آیت‌الله کعبی در گفت و‌گو با جام‌جم آنلاین؛

تجملات انسان‌ها را به سراشیبی سقوط کشانده است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آنچه که از کرامت در سیره رضوی برای زندگی امروز مورد استفاده است، گفت: زندگی امروز بشر تحت تاثیر تمدن مادی مغرب زمین است و کرامت انسانی از منظر انسان منافق در لذت‌ها و تجملات مادی خلاصه شده است.
کد خبر: ۱۱۵۴۴۱۰
تجملات انسان‌ها را به سراشیبی سقوط کشانده است

آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین درباره ارتباط بین کرامت و سیره رضوی اظهار داشت: کرامت انسان از راه بندگی خداوند محقق می‌شود و رهبران الهی مظهر کرامت الهی انسان هستند و ضعف تحقق کرامت انسان، توحید و بندگی خداوند در پرتو هدایت رهبران الهی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: کرامت انسان به معنای شخصیت متعالی انسان است و شخصیت متعالی در سایه پرورش روح محقق می‌شود، دهه کرامت که از فاصله بین ولادت حضرت معصومه (س) و ولادت امام رضا(ع) نامگذاری شده است، اشاره به این حقیقت است که در پرتو عمل امام رضا (ع) و اهل بیت (ع) می‌شود انسان‌ها به زندگی پاک انسانی و کرامت انسانی دست ‌یابند.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه یک انسان کامل می‌تواند برای تحقق کرامت الگو باشد، بیان داشت: واژه کرامت مقابل واژه دنائت به معنای پستی است و شخصیت با کرامت، شخصیتی است که از پستی و فرومایگی دنیا با علو، به برتری روحی در افق‌های بالاتری زندگی کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: تجلی حیات، طیبه و کرامت انسانی است و انسان‌ها با الگوبرداری از امام رضا (ع) و اهل بیت (ع) می‌توانند به تعالی و شکوفایی مادی و معنوی برسند.

وی با اشاره به آنچه که از کرامت در سیره رضوی برای زندگی امروز مورد استفاده است، گفت: زندگی امروز بشر تحت تاثیر تمدن مادی مغرب زمین است و کرامت انسانی از منظر انسان منافق، در لذت‌ها و تجملات مادی خلاصه شده است؛ این تجملات انسان‌ها را به سراشیبی سقوط کشانده و در واقع به نوعی در حال نابود کردن بشریت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: راه رهایی بشریت از بحران اخلاق، خانواده، امنیت، فقر و مدیریت جهت اصلاح جهان و حرکت در پرتو رهبران الهی و توجه به تعالیم مادی و معنوی الگویی است که از زندگی و کرامت امامان می‌توان برداشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها