به روز جهانی سازمان ملل متحد نزدیک می‌شویم. بیست و چهارم اکتبر، سازمان ملل متحد هفتادمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد. در واقع تشکیل این سازمان نقطه عطفی در تاریخ پس از جنگ جهانی دوم است. ماموریت اصلی سازمان ملل متحدد، احیای صلح بین‌المللی و تضمین امنیت است.
کد خبر: ۱۱۷۲۴۱۱
چرا عضویت در سازمان ملل متحد مهم است؟

به گزارش جام جم آنلاین ، حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، دستیابی به همکاری بین‌المللی در حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی و همچنین ایجاد مرکزی برای هماهنگ کردن اقدامات ملت‌ها، اهداف مشترک کشورهای مختلف در سازمان ملل است. ملل آرمان های ایده آل خود را شکل می دهند و سپس در قالب برنامه به سازمان ملل ارائه می دهند تا در صورت تایید برای اجرای آن یک حرکت دسته جمعی با هکاری دیگر کشورها به وجود بیاید. برخی از ایده ها نیز بنا به دلایل سیاسی و شرایط اقتصادی جهان نیز هرگز به مرحله اجرا در نمی آید.

این سازمان برای دستیابی به این اهداف آژانس‌های تخصصی را تاسیس کرده‌ که به آن‌ها محول شده‌است تا گام‌های مشخصی در جهت صلح و امنیت و همچنین احترام به حقوق بشر، قانون بین‌المللی و توسعه پایدار بردارند. این کار با کمک های بشردوستانه، کمک‌های غذایی، گردشگری پایدار، حقوق مربوط به کار، توسعه شهری، اقتصاد سبز، برابری جنسیتی و حفاظت از حقوق باروری، حفاظت پناهندگان، رشد اقتصادی و اجتماعی، آزادی تجارت، واکسیناسیون جهانی و مسائل بهداشتی عملی می شود.

هدف سازمان ملل جلوگیری از وقوع جنگ، احیای امنیت، حفاظت از مردم و پیش برد توسعه انسانی و پیشرفت اجتماعی است.

همه باید حمایت کنند وبه همین دلیل است که سازمان ملل متحد «خانواده» نامیده می‌شود.

سازمان ملل جایی است که افراد در آن کار می‌کنند و مشارکت اجتماعی از خود نشان می دهند تا افراد دیگری ایمن وحفاظت‌شده باشند. جایی که مردم می‌توانند زندگی خود را در آزادی، صلح و اتحاد به سر ببرند با یکدیگر کار کردن به زندگی آنها معنا می دهد. یک دنیای ایده‌آل جایی است که هر فرد فرصتی برای متولد شدن، تغدیه درست، مطالعه، دوست داشتن، بهره مندی از یک خانواده دلسوز، عشق و ایجاد یک خانواده دیگر را دارد.

اهداف سازمان ملل می تواند این احساسات را در فرد به وجود بیاورد که رویاهای خود را دنبال کند، فکر کند، تصور کند و به طور جدی به سمت ساخت یک دنیای بهتر پیش برود که محوریت آن شامل پشتیبانی، کار گروهی، اعتماد و شفقت است.

درست به همین دلایل است که عضویت در سازمان ملل متحد بسیار مهم است.

عضویت در سازمان ملل برای یک کشور به این دلایل مهم است:

به آن کشور مشروعیت بیشتری در سطح بین المللی می بخشد.
ملل مختلف را از خطرات ناشی از ناهنجاری های مختلف جهان دور می کند.
اقتصاد آن کشور را رونق می بخشد.
بعد فرهنگی تقویت می شود.
چالش های سیاسی را کنترل می کند.
بخش صنعت تاثیر فعالیت های همان کشور در سازمان ملل متحد قرار می گیرد.
مراودات اجتماعی را بهبود می بخشد.
نظام پزشکی را تحت تاثیر قرار می دهد.
ارزش های تعاون ، همکاری و اعانه رسانی را برای هر کشوری در سطح بین المللی بیشتر می کند.

البته عضویت در سازمان ملل همیشه شرایط خاص خودش را داشته است و کشورهایی که با ایده ها و آرمان های این سازمان در تعارض باشند، جایگاهی نخواهند داشت.

سازمان ملل متحد البته در زمینه فعالیت های فردی نیز بسیار تاثیر گذار است و لزومی ندارد فعالیت های تاثیر گذار صرفا از سوی یک کشور باشد. اهداف این سازمان در صورتی که عاری از سنگ اندازی ها و کارشکنی ها باشد به موارد مثبتی ختم خواهد شد، همانطور که پیش از این اقدامات فراوان و موثری از سوی این سازمان در سطح جهان به مرحله تثبیت رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها