معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به دستگیری ۱۹ عضو یک شرکت هرمی موسوم به (Q NET) گفت: این متهمان به بهانه خرید تور‌های مسافرتی خارجی، از مالباختگان ۳۰ میلیون تومان کلاهبرداری می‌کردند.
کد خبر: ۱۲۰۵۲۷۸
کیونتی‌ ها در دام پلیس آگاهی +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سرهنگ جهانگیر تقی پور به تشریح این خبر پرداخت و گفت: با شکایت‌های انجام شده از سوی شهروندان در خصوص کلاهبرداری اعضای یک شرکت موسوم به (کیو نت)، و کلاهبرداری‌های میلیونی از شهروندان، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت به بررسی موضوع پرداختند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با انجام تحقیقات از مالباختگان و همچنین بررسی‌های تخصصی و ویژه پلیسی، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت، موفق شدند سرنخ‌هایی از اعضای این شرکت که اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، به دست آوردند.

وی افزود: متعاقبا در بررسی‌های انجام شده کارآگاهان موفق به شناسایی یک شرکت هرمی موسوم به (Q NET) شدند که به بهانه‌های واهی از جمله خرید تور‌های مسافرتی خارجی از شهروندان مبالغی بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان دریافت کرده، اما پس از مدتی هیچ یک از اعضای شرکت پاسخگوی شهروندان نیست.

سرهنگ تقی پور تصریح کرد: در ادامه ۱۹ تن از اعضای فعال این شرکت که در واقع جزو همان شرکت‌های موسوم به گلدکوئست یا هرمی هستند، شناسایی شده و با هماهنگی از سوی مرجع قضایی ، در همان محل شرکتشان واقع در غرب تهران، دستگیر شدند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: این شرکت در واقع همان شرکت هرمی است که با تغییر عنوان و رویه این بار تحت عنوان استخدام در شرکت‌های دولتی و معتبر اقدام به جذب اعضای خود کرده و اعضای فعال در این شرکت در ادامه و به بهانه عدم امکان استخدام، اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه‌ای تشویق می‌کردند.

سرهنگ تقی پورخاطر نشان کرد: پس از اعتراف متهمان به جرایم خود و تکمیل پرونده، تمامی متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها