بررسی‌های اولیه پرونده سارینا نشان می‌دهد تزریق اشتباه دارو، محرز است. دختر هشت ساله از ده روز قبل به کما رفته و تلاش تیم پزشکی برای نجات جان او ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۱۹۳۱۲
تائید قصور پزشکی در کمای سارینا +عکس

به گزارش جام‌جم، رئیس کل دادگستری استان گلستان دیروز درباره آخرین وضعیت پرونده سارینا گفت: پرونده قصور پزشکی سارینا کودک هشت ساله گلستانی در دادسرای شهرستان علی آباد کتول تشکیل شد.

هادی هاشمیان ادامه داد: در تحقیقات اولیه، پزشک و پرسنل بیمارستان، علت به کما رفتن این کودک را تزریق اشتباه دارو عنوان کردند.

وی افزود: پرونده در حال رسیدگی است و منتظر اعلام نظر پزشکی قانونی و مشخص شدن وضعیت کودک برای صدور کیفرخواست هستیم.

هاشمیان با ابراز تاسف از وقوع اتفاقات این چنینی گفت: دستگاه قضایی به صورت ویژه و با اولویت پیگیر این پرونده است.

عباس بدخشان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در جمع خبرنگاران عنوان کرد: دختربچه هشت ساله، ده روز پیش در نیمه‌های‌شب به بیمارستان علی‌آباد کتول مراجعه می‌کند که با تشخیص عفونت در بیمارستان بستری شده و با دستور پزشک معالج آمپول به وی تزریق می‌شود. با تزریق ویال اشتباه دارویی، کودک با کاهش سطح هوشیاری رو به رو شده سپس به بیمارستان طالقانی گرگان منتقل می‌شود. این کودک حدود هفت روز در بیمارستان طالقانی بستری است و متخصصان بیمارستان این کودک را معاینه می‌کنند.

وی افزود: سطح هوشیاری کودک بالاتر آمده و بدون دستگاه تنفسی نفس می‌کشد ولی هنوز خطر را رد نکرده که امیدواریم بزودی بهبود حاصل شود.

بدخشان درباره قصور پزشکی در مورد این کودک عنوان کرد: قصور پزشکی در همه‌ جای دنیا وجود دارد و این مساله اجتناب‌ناپذیر است؛ ولی برای وزارت بهداشت این‌که شخص خطاکننده خود اطلاع دهد، مهم است و در این مورد هم پرستار بعد از دیدن حال کودک اشتباه خود را اعلام کرده و با اطلاع‌رسانی پزشکان مراحل سم‌زدایی را در مورد کودک انجام دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها