عباس سلیمی‌نمین، مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران به دلیل ایراد سخنانی علیه محمود احمدی‌نژاد از سوی شعبه 1057 دادگاه عمومی جزایی مجتمع قضایی کارکنان دولت به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.
کد خبر: ۷۶۵۷۴۵
۶ ماه حبس تعزیری برای سلیمی‌ نمین

به گزارش تسنیم، مصاحبه‌ای درباره عملکرد محمود احمدی‌نژاد در ایام خانه‌نشینی، دلیل محکومیت این روزنامه‌نگار و محقق بوده است.

سلیمی‌نمین همچنین به دلیل انتقاد از جاسبی به پرداخت صد هزار تومان جریمه نقدی و 74 ضربه شلاق محکوم شده است.

سلیمی‌نمین در نامه‌ای به رسانه‌ها ضمن اعتراض به حکم صادره می‌نویسد: امید وافر دارم با تفضل و یاری خداوند حتی شلاق و زندان هم نتواند از احساس وظیفه‌ام در مقابله با ناهنجاری‌ها بکاهد و رساتر از گذشته مسائل را مطرح خواهم کرد.

گلایه «آلن ایر» از کنگره

«آلن ایر» سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگویی با مهر گفت که اعمال تحریم جدید علیه ایران از سوی کنگره نه‌تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه مشکلات را دوچندان می‌کند.

او گفته، هدف ما این است که تا یازدهم فروردین‌ماه به تفاهم سیاسی برسیم، یعنی عناصر عمده یک توافق را فراهم آوریم سپس جزئیات فنی را تا نهم تیرماه تکمیل کنیم.

شکایت از وزیر علوم به دلیل اقدام 2 استاد دانشگاه

مصطفی افضلی‌فرد، عضو هیات‌ رییسه کمیسیون اصل۹۰ مجلس از طرح شکایت برخی نمایندگان مجلس از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل آنچه اقدامات و سخنان هنجارشکنانه و ساختارشکنانه دو نفر از استادان دانشگاه علم و صنعت خوانده شده، خبر داد.

به گفته او، این سخنان هنجارشکنانه درباره قرآن کریم،‌ ولایت فقیه و نهادهای انقلاب و همچنین اقدام آنها در ارسال این مطالب توسط ایمیل به افراد دیگر و قراردادن مطالب سایت‌های ضدانقلاب در صفحات شخصی خود بوده که این موضوع با واکنش نمایندگان مجلس روبه‌رو شده است.

خرازی: نه دولت قبل استراتژی داشت نه کارگزاران

صادق خرازی، رییس موقت شورای مرکزی ندای ایرانیان در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد با بیان این‌که دولت‌های نهم و دهم وارث قدرت ایران بودند نه باعث آن، گفت: دولت‌های نهم و دهم و کارگزاران در حوزه سیاست خارجی فاقد استراتژی بودند.

به گزارش نسیم، او با انتقاد از دولت قبل، با ذکر مصادیقی گفت که در این دوره کارهای نمایشی و پرهزینه، کشور را دچار بحران کرد.

هدف داعش رسیدن به تهران بود

سردار ایرج مسجدی، مشاور عالی فرماندهی قدس سپاه پاسداران در همایش «جهاد ادامه دارد»، گفت: داعش چند هدف را دنبال می‌کرد که یکی از آنها رسیدن به تهران بود که البته در همان ابتدا سپاه قدس و ارتش عراق آنها را زمینگیر کرد.

ایران در چندقدمی اسرائیل

پایگاه اینترنتی رادیو بین‌المللی فرانسه در گزارشی نوشت که ایران از طریق حکومت بشار اسد در سوریه و جنبش حزب‌الله در لبنان، خود را به چندقدمی اسرائیل رسانده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی ناصر، مدیر نشریه الکترونیکی الحقول که در زمینه مناقشات و بحران‌های خاورمیانه تخصص دارد به این رادیو گفته «رویکرد ایران نشان‌دهنده یک راهبرد دفاع تلفیقی مبتنی بر همبستگی میان اعضای محور مقاومت یعنی ایران؛ سوریه و حزب‌الله لبنان است و می‌توان گفت که تا اندازه‌ای شبیه همان اصل مندرج در بند پنجم اساسنامه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها