توییتر که پیش‌ از این اعلام کرده بود با برنامه‌نویسان مستقلی که از این شبکه اجتماعی برای نرم‌افزارهای خود استفاده کنند برخورد خواهد کرد، سرانجام نرم‌افزارTweetbot را از دسترسی به این شبکه اجتماعی منع کرد.
کد خبر: ۷۶۳۵۷۵
شبکه‌های اجتماعی علیه راحتی کاربران

جام جم کلیک: در این اقدام کم‌سابقه از سوی توییتر، این نرم‌افزار که به‌عنوان یک مبدل اجرایی برای توییتر بر روی محصولات اپل عمل می‌کرد قربانی سیاست‌های جدید این شبکه اجتماعی شد و به این ترتیب شرایط استفاده از آن برای کاربران محصولات اپل غیرممکن شد.

مسئولان شرکت سازنده این نرم‌افزار با توییتر تماس گرفتند ولی پاسخی دریافت نکردند و به این ترتیب این موضوع را به‌صورت واضح در رسانه‌ها مطرح کردند تا قضاوت برعهده مخاطبین قرار بگیرد.

مشکلی که در این زمینه به‌وجود خواهد آمد می‌تواند عملا ماهیت شبکه‌های اجتماعی را زیر سوال ببرد، شبکه‌های احتماعی بزرگی مانند فیس‌بوک و توییتر در تئوری ادعای برابری دسترسی برای تمامی کاربران خود را دارند و معتقدند که آزادی استفاده از این شبکه‌های اجتماعی موجب خواهد شد تا همه بتوانند از آن لذت ببرند ولی هنگامی که بحث سود فرد دیگر به واسطه آن‌ها مطرح می‌شود شاهد دیکتاتورگونه‌ترین رفتارها هستیم. توییتر نرم‌افزارهای مربوط به خود را مسدود می‌کند، فیس‌بوک بدون دریافت پول اجازه دسترسی تمامی کاربران یک صفحه به گزارش فعالیت‌های صفحه را نخواهد داد و چندین و چند مورد دیگر.

موضوعی که کاملا واضح است این است که شبکه‌های اجتماعی علیرغم قول‌ها و وعده‌های زیبایی که به کاربران خود ارائه می‌کنند، تنها دیدگاه درآمدزایی نسبت به کاربر دارند و برای آن‌ها مهم نیست که راحتی کاربر آن‌ها بیشتر شود و اگر این راحتی به‌واسطه درآمدزایی شرکتی دیگر انجام گردد آنگاه ترجیح می‌دهند که اعضای شبکه احتماعی از این راحتی بی‌بهره بمانند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها