اعمال تعرفه نیم ریالی دیتای آزاد موبایل از ماه آینده در سیستم حسابگیری اپراتورها، ارزش هر گیگابایت دانلود از طریق موبایل را در حالت بدون استفاده از بسته، ۵۲ هزار تومان می‌کند که در ساعات اوج مصرف تا ۴۷۰ هزار تومان ارزان شده است.
کد خبر: ۷۴۱۹۷۳
یک گیگا بایت دانلود موبایلی تا ۴۷۰ هزار تومان ارزان شد

به گزارش جام جم کلیک به نقل از تسنیم: اعمال تعرفه نیم ریالی دیتای آزاد موبایل از ماه آینده در سیستم حسابگیری اپراتورها، ارزش هر گیگابایت دانلود از طریق موبایل را در حالت بدون استفاده از بسته ۵۲ هزار تومان می‌کند که در ساعات اوج مصرف تا ۴۷۰ هزار تومان ارزان شده است.

تصویب تعرفه‌های جدید اینترنت آزاد موبایل به شکل کیلوبایتی نهایتا نیم ریال برای کلیه نسل‌های GPRS و 3G موجب می‌شود که افت چشم‌گیری در نرخ‌های کنونی اپراتورهای ارتباطی به وجود آید.
اکنون تعرفه‌های موجود اینترنت همراه روی سایت اپراتورها مبتنی بر نسل دوم یا GPRS است که برای همراه اول و ایرانسل در ساعات اوج مصرف به ترتیب 4 و 5 ریال به ازای دریافت یا ارسال هر کیلو بایت داده است.
ساعات غیراوج مصرف هم که معمولا از شب تا بامداد به طول می‌انجامد به دلیل ترافیک کمتر اپراتورها، این نرخ‌ها به یک ریال کاهش می‌یابد.
اکنون مصوبه اینترنت آزاد می‌گوید که در تمامی شرایط حداکثر باید تعرفه 0.5 ریال به ازای هر کیلوبایت از مشترکان دریافت شود؛ به این معنی که مشترکان در هر نقطه‌ای که شبکه GPRS باشد یا 3G باید برای اینترنت آزاد (بدون بسته) نهایتا تعرفه‌ای تا نیم ریال بپردازند.
چنین مصوبه‌ای در حالت خوشبینانه و برای مشترکانی که در ساعات اوج مصرف از دیتای آزاد استفاده می‌کردند، هزینه‌ها را تا 90 درصد(بیش از 470 هزار تومان با ایرانسل) و در بدبینانه‌ترین حالت که ساعات غیرپیک است تا 50 درصد کاهش داده است.
بنابراین هزینه مشترکانی که از اینترنت آزاد استفاده می‌کنند از ماه آینده حداقل 50 درصد کاهش خواهد یافت.
برای ملموس شدن چنین مصوبه‌ای به ذکر مثالی پرداخته‌ایم؛ فرض کنید که مشترک یکی از اپراتورهای زیر هستید و می‌خواهید یک گیگابایت دانلود با گوشی خود داشته باشید.
اگر این دانلود را در شبکه فعلی با نرخ‌های GPRS انجام دهید در هر بازه زمانی یک هزینه برای شما خواهد داشت که طبق جدول زیر است اما همین هزینه‌ها از ماه آینده به شکل چشم‌گیری کاهش می‌یابد که در جدول انتهایی به آن اشاره شده است:

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نه بابا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
۰
۰
الان هزار منفی بدم خوبه؟ یك گیگ 470 هزار تومن ارزون شد. دوستان فكر میكنند ملت ایران سویس زندگی می كنند كه 470 هزار تومن پول مفت باشه

نیازمندی ها