سخنگوی دولت درباره این که آیا سوم آذر جشن موفقیت در گفتگوهای هسته‌ای برگزار خواهد شد، گفت: خوش بینی بی‌جهت و بدبینی بی‌دلیل در این زمینه نباید وجود داشته باشد و ما و همه مقامات خود را برای هر شرایطی آماده کرده ایم.
کد خبر: ۷۴۰۲۱۰
خوش بینی بی‌جهت و بدبینی بی‌دلیل نداریم

محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره این که آیا سوم آذر جشن موفقیت در گفتگوهای هسته‌ای برگزار خواهد شد، گفت: ما هم این امید را داریم که ان‌شاءالله فرزندان این ملت که صادقانه و صمیمانه با همه توان تلاش دارند تحریم‌های ظالمانه را از دوش مردم بردارند موفق شوند و مردم را شادمان کنند و مقام معظم رهبری هم راضی باشند که پس از سال‌ها مقاومت توانستیم به پیروزی دست یابیم و اگر اتفاقی بیفتد مردم خودجوش، شادمانی خواهند کرد.

سخنگوی دولت در عین حال افزود: خوشبینی بی‌جهت و بدبینی بی‌دلیل در این زمینه نباید وجود داشته باشد و ما و همه مقامات خود را برای هر شرایطی آماده کرده ایم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره افزایش قیمت نان گفت: در سال جاری هر کیلوگرم گندم را 1150 تومان از کشاورزان خریدیم و 465 تومان به نانوایان می فروشیم یعنی مبلغ 685 تومان برای نان یارانه می پردازیم و نانوایان عزیز و زحمتکش باید با قیمت تعیین شده آن را به مشتری بدهند.

نوبخت افزود: بنابراین انتظار نمی رود نانوایی ها که ممکن است از قیمت کنونی ناراضی باشند نان بی کیفیت و یا کوچک‌تر از اندازه لازم به مشتریان بدهند.

وی گفت: دولت همچنان پرداخت یارانه نان را ادامه خواهد داد.

سخنگوی دولت با اشاره به کاهش قیمت جهانی نفت افزود: ما برای سال آینده هشت برنامه پیش بینی کرده‌ایم که در آن آثار انتخاب قیمت نفت بین 70 تا 80 دلار پیش بینی و در نظر گرفته شده است.

نوبخت رشد اقتصاد کشور را در بودجه سال آینده 2 و نیم تا 3 درصد پیش‌بینی، و برای تورم نیز بر کمتر از 15 درصد تأکید کرد.

وی تصریح کرد: کاهش درآمد دولت حاصل از فروش نفت به منزله کسری بودجه نخواهد بود بلکه تحقق نیافتن منابع پیش‌بینی شده تعبیر می شود و دولت به اندازه کاهش درآمد هزینه‌های خود را کاهش خواهد داد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها