لحن گلایه آمیز سخنگوی دولت در نشست دیروز وی با خبرنگاران قابل انکار نبود.
کد خبر: ۴۹۴۸۰

رمضان زاده در لابلای گلایه هایش اما عجیب ترین جمله ای که می توان آن را به عنوان پیامد استیضاح احمد خرم تلقی کرد به زبان آورد. دبیر هیات دولت گفت : خرم ناگفته هایش را نگفت ، وی علت این امر را پرهیز دولت از تنش زایی عنوان کرد و این در حالی است که برخی نمایندگان پس از جلسه استیضاح اذعان کردند که خرم حرف تازه ای برای گفتن نداشت . بیرون دولت سخنگوی دولت همچنین خبر استعفای محمدعلی ابطحی معاون حقوقی پارلمانی رئیس جمهوری را تایید کرد و با ذکر دلیلی مثل اعتراض نسبت به روند انتخابات مجلس هفتم و این که این استعفا به مدتها قبل مربوط می شود ، کوشید هزینه این رخداد را متوجه محافل بیرون از دولت کند. 2 روز پیش البته این خبر را خبرگزاری ایسنا و حتی پایگاه اینترنتی خود ابطحی بدون این که چنین ادعاهایی را داشته باشند ، مطرح کردند. ولی برخی منابع خبری خبر داده اند که نارضایتی شخص رئیس جمهور از عملکرد ابطحی دلیل اصلی کناره گیری ابطحی از سمت معاونت رئیس جمهوری است.

آغاز تعامل ، اعتماد

رمضان زاده در لحن گلایه آمیز خود نسبت به مجلس هرگز به رای اعتماد خانه ملت در نخستین ماه فعالیت خود به شریف زادگان وزیر رفاه و تامین اجتماعی اشاره نکرد و با این وجود با اشاره به استیضاح خرم گفت : رفتار با دولت در این مدت غیرقابل توجیه است.

خواص کشک

سخنگوی دولت با وجود بیان این اعتقاد که : «ما اقداماتی مثل استیضاح را اقدامی قانونی می دانیم و همیشه هم به این اصل احترام گذاشته ایم» اما او گلایه گذاری خود را تا آنجا پیش برد که گفت : [ما] مثل برخی دیگر ، نظارت ، استیضاح ، تحقیق و تفحص مجلس را «کشکی» نمی دانیم. رمضان زاده همچنین گفت : انتظار نداریم ابزار مجلس مانند تحقیق و تفحص به یک وسیله تهدید تبدیل شود.

خبر جدید

رمضان زاده خبر داد که بناب معاون خرم از سوی رئیس جمهوری طی حکمی به عنوان سرپرست وزارت راه وترابری و خرم به عنوان مشاور رئیس جمهوری منصوب شده اند.

کسی پیدا نمی شود

گلایه های رمضان زاده اما تمامی نداشت.او ادامه داد: با جوی که برای فشار بر مدیران کارآمد بوجود آمده است پیدا کردن کسی که آمادگی داشته باشد 7 یا 8 ماه دیگر مسوولیت وزارت راه را بر عهده بگیرد بسیار سخت است.

حمایت از معلولان

در جلسه خبر دیروز سوالی متفاوت مطرح شد تا به سوالات تکراری درباره استیضاح خاتمه دهد ، رمضان زاده در پاسخ به این سوال درباره معلولان گفت : از 4 آیین نامه مربوط به قانون جامع حمایت از معلولان ، 2 آیین نامه تقدیم دولت شده است . آیین نامه اجرایی مناسب سازی محیط برای معلولان ، آیین نامه اجرایی حمایت و مشاوره حقوقی برای معلولان و آیین نامه اجرایی اختصاص یارانه ها به مراکز توانبخشی در دستگاه ذی ربط آماده شده که ظرف هفته آینده به دولت تقدیم خواهد شد اما آیین نامه چهارم هنوز به دولت نرسیده است.

استقبال دولت از یک مصوبه

از رمضان زاده در خصوص مصوبه مجمع تشخیص مصلحت درباره اصل 44 قانون اساسی سوال شد ، وی پاسخ داد: از نظر ما این یک گام بسیار بزرگ برای تحرک بخشی به اقتصاد کشور است. ما از این اقدام بی سابقه استقبال می کنیم.

مجید انصاری در دولت

از سوی دیگر مجید انصاری گفت که درخصوص تصدی پست معاونت پارلمانی و حقوقی ریاست جمهوری با وی مذاکره شده است. وی در گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفت : در این زمینه تصمیم قطعی اتخاذ نشده است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها