استاندار کرمانشاه گفت: دولت ایران و عراق تصمیم گرفته اند که امنیت لازم در استان دیالی عراق برای تردد زائرین اربعین از مرز خسروی تامین شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۴۸۳
اعزام زائران اربعین از مرز خسروی قطعی شد

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، اسداله رازانی در جلسه ستاد هماهنگی زائران اربعین حسینی (ع) که با حضور معاونان استانداری، مشاور عالی استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده بین وزارت کشور ایران و عراق، تردد زائران در اربعین حسینی از مرز خسروی حتمی است لذا دستگاه های اجرایی تا فرصت شش ماه باقی مانده به اربعین جهت ایجاد زیرساخت های لازم اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: هر دو دولت ایران و عراق تصمیم گرفته اند که امنیت لازم در استان دیالی عراق برای تردد زائرین اربعین از مرز خسروی ایجاد شود لذا تا اربعین حسینی(ع) تنها شش ماه فرصت داریم که دستگاه های ذیربط باید در جهت احداث امکانات مورد نیاز اقدام کنند.

وی با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده برای تردد زائران از مرز خسروی گفت: خوشبختانه شهرستان قصرشیرین دارای امکانات و مراکز اقامتی و راه های دسترسی مناسبی می باشد و همچنین مرز خسروی با توجه به داشتن امکانات و گمرک از موقعیت خوبی برای تردد زائر برخوردار است که از این جهت امکانات قصرشیرین حتی از مهران هم بیشتر است اما برای ایجاد دیگر زیرساخت ها از احداث پارکینگ، گیت ها ودیگر امکانات لازم باید سریعاً اقدام شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به بازدیدهای میدانی انجام شده برای در نظر گرفتن امکانات مورد نیاز در مرز خسروی گفت: خدمات استان کرمانشاه در مرز خسروی از مهران و شلمچه کمتر نیست اما باید با آمادگی کامل، امکانات مورد نیاز در شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی ایجاد شود و هیچ گونه مشکلی برای تردد زائرین وجود نداشته باشد.

رازانی تاکید کرد: امکانات باید با توجه به نیاز و ضرورت ایجاد شوند و از انجام کارهای غیر ضرور که نیازی به فراهم ساختن آنها نیست، پرهیز شود.

وی همچنین با تاکید بر در نظر گرفتن مکانی در نزدیکی شهرستان قصرشیرین به مساحت 60 الی 100 هکتار جهت احداث پارکینگ گفت: معاون عمرانی استانداری ظرف دو هفته هزینه و امکانات مورد نیاز برای احداث این پارکینگ را مورد بررسی قرار می دهد و دستگاه ها موظف هستند که امکانات مورد نیاز را برای تسریع آن در اختیار فرمانداری و شهرداری قصرشیرین قرار دهند.

رازانی در ادامه بر رفع مشکلات موجود در سیستم روشنایی مسیر قصرشیرین و خسروی تاکید کرد و گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان موظف است که پیگیری های لازم را در این خصوص انجام دهد.

استاندار کرمانشاه از دستگاه های اجرایی خواست که پیگیری های لازم را برای جذب اعتبارات مورد نیاز برای ایجاد امکانات در مرز خسروی از طریق وزارتخانه ها و ستاد مرکزی اربعین کشور انجام دهند و در این راستا گفت: با توجه به اینکه تعدادی از وزرا و وزارتخانه ها عضو این ستاد هستند لذا ضروری است که مدیران استان برای ایجاد امکانات مورد نیاز در مرز خسروی جهت جذب اعتبارات از طریق وزارتخانه های خود در تهران اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها