وزیر خارجه امارات طی اظهاراتی بی‌اساس مدعی ارتباط ایران با حادثه انفجار ۴ نفتکش در بندر فجیره شده است.
کد خبر: ۱۲۱۱۷۴۱
ادعای نخ‎نما شده وزیر اماراتی درباره ارتباط ایران و حادثه فجیره

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، «عبدالله بن زاید» روز شنبه طی اظهاراتی بی‌اساس و نخ نما شده ادعا کرد که ردپای ایران در حمله به نفتکش‌ها در روز ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) آشکار است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که او در ادامه اظهارات خود می‌گوید: تاکنون شواهد کافی که نشان بدهد دولتی مشخص در حمله به نفتکش‌ها در سواحل امارات دست داشته در دسترس نیست.

بن زاید می‎گوید: تحقیقاتی که درباره حملات به ۴ نفتکش انجام شده نشان می‌دهد که عملیات انفجار از خارج از کشتی و زیر سطح آب صورت گرفته است.

وزیر خارجه امارات در ادامه افزود: تکنولوژی که در حمله به نفتکش‌ها در سواحل امارات استفاده شده در اختیار گروه‌های غیرقانونی نیست بلکه عملیاتی سازماندهی شده از سوی یک دولت است.

بن زاید در ادامه ضمن بیان این مطلب که عدم حضور کشور‌های منطقه در توافق سابق با ایران اشتباه بوده مدعی شد: اینکه توافق با ایران شامل موشک‌های بالستیک و دخالت در امور دیگر کشور‌ها نشد اشتباه است.

او در بخش دیگری گفت که جامعه بین‌المللی باید در راستای امنیت حمل و نقل دریایی و دسترسی ایمن به انرژی همکاری کند.

ادعای وزیر خارجه امارات مبنی بر دست داشتن ایران در این حادثه در حالی مطرح می‌شود که کارشناسان معتقدند ابوظبی، ریاض و رژیم صهیونیستی در پس حوادث اخیر در منطقه قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها