشت؟ آیا به این فکر کرده‌اید که این امنیت تا چه اندازه در اختیار خود شما بوده و تا چه حد به دیگران وابسته خواهد بود؟ این سوال‌ها حتی به ذهن بسیاری از افراد نیز نمی‌رسند ولی باید بدانید که بدون اندیشیدن تمهیداتی خاص، این حساب‌ها حتی از حساب کاربری جی‌میل شما نیز ناامن‌تر خواهند بود.

نخستین موردی که متاسفانه در کشور ما کمترین توجه به آن می‌شود را می‌توان ساختار تعیین هویت دانست، این ساختار معمولا برای کاربران با ورود رمز به اتمام می‌رسد ولی این مدل استفاده از حساب اینترنتی می‌تواند به‌راحتی با لو رفتن رمز شما به ابزار سواستفاده از حساب کاربری شما منتهی شود، به این ترتیب بهترین گزینه این است که همواره از تائید هویت دوگانه استفاده کنید، حتی می‌توانید با مراجعه به بانک خود، شماره حساب خود را بدون این نوع از تائید هویت، غیرقابل دسترسی کنید. این نوع از تائید هویت علاوه بر رمز ورود یک پیامک را به شماره همراه شما خواهد فرستاد که پاسخ شما به همراه رمز وارد شده، هویت شما را به‌عنوان صاحب حساب تائید می‌کنند.

علاوه بر این نیز از هر شبکه اینترنتی که در اختیارر داشتید به حساب خود متصل نشوید و سعی کنید که تنها در شبکه‌های مطمئن به حساب خود وارد شوید. در هنگام ورود رمز تنها از صفحه کلید یا صفحه کلید مجازی استفاده نکنید و سعی کنید به‌صورت تلفیقی از هردومورد به‌صورت همزمان استفاده نمایید تا احتمال ردیابی شدن حرکات شما توسط هکرها کمتر شود. به‌یاد داشته باشید که همواره بزرگ‌ترین خطر امنیتی برای کامپیوتر شما بین صفحه کلید و نمایشگر قرار دارد و به عبارت ساده‌تر، خود شما بیش از هرکس دیگری می‌توانید امنیت حساب خود را حفظ کنید.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها