رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پیامی، انتخاب «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» را به عنوان پادشاه جدید عربستان سعودی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد روابط میان تهران ـ ریاض در تمام زمینه‌های مورد علاقه طرفین بیش از پیش توسعه یابد.
کد خبر: ۷۶۳۱۰۷
پیام تبریک رئیس‌جمهور به پادشاه جدید عربستان

بلومبرگ: پادشاه عربستان تجدیدنظر کند

به‌دنبال مرگ پادشاه عربستان، سایت شبکه خبری «بلومبرگ» در مطلبی به موضوع سیاست‌های آتی عربستان در قبال ایران پرداخته و با اشاره به چالش‌های متعددی که سعودی‌ها در دوره جدید با آن روبه‌رو هستند، ضرورت تغییر رویکرد آل‌ سعود نسبت به ایران را مورد اشاره قرار داده است.

به گزارش تابناک و به نقل از این رسانه غربی، تقابل دیرینه عربستان سعودی با ایران، آن ثباتی که سلمان وعده برقراری آن را داده، مورد تهدید قرار می‌دهد؛ افزون بر این، آشتی و مصالحه میان دو کشور آن‌قدر‌ها هم که به نظر می‌رسد، دور از دسترس نیست. این درحالی است که روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نوشته «پادشاه جدید عربستان در سیاست‌های نفتی این کشور تغییری ایجاد نمی‌کند.»

العبادی درباره سردار سلیمانی چه گفت؟

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در نشست اقتصاد جهانی داووس گفت: برای سردار سلیمانی احترام زیادی قائل هستیم.

به گزارش نسیم و به نقل از المسله، او ضمن مثبت خواندن نقش ایران در مبارزه با داعش افزود: هنگامی که غرب در ارائه کمک‌های خود به عراق کند عمل می‌کرد، ایران این شکاف را پر می‌کرد.

وی در عین حال گفته است: حتی یک سرباز ایرانی نیز در خاک عراق حضور ندارد و در خاک ما نمی‌جنگد. پیشتر نیز حضور نداشتند.

واعظی:‌ قصد فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی را نداریم

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا زمانی که شبکه‌های داخلی ایجاد نشود قصد نداریم شبکه‌های اجتماعی خارجی را مسدود ‌کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، او در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات در جمع خبرنگاران تاکید کرد: موضوع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی از جمله واتس‌آپ و لاین در کارگروه تعیین مصادیق بحث نشده اما اطلاعاتی که در این شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود می‌تواند در خارج از ایران مورد بهره‌برداری قرار گیرد بنابراین اولویت ما این است که دانشگاه‌ها و بخش خصوصی شبکه‌هایی را ایجاد کنند که مردم کشور بتوانند از همین شبکه‌های داخلی استفاده کنند.

واگذاری شرکت هواپیمایی بابک زنجانی به وزارت نفت

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان آن‌که «فراز قشم» برابر اعلام دادستانی بابت بدهی‌های بابک زنجانی به وزارت نفت واگذار شد، گفت: گرچه «قشم ایر» در زمان حاضر متعلق به وزارت نفت است اما با مدیریت قبلی اداره خواهد شد.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر شعبانی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: جدا از واگذاری اراضی ایرلاین فراز قشم به ارزش 36 میلیارد تومان بابت بدهی بابک زنجانی به سازمان منطقه آزاد قشم، هتل 150 میلیارد تومانی نیز که بابک زنجانی از سازمان خریده بود، به سازمان عودت داده شد.

صدور مجوز برای ۵۲ انجمن اقلیت‌های دینی

محمدامین رضازاده مدیرکل سیاسی وزارت کشور دیروز در دیدار با اسقف نرسس پتروس، پاتریاک ارامنه کاتولیک جهان گفت: برمبنای اصل ۲۶ قانون اساسی تاکنون ۵۲ انجمن اقلیت‌های دینی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که ۲۴ انجمن متعلق به هموطنان مسیحی است.

به گزارش تسنیم، او اضافه کرد: هر ساله در ردیف بودجه‌ کل کشور، ردیف خاصی به منظور پرداخت یارانه نقدی به انجمن‌های اقلیت‌های دینی پیش‌بینی و پرداخت می‌شود.

رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه کاتولیک جهان هم در این دیدار از مسئولان دولتی که کتاب قوانین احکام کاتولیک را ترجمه می‌کنند، تشکر کرد و یادآور شد: هیچ کشوری مانند ایران چنین کاری نکرده است.

اعدام یکی از 2 گروگان ژاپنی

گروه تروریستی داعش از اعدام یکی از دو گروگان ژاپنی خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از الجزیره، گروه تروریستی داعش آزادی گروگان دوم را به آزادی تعدادی از گروگان‌های وابسته به داعش در اردن مشروط کرده است.

گروه تروریستی داعش روز سه‌شنبه در ویدئویی، دولت ژاپن را تهدید کرد اگر ظرف 72 ساعت 200 میلیون دلار پول درخواستی این گروه را پرداخت نکند، دو گروگان ژاپنی را می‌کشد. سخنگوی دولت ژاپن اعدام یکی از دو گروگان ژاپنی را به دست گروه تروریستی داعش محکوم کرد.

پیشتر این گروه تروریستی چندین گروگان آمریکایی و انگلیسی را اعدام کرده بود.

زندانی آمریکایی پس از 37 سال حبس بیگناه شناخته شد

شهروند هفتاد ساله اهل کارولینای شمالی پس از تحمل ۳۷ سال زندان با حکم هیاتی از قضات بی‌گناه شناخته و از زندان آزاد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، جوزف اسلج سال 1976 به اتهام قتل جوزفین دیویس و دخترش به حبس ابد محکوم شد. جسد این دو که با ضربات چاقو کشته شده بودند در منزلشان در الیزابت تاون، یک روز پس از فرار اسلج از اردوگاه کشاورزی تبهکاران کشف شد.

یک کارشناس دی‌ان‌ای به هیات قضات گفت: هیچ یک از اسناد گردآوری شده در صحنه جرم با دی‌ان‌ای اسلج همخوانی ندارد. اسلج هشتمین متهمی است که از زمان تشکیل کمیسیون تحقیق بیگناهی در کارولینای شمالی از اتهاماتش تبرئه می‌شود.

کمیسیون تحقیق بی‌گناهی کارولینای شمالی تاکنون 325 نفر را با آزمایش دی‌ان‌ای تبرئه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها