2 جنایت در چهارشنبه پایتخت

نامه قاتل، کلید معمای قتل

چهارشنبه گذشته با دو جنایت در محله یوسف‌آباد تهران سپری شد. پلیس با شناسایی عاملان این دو جنایت، تحقیقات برای دستگیری آنها را آغاز کرده است. در نخستین جنایت مردی با میله آهنی در بستر خواب به قتل رسیده و قربانی دیگر در جریان دعوا با همسایه‌اش با ضربه قمه از پای درآمد.
کد خبر: ۱۰۲۹۸۹۳
نامه قاتل، کلید معمای قتل

به گزارش جام‌جم، ساعت 13 و 30 دقیقه چهارشنبه ماموران کلانتری 125 یوسف‌آباد تهران در تماس با بازپرس سجاد منافی‌آذر کشیک قتل دادسرای جنایی تهران، او را در جریان کشف جسد جوان سرایدار در ساختمان درحال احداث در محله یوسف‌آباد قرار دادند.

بازپرس جنایی همراه گروهی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران و تیم بررسی صحنه جرم در محل جنایت حاضر شد. آنها مشاهده کردند جسد متعلق به مرد 22 ساله افغان است که در ساختمان مجاور به عنوان سرایدار کار می‌کرده است.

بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که او بر اثر ضربه‌ای که به سرش اصابت کرده، فوت شده و عامل جنایت باید او را در خواب و در اتاقک سرایداری غافلگیر کرده و جانش را گرفته باشد.

روی جسد دستنوشته‌ای قرار داشت که روی آن نوشته بود «این مرگ آخر و عاقبت فردی است که به زور دست به آزار و اذیت بزند».

همین سرنخ کافی بود که ماموران این فرضیه برایشان شکل بگیرد که او قربانی انتقام‌گیری شخصی شده است.

ماموران اطراف محل کشف جسد را جست‌وجو کردند و سرانجام لوله آهنی را یافتند که لکه‌های خون روی آن دیده می‌شد. جمع‌بندی این شواهد نشان می‌داد جوان افغان با همین میله آهنی از پای درآمده و ساعت‌ها از مرگش می‌گذرد.

در جریان تحقیقات معلوم شد مقتول شب‌ها به محل قتل می‌آمده و تا صبح پیش سرایدار 17 ساله آن ساختمان می‌ماند.

همین سرنخ کافی بود تا پلیس جنایی به پسر نوجوان مشکوک شود. زمانی که برای بازداشت او اقدام کردند معلوم شد او 50 هزار تومان از یکی از همسایه‌‌ها قرض گرفته و ناپدید شده است.

با فرار سرایدار 17 ساله ماموران به یقین رسیدند او با انگیزه انتقام‌گیری دست به این جنایت زده باشد. وی تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و جست‌وجو برای یافتن او ادامه دارد.

قتل در پارکینگ

هنوز یک ساعتی از وقوع این جنایت نگذشته بود که ماموران کلانتری یوسف‌آباد تهران بازپرس سجاد منافی‌آذر را در جریان جنایتی دیگر قرار دادند. بازپرس جنایی همراه گروهی از کار آگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران به بیمارستان شریعتی که مردی 51 ساله در آنجا فوت شده بود، اعزام شدند.

در تحقیقات اولیه معلوم شد این مرد در یکی از محله‌های‌‌های یوسف‌آباد زندگی می‌کرده که در جریان درگیری با همسایه‌‌ها با قمه از ناحیه قفسه سینه زخمی و به بیمارستان منتقل شده، اما به دلیل شدت خونریزی فوت کرده است.

با هماهنگی قضایی جسد مرد میانسال به پزشکی قانونی منتقل شد. در ادامه بازپرس جنایی همراه تیم تحقیق پلیس برای بررسی موضوع و شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت به مجتمع مسکونی در یوسف‌آباد ـ محل وقوع جنایت ـ اعزام شدند.

تحقیقات اولیه از همسایه‌‌ها نشان داد درگیری میان دو گروه سه نفره که از ساکنان ساختمان بودند، رخ داده است. یک طرف این دعوا دو برادر و برادرزاده آنها و طرف مقابل آنها مقتول و دو نفر دیگر بوده‌اند. در ادامه تحقیقات مشخص شد مقتول آپارتمان را از مهاجمان خریده و از مدتی پیش به این ساختمان آمده و همراه خانواده‌اش در آنجا زندگی می‌کرده است. دو برادر که طرف این درگیری خونین بودند نیز در طبقه اول ساختمان زندگی می‌کردند.

بررسی‌ها نشان داد یکی از این برادرها در پارکینگ اتاقی درست کرده و اموال و وسایلی را در آنجا نگهداری می‌کرده است. مرد همسایه نیز زمانی که متوجه شده آنها از فضای مشاع ساختمان بدون اجازه استفاده کرده‌اند، به این دو برادر اعتراض کرده اما آنها توجهی نکرده‌اند و میان آنها مشاجره شکل گرفته است.

مرد همسایه وقتی نتوانست آنها را مجاب کند که از فضای مشاع ساختمان غیرقانونی استفاده نکنند، بناچار به دادسرا و کلانتری رفته و از دو برادر به دلیل تخلفی که مرتکب شده‌اند، شکایت کرد. روز جنایت زمانی که احضاریه شکایت مقتول به دست این دو برادر رسیده بود، آنها همراه برادرزاده خود با مقتول و دو همراه وی که در پارکینگ بودند، درگیر شده و مشاجره میان آنها شکل گرفت و حتی آنها شیشه خودرو زانتیای مقتول را نیز شکستند. بعد با بالا گرفتن درگیری یکی از دو برادر، مقتول و دو همراهش را زخمی کرد و گریخت. مصدومان به بیمارستان منتقل شدند که مرد میانسال فوت کرد.

ماموران در ادامه متوجه شدند برادرزاده متهمان به محل جنایت بازگشته و در خانه پدربزرگش پنهان شده است. او پس از دستگیری درجریان تحقیقات گفته بود در دعوا شرکت داشته و عامل جنایت یکی از دو عموی فراری‌اش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها