ترجمه اثر عاتق بن غیث بلادی با نام مسیر هجرت رسول خدا صلی الله علیه و آله در 308 صفحه، از سوی نشر مشعر در سال 91 منتشر شده است و این کتاب را محمدرضا شهیدی پاک ترجمه کرده است.
کد خبر: ۶۹۲۱۰۴
کتابی جدید درباره مسیر هجرت پیامبر(ص)

کتاب «مسیر هجرت رسول خدا(ص)» ترجمه «علی طریق الهجره» نویسنده معاصر «عاتق بن غیث بلادی» می‌باشد.

این کتاب یکی از آثار مهم عاتق بن غیث و نتیجه مشاهدات و تحقیقات وی درباره مسیر هجرت رسول خدا صلی الله علیه و آله از مکه به مدینه است.

عاتق در این کتاب، بر اساس آنچه در متون کهن تاریخی آمده مسیر هجرت پیامبر اکرم را با مشاهده میدانی و تحقیق در محل حادثه مشخص و تحقیقات خود را تکمیل کرده است. این کتاب امروز منبع گرانبها و سند معتبری در شناخت طریق هجرت رسول خدا صلی الله علیه و آله است؛ در واقع اگر موقعیت جغرافیایی اماکن تاریخی معلوم نشود فلسفه بسیاری از حوادث تاریخی نیز در پرده ابهام باقی می‌ماند.

ویژگی این اثر استفاده از شیوه جست وجو از راه مشاهده مستقیم مسیر تاریخی هجرت پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه‌وآله است، هجرتی که سرنوشت بشریت را تغییر داد و آغاز حقیقی تاریخ انسان است؛ نویسنده اثر با صرف مدت طولانی به بررسی تجربی مسیر هجرت پرداخته است.

تحقیق درباره مسیر هجرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از جایگاه خاصی در بین پژوهش‌های تایخی برخوردار است؛ زیرا این حرکت تاریخی آغاز جریان تاریخ نگاری جوامع اسلامی است، با این هجرت حرکت تاریخی اسلام از منطقه حجاز آغاز شد.

این کتاب نتیجه مشاهدات چهار سفر نویسنده آن است که بر اساس تطبیق با شواهدی که در کتب مختلف وجود دارد تنظیم کرده است؛ وی تنها به اماکن تاریخی مربوط به اسلام پرداخته و اشتباهاتی که پیشینیان درباره آنها مرتکب شده‌اند را روشن ساخته است. «عاتق بن غیث بلادی» در این بازدیدها کوشش کرده است تا مسیر هجرت پیامبر را که پیش از این هیچ کس به این شکل به آن نپرداخته است، مشخص کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها