فرماندار مسجد سلیمان گفت: کار ارزیابی میزان خسارت زلزله در این شهرستان آغاز شده و حدود ۱۰ روز طول می‌کشد.
کد خبر: ۱۲۱۶۷۲۹
آخرین جزئیات از زلزله مسجدسلیمان

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، حجتی نیا فرماندار شهرستان مسجد سلیمان گفت: زلزله‌ای که ۲ روز پیش در این شهرستان اتفاق افتاد خساراتی به همراه داشت که کار ارزیابی میزان این خسارات‌ برعهده بنیاد مسکن است.

وی افزود: حدود یک هفته الی ۱۰ روز طول می‌کشد تا نتیجه این ارزیابی‌ها چه در حوزه مسکن، چه خودرو‌ها و یا مغازه‌های آسیب دیده در این زمین لرزه اعلام شود.

حجتی نیا بیان داشت: این حادثه با مصدومانی همراه بود که بیشتر آن‌ها به صورت سرپایی مداوا شدند و فقط چند نفر که آن هم از ناحیه سر و نخاع آسیب دیده بودند در بیمارستان و تحت نظر پزشکان بستری هستند و کار امداد رسانی توسط هلال احمر در حال انجام است.

هلال احمر در کنار مردم زلزله زده مسجد سلیمان

فرماندار مسجد سلیمان ادامه داد: هلال احمر از روز اول اقدام به توزیع چادر و مواد غذایی کرد و کماکان در صورت نیاز اقلام مصرفی را بین مردم توزیع می‎کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: سدهای این شهرستان در زمین لرزه هیچ گونه آسیبی ندیده و حال آن ها خوب است.

این زمین لرزه ۵.۷ ریشتری ۲۷ پس لرزه داشته است.

توزیع اقلام مورد نیاز بین زلزله زدگان مسجد سلیمان

کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: توزیع اقلام مورد نیاز زلزله زدگان در بخش گلگیر و شهرستان مسجد سلیمان در حال انجام است.

حاجی‌زاده نیز گفت: در بخش مرکزی مسجدسلیمان ۱۰ هزار آب بسته‌بندی و ۱۰۰ تخته چادر و بسته‌ های غذایی و در بخش گلگیر ۲۰۰ تخته چادر، ۱۰ هزار آب بسته‌بندی و تعداد موردنیاز بسته‌های غذایی در میان خانوار‌ها توزیع شده است.

وی با اشاره به ارزیابی خسارت زلزله افزود: ۲۰ گروه ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب منزل به منزل در حال ارزیابی خسارت زلزله‌زدگان مسجدسلیمان هستند.

حاجی زاده بیان داشت: ۵ سورت پرواز بالگرد به مناطق گوناگون زلزله‌زده مسجدسلیمان طی روز جاری برای امدادرسانی صورت گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: ورزشگاه و مدارس ایمن منطقه برای اسکان زلزله‌زدگان آماده هستند تا مردمی که از استحکام خانه‌های خود اطمینان ندارند می‌توانند در این منطقه مستقر شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها