درحالی که مقامات کرملین هرگونه سفر سردار قاسم سلیمانی را به مسکو تکذیب کرده اند، وزیر خارجه آمریکا نسبت به انجام این سفر ابراز نگرانی کرده است.
کد خبر: ۸۲۵۶۰۱
گفتگوی کری و لاوروف درباره سردار سلیمانی

به گزارش مهر به نقل از بی بی سی، جان کری در گفتگوی تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره سفر سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران به مسکو ابراز نگرانی کرد.

هفته گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر این که سردار قاسم سلیمانی طی سفر به مسکو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار کرده، ولی این خبر بلافاصله از سوی کاخ کرملین تکذیب شد.

بر این اساس نام سردار سلیمانی در فهرست تحریم های شورای امنیت قرار دارد و وی نمی تواند به سفرهای بین المللی برود. علیرغم توافق ایران و گروه ۱+۵، تحریم های وضع شده علیه سردار سلیمانی لغو نشده اند و دولت آمریکا مدعی است که سفر تکذیب شده وی به مسکو نقض تحریم های بین المللی است.

دردسر جدید برای هیلاری کلینتون

افشای این مساله که هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی خود برای ارسال اطلاعات طبقه بندی شده استفاده می کرده به چالش بزرگی برای وی تبدیل شده ولی تحقیق اف بی آی از سرورهای شخصی وزیر خارجه سابق آمریکا، موجب بروز دردسرهای تازه ای شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، چارلز مک کالاف بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا روز چهارشنبه به کنگره گفته است که حداقل 5 ایمیل از سرور شخصی هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا حاوی اطلاعات طبقه بندی شده بوده است.

مک کالاف تاکید کرده است که 2 پیام حاوی اطلاعات فوق محرمانه بوده است. وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که انتشار بدون مجوز این اطلاعات می توانسته آسیب جدی و زیادی به امنیت ملی و روابط خارجی آمریکا بزند.

منتقدان نیز نگرانی هایی را در خصوص احتمال دسترسی هکرها به اطلاعات طبقه بندی شده از طریق سرورهای شخصی کلینتون مطرح کرده اند.
کمپین انتخاباتی کلینتون همچنان بر این مساله تاکید می کند که هیچ گونه نقض امنیتی صورت نگرفته است. تصمیم ناگهانی کلینتون برای در اختیار قراردادن سرورهای شخصی خود به اف بی آی، بسیاری از استراتژیست ها را بهت زده کرده است.

افشای مطالب بیشتر در خصوص استفاده کلینتون از ایمیل شخصی موجب ادامه روند نزولی محبوبیت وی شده است. نظرسنجی دانشگاه مانموث که پیش از تحویل سرورهای کلینتون به اف بی آی انجام شده، نشان می دهد که 52 درصد آمریکایی ها بر این باورند که این ایمیل ها باید به خاطر احتمال افشای اطلاعات طبقه بندی شده، در زمره تحقیقات مجرمانه قرار گیرد.

روایت جالب خبرنگار گاردین از سفر به ایران

روزنامه انگلیسی گاردین مقاله ای با عنوان «۸ راه که ایران ممکن است شما را سورپرایز کند» منتشر کرد.جنیفر کلینک نوشته اش را با اشاره به ماجرای شکسته شدن شیشه خودرو ون خانواده توریست اروپایی آغاز می کند که روی بدنه آن در هر دو طرف نوشته شده: «ایران بزرگ است.»

این مقاله به قلم جنیفر کلینک نوشته شده که چند سالی در ایران زندگی کرده و حاصل این سال های زندگی را در کتابی با عنوان: (عروس موقت) گرد آورده است.

این کتاب که به تازگی منتشر شده، در مورد عشق و غذای ایرانی است، جنیفر کلینک در مقاله ای که دیروز در گاردین منتشر شد به بیان دیدگاه های خود نسبت به ایران می پردازد.

وقتی برای گرفتن ویزای سفر به ایران در سفارت ایران نشسته بودم، یک خانم ایرانی به آرامی روی شانه ام زد و گفت: کافی است به بازار بروی و وانمود کنی گم شده ای، مسلماً یک نفر تو را به خانه خود خواهد برد.

در نخستین روز سفرم به ایران، با مرد جوان نسبتاً بداخلاقی آشنا شدم و او آدرس خانه شان را به من داد و از من دعوت کرد روز بعد پیش مادرش بروم و این آغاز برنامه ای بود که هر روز صبح سه تا چهار ساعت به آپارتمان آنها در حومه یزد می رفتم و همراه مادرش پخت و پز ماهرانه غذاهای ایرانی را می دیدم.ایران نسبت به آنچه ما در رسانه ها می بینیم، بسیار پیچیده تر، فرهنگی و دارای جامعه ای چند بعدی است. اینجا دلایلی دارم که چرا «ایران بزرگ است» و چرا من مطمئنم شما هم می توانید مثل من دوستش داشته باشید.

کلینک می نویسد: خامه شیر شتر را با عسل موم دار امتحان کنید! یا کله پاچه را! بهتر است از کسی بپرسید تا به شما نزدیکترین نانوایی سنگکی را نشان دهد جایی که نان روی کوهی از سنگ های داغ پخته می شود و بعد برای خنک شدن آن را روی دیواری از میخ آویزان می کنند.

وی تاکید دارد ایرانی ها اهل عشق ورزی هستند، آنها زمان زیادی برای خواندن اشعار حافظ و فردوسی صرف می کنند. او هم با اشاره به وجود تعارف در بین ایرانی ها، از آن به عنوان یک سنت قدیمی برای احترام یاد می کند که با آنچه یک خارجی از بیرون می بیند متفاوت است.او می نویسد: گاهی دو مرد ایرانی را می بینید که ۱۰ دقیقه صرف می کنند تا ثابت کنند دیگری باید اول از یک درگاهی عبور کند. فروشنده ای می بینید که قبل از گفتن قیمت، چندین بار به مشتری اش می گوید این جنس قابلی ندارد.

ایرانی ها هم از شجاعت شما نگرانند و هم به خاطر اینکه شما شوهر یا دوستی ندارید، نسبت به شما احساس ترحم دارند. در هر دو حالت شما به عنوان یک زن تنها در ایران بهترین شرایط را خواهید داشت. شما می توانید در واگن زنان مترو سوار شوید و به میهمانی تمام زنانه بروید.

نویسنده در آخرین بخش از مطلبش می نویسد ایران در مقایسه با دیگر کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا بسیار مدرن است. ۹۷ درصد زنان بیش از مردان در دانشگاه ها تحصیل کرده اند. ایرانی ها بسیار آموزش یافته و مطلع از غرب هستند، بیش از آنچه ما در مورد آنها می دانیم و اگر فکر می کنید که ایران یک مرداب قرون وسطایی است باید خود را برای یک شوک آماده کنید!

بیعت رهبرالقاعده با رهبر جدید طالبان

ایمن الظواهری رهبر القاعده در پیامی از ملا اختر منصور رهبر جدید طالبان حمایت و با وی بیعت کرد.

به گزارش فارس، بر اساس اخباری که در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، ایمن الظواهری رهبر القاعده با ملا اختر منصور رهبر جدید طالبان بیعت کرده است.

القاعده در زمان حیات ملا عمر با وی بیعت کرده بود.

الظواهری در پیام خود درگذشت ملا عمر را تسلیت گفته است.

دو هفته پیش افشا شد که ملا عمر 2 سال و نیم پیش درگذشته و طالبان نیز این خبر را تایید کرد. به دنبال آن طالبان رهبر جدیدی برای خود انتخاب کرد. ملا اختر منصور معاون ملا عمر به عنوان رهبر جدید انتخاب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها