جام جم سرا: ‌ دختری ۱۹ ساله‌ام. ۴ سال است که با پسری در ارتباطم، اما او قصد ازدواج ندارد. می‌گوید خانواده‌اش اجازه نمی‌دهند. نمی‌توانم از او جدا شوم. چه کار کنم؟
کد خبر: ۷۷۹۱۸۶
پسری را دوست دارم که می‌گوید: قصد ازدواج ندارم

پاسخ مشاور: یعنی از ۱۵ سالگی وارد یک رابطه عاطفی شده‌اید که علاوه بر ویژگی‌های سنی نظیر هیجانخواهی، جست‌و‌جوگری و تمایل به ارتباط با جنس مخالف و... از بلوغ عقلانی و عاطفی خوبی نیز برخوردار نبوده‌اید. تمامی این شرایط، اوضاع را به سمتی سوق داده است که علاوه بر سردرگمی و ناراحتی از سرمایه گذاری عاطفی چند ساله در یک ارتباط، بار فشار ناشی از صمیمیت و رهایی از آن نیز مطرح است.


به رابطه خود خاتمه دهید

می‌توان گفت در ارتباط‌هایی از این قبیل که یکی از طرفین تصمیم قاطعی به جدی شدن رابطه ندارد، نتیجه‌ای که دلخواه طرف دیگر است به دست نخواهد آمد و قصد رسمی شدن ارتباط در آینده هم احتمال داده نمی‌شود، لذا مراقب باشید که با افزودن بر مدت ارتباط و ریشه‌دار‌تر شدن علایقتان، پایان دادن آن را سخت‌تر و پرهزینه‌تر نکنید. بهتر است این رابطه را هرچه سریع‌تر پایان دهید.


به استقلال شخصی وی توجه کنید

تاکنون درباره شرایط و آمادگی‌های لازم پیش از ازدواج مطالب زیادی ارائه شده است اما درباره شرایط خاص شما می‌توان در رابطه با «استقلال شخصی فرد» صحبتی به میان آورد. به طور کلی داشتن استقلال برای مرد در شرایط ازدواج یکی از معیارهای اصلی و اساسی محسوب می‌شود. با توجه به اینکه وی به شما گفته است: «خانواده‌ام اجازه نمی‌دهند» این امر نداشتن استقلال او را در تصمیمگیری، در مسائل اقتصادی و... آشکار می‌کند و بیانگر آمادگی نداشتن وی برای اقدام به ازدواج است.
علاوه بر این معمولا در چنین مواردی که فرد مخالفت خانواده را مطرح می‌کند، دلایل بیان نشده و مهمتری نیز وجود دارد.


این کار‌ها را انجام دهید

برای اینکه بتوانید با شرایط جدید وفق پیدا کنید و از قید این وابستگی‌‌ رها شوید، بهتر است زمینه‌های رشد شخصی خود را شناسایی و برای رسیدن به آن تمرکز کنید:


*دوستان خوب همجنس پیدا کنید، ارتباط خود را با دوستانتان وسعت بخشید و لذت همراهی با آن‌ها را تجربه کنید.
*بخش قابل توجهی از لذت‌ها و نیازهای عاطفی ما در خانواده تامین می‌شود، بنابراین ارتباط خود را با اعضای خانواده نزدیک‌تر کنید.
*برای آینده خود برنامه ریزی کنید، شرایط موجود را بسنجید و بر اساس آن اهدافتان را مشخص کنید. زمانی را برای آغاز تعیین کنید و دست به کار شوید.
*خود و علایقتان را بیشتر بشناسید. با این شناخت خواهید توانست بخشی از لذت زندگی را این گونه تجربه کنید.
*مهم‌تر از همه، در صورتی که تمایل به ادامه تحصیل دارید، بهتر است فرصت‌های خود را از دست ندهید. برای مطالعه و کسب آمادگی شرکت در کنکور برنامه ریزی کنید و موفقیت‌های پایدار را برای خود رقم بزنید. (سیمین قربانی. کار‌شناس ارشد مشاوره /خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
۰
۰
این روزها معنی زندگی برای بعضی از دختران در مهریه، پول دادن، خرج كردن و تفریح و گردش خلاصه شده است! گذشت زمانی كه زن، مرد را برای خودش میخواست!
امیر ( كارشناس ارشد روانشناسی بالینی)
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
۰
۰
در تكمیل نظرات كارشناس محترم نظر دختر خانم محترم به این بیت از شعر مولانا جلب می كنم (( عشقهای كز پی رنگی بود عشق نبود عاقبت ننگی بود ))
خانم محترم در ادامه این رابطه شك نكنید تنها كسی كه بازنده واقعی است شما هستید بدون هیچ تعارفی و نصیحت های جور واجور .
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
۱
۰
ازدواج كنه كه بعدا مثل ما شرمنده زن و بچه بشه؟؟؟تموم شد ازدواج!
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
۰
۱
او پسر بسیار خوبی است كه اولا از تو سوی استفاده نكرده ثانیامیگوید قصد ازدواج ندارد .خودت برای خودت پیله تنیدهای وخودت را در توهمات غرق كردهای .ان زنجیر های كاذب را از خودت دور كن.

نیازمندی ها