زیباتر از پیروزی نمایش تماشایی شیرمردان جوان ایران مقابل قهرمان المپیک بود. آنقدر خوب بازی کردند که تیم بزرگ برزیل را هم تحت الشعاع قرار دادند. با این جوانان باید دنبال خودنمایی باشیم تا در آینده بر تارک والیبال دنیا بدرخشیم.
کد خبر: ۱۲۳۱۸۰۶
سلام والیبال ایران به آینده روشن

جام جم آنلاین ، تیم ملی ایران با ترکیب جوان مقابل آماده ترین برزیل در دو سال اخیر عالی بود، موجی که المپیک را در نور دیده بود مقابل جوانان والیبال ایران پوریا یلی، امیرحسین اسفندیار و جواد کریمی به سدی مستحکم برخورد کرده بود. ابتدا برای نخستین بار تیم بازنده را تحسین می کنیم که بازندگانی سربلند بودند و افسوس که یک قطر پاس سرعتی کم داشتیم و آنهایی که تیم را نصفه و نیمه به ژاپن برده اند باید شرمسار اینگونه مواقع باشند. تیم ما به یک دفاع وسط محکم مثل علی اصغر مجرد یا سید نیاز داشت اما مجرد حتی یک شماره هم به زمین نیامد. شاید مصدوم بود ولی هرچه که بود با این حوانان به آینده ای روشن سلام می گوئیم. برزیل انصافا بازیکنانی داشت که هر آن می توانستند سرنوشت بازی را تغییر بدهند. آنها مثل یک اسب وحشی پرواز می کردند. آلان سوزا جای والاس را پر کرد و لوکارلی یک تنه یک تیم بود اما در دو سوی تور جوانان سوسو می زدند آن طرف کلاویو و داگلاس و این طرف پوریا یلی، جواد کریمی و امیرحسین اسفندیار…

منصفانه قضاوت کنیم، تیم جوان شده ما مردانه جنگید و با پنجه های انعطاف پذیر جواد کریمی جلوه کرد تا جایی که مردی چون رنان دال زاتو سرمربی برزیل بعد از اینکه از کمند جوانان ما رها شد، از خوشحالی دستهایش را به نشانه شادی به آسمان برد. ای کاش آقای ایگور کمی تا قسمتی به تعویض های تیمش توجه داشت. علی ایجال همانند همه مردمانی که از طریق تلویزیون بازی شجاعانه جوانان ایرانی را دیدند، برای تیم دگرگون شده ایران هورا می کشیم و به تک تک آنان احسنت می فرستیم.

این بازی دو ساعت و هفت دقیقه طول کشید و شاید از معدود بازیهای چهار گیمه جهان باشد که اینهمه زمان برد. در تیم ایران پوریا یلی با ۲۵ امتیاز از ۶۶ اقدام، امیرحسین اسفندیار با ۱۳ امتیاز از ۴۶ حمله و علی شفیعی با ۱۱ از ۴۸ آبشار امتیاز آورترین ها بودند و در تیم برزیل هم لعل هیدالگو کوبایی که پیراهن سبز و طلایی پوشان را بر تن داشت از ۵۷ اقدام خود ۱۶ امتیاز گرفت.

جمشید حمیدی/روزنامه نگار ورزشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها