نشست مشترک معاونت فضای مجازی رسانه ملی و سازمان آتش نشانی برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۴۱۱۱۹
ارتقا سطح آگاهی مردم درحوزه ایمنی خواسته آتش نشانی از صداوسیما

به گزارش جام جم آنلاین از معاونت فضای مجازی رسانه ملی، محمد شریف خانی معاون فضای مجازی در این نشست با مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران بزرگ از بسترها و فضاهای مناسب این معاونت برای بهره برداری در حوزه اطلاع رسانی، افزایش سواد رسانه ایی مردم در حوزه ایمنی خبر داد.

معاون فضای مجازی در این دیدار ضمن تاکید بر حساسیت ویژه این سازمان، اظهار کرد: از آنجایی که دغدغه شما محافظت ازجانهای شریف مردم و امنیت آنهاست، از این رو توجه وحساسیت نسبت به آن از اهمیت بالایی برخوردار است. می توان گفت در حوزه تولید و انتشار محتوا، معاونت فضای مجازی گزینه ای است که همیشه مورد مراجعه قرار می گیرد کما اینکه قبلا هم در این خصوص جلساتی با سایر سازمانها ونهادهای مشابه داشته ایم.

وی ادامه داد: به دلیل تاثیر گذاری محتوا در فضای مجازی، مخاطبان به سرعت در این حوزه رشد داشته اند.اگر این اراده در سازمان آتش‌نشانی وجود دارد که آن را به عنوان یک سرفصل جدیدی در فعالیت‌های خود ببیند باید به صورت دراز مدت به آن فکر کند.

شریف خانی افزود: در این حوزه تولیدات باید به گونه ای باشد که مصرف آن در فضای مجازی راحت‌تر باشد به طور مثال ساخت کلیپ های کوتاه درکانال هایی که مخاطب مشخص دارد.



محمدرضا عرفانی، سرپرست اداره کل تولید و انتشارات معاونت فضای مجازی نیز در ادامه گفت : تلویزیون مخاطب خودش را دارد ولی مصرف محتوا در فضای مجازی رشد قابل توجهی درسال‌های اخیر داشته است ما در اداره کل انتشارات درسالهای اخیر مدل تولید محتوا را به سمت نگاشت اقدام و نگاشت نهادی حرکت داده ایم.برای هر موضوع و مسئله‌ای، تعریف مخاطب داریم و مشخص می کنیم برای کدام هدف، تولید محتوا داشته باشیم.مخاطب و هدف را مشخص و متناسب با آن پیام خود را تعریف می کنیم یعنی این نقطه اثر بخشی در سنجش افکار عمومی به کجا خواهد رسید وپس از این است که کار تولید محتوا انجام می دهیم ما در معاونت فضای مجازی قالب های محتوای متعددی داریم که می توانند رقابت خوبی با هم داشته باشند.

مهدی داوری مدیر عامل آتش نشانی در این نشست اظهار کرد: موضوع اصلی ودغدغه سازمان آتش نشانی، ایمنی در شهر تهران است که هنوز جایگاه مناسب خود را در بین مردم پیدا نکرده است.مردم هنوز حوزه های مختلف این سازمان را نمی شناسند و مسئله اصلی ما این است که بتوانیم از بسترها و فضاهایی که بشود از طریق آنها سطح آگاهی مردم را افزایش داد، استفاده کنیم.

وی افزود: هر چند که به لحاظ محتوای فنی، اطلاعات زیادی داریم اما اینکه به چه شکل برای مردم جذابیت داشته باشد و در چه قالبی برای مخاطب توزیع شود نیاز به تخصص شما دارد.هر چند که تلاشهایی در این زمینه انجام شده مثل ویژه نامه حامی شهر که هدف آن فقط اطلاع رسانی به مردم است اما کافی نیست.ما تلاش می کنیم مردم را آگاه کنیم که مطالباتشان را بشناسند و مطالبه گر شوند.

مدیر عامل آتش نشانی گفت: تا زمانی که حوزه عملیاتی ما بیشتر در آتش نشانی دیده می‌شود نشان میدهد یک جای کار ایراد دارد یعنی مردم فقط حوزه عملیات را می شناسند و بخش های دیگر سازمان آتش نشانی برای مردم ناشناخته مانده است.

وی ادامه داد:زمانی که حادثه تلخی اتفاق می افتد، هر چقدر هم ما به عملکرد خود افتخار کنیم ولی ماجرا رخ داده است اما آتش نشانی می تواند از حوادث تلخ جلوگیری کند این موضوع مستلزم آن است که سازمان در زمینه ارتقاء آگاهی مردم و اهمیت دادن به آنها بیشتر کار کند و از نیروهای متخصص این حوزه مثل سازمان صداوسیما کمک بگیرد.

داوری ضمن تاکید بر ضرورت افزایش سطح ایمنی در ساخت وسازها افزود: زمانی که مردم یک مکانی را برای زندگی انتخاب می کنند به شرایط فرهنگی منطقه ، نمای ساختمان، مدیریت ساختمان توجه می‌کنند اما به موضوع ایمنی توجه چندانی ندارند در صورتی که یکی از فاکتورهای لازم و ضروری است.
ما وظیفه داریم از هر ظرفیتی برای آگاهی سازی مردم استفاده کنیم و در زمینه تولید محتوای فنی که هم مردم پسند و جذاب باشد و هم با سرعت بیشتری به مخاطب برسد به کمک شما نیاز داریم.

مدیر عامل آتش نشانی گفت: نمونه های نمایشی در حوزه آتش نشانی تولید شده است، به طور مثال کاراکتر بابا برقی را به عنوان یک نمونه نزدیک به خودمان مشاهده کردیم و مخاطب زیادی هم داشت. ما قبول داریم می‌توان یک شخصیتی را هم خلق کرد که پیرامون موضوعات مرتبط با آتش نشانی صحبت کند به نظرم لازم است کار گروه مشخصی مخاطب شناسی داشته باشد و هدف‌گذاری ها را طراحی کند.

وی در پایان افزود: سازمان آتش نشانی را زمانی موفق می بینم که در رویکرد اجتماعی خود موفق باشد، بعضی اوقات آسیب‌شناسی سازمان آتشنشانی این را به من نشان می‌دهد که در خودمان هستیم هنوز پوسته بیرونی ما شکافته نشده است و ما به دنبال یک رویکرد اجتماعی هستیم تا در دراز مدت بتوان تمام فعالیت های خود را به مردم ارائه دهیم .

مهدی داوری به همراه برخی از مدیران این سازمان با حضور در معاونت فضای مجازی رسانه ملی خواستار همکاری فیمابین این معاونت با سازمان آتش نشانی در زمینه های ایمنی، وارتقا سطح آگاهی مردمی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها