جام جم آنلاین: دادگاه عالی فلوریدا درخواست اضطراری والدین یک بیمار مبتلا به مرگ مغزی را که برای زنده نگه داشتن او تلاش می کنند ، نپذیرفته است.
کد خبر: ۶۱۷۲۹

به گزارش بی بی سی ، لوله تغذیه تری شایوو ، بیمار 41 ساله ای که دچار مرگ مغزی است ، روز جمعه 18 آوریل به حکم دادگاه برداشته شد تا به حیات نباتی 15 ساله او پایان داده شود.
والدین خانم شایوو که کفالت قانونی او را برعهده ندارند از فرجام خواهی در دادگاههای فدرال ناامیده شده اند و به دادخواستهای فدرال خود پایان داده اند.
وکیل والدین او گفت که خانم شایوو به احتمال زیاد از مرحله ای که بتوان او را به زندگی بازگرداند ، خواهد گذشت. دیوید گیبس افزود:زمان به سرعت می گذرد.
دو دادخواست دیگر از سوی ایالت فلوریدا و فرماندار آن ، جب بوش در نوبت رسیدگی هستند اما دادگاه استیناف فلوریدا قبلا درخواست فرماندار برای اتصال مجدد لوله تغذیه خانم شایوو را رد کرده بود.
آقای بوش از تلاشهای والدین خانم شایوو برای زنده نگه داشتن دخترشان پشتیبانی می کند.
خانم شایوو در سال 1990 پس از آنکه قلبش موقتا به دلیل عدم توازن شیمیایی بدنش از کار افتاد به ضایعه مغزی دچار شد.
همسرش ، مایکل که قیم قانونی او نیز هست می گوید او در یک وضعیت ثابت حیات نباتی بدون هیچ امیدی به بهبودی است و هرگز نمی خواسته که به طور مصنوعی زنده نگه داشته شود.
قاضی گریر روز شنبه در حکم خود که تازه ترین شکست حقوقی برای والدین تری شایوو محسوب می شود ، اعلام کرد که خانواده شیندلر نتوانسته اند هیچ توجیه مستدلی برای تغییر تصمیم پیشین مقامات قضایی ارائه کنند.
خانواده شیندلر در دادخواست خود مدعی شده بودند که وقتی از دخترشان خواسته شده تا جمله می خواهم زنده بمانم را تکرار کند ، او تلاش کرده است تا اصواتی را که آغازگر دو کلمه اول این عبارت هستند بر زبان بیاورد.
قاضی گریر که پیشتر هم علیه پدر و مادر تری شایوو رای داده بود گفت که این ادعا بر اساس شواهد پزشکی که مورد بررسی قرار گرفته اند قابل باور نیست.
آقای شیندلر روز شنبه گفت که دخترش پس از آنکه هشت روز را بدون غذا و آب به سر برده مبارزه بزرگی را برای زندگی انجام داده است.
او یک روز پس از آنکه به خبرنگاران گفت که دخترش تنها چند ساعت زنده خواهد ماند اعلام کرد که او با چنگ و دندان برای زنده ماندن می جنگد.
اگر تغذیه این بیمار از سر گرفته نشود ، پیش بینی می شود که طی چند روز آینده جان بدهد.
دوستان خانوادگی می گویند که ظاهر خانم شایوو علائم بی آبی را نشان می دهد.
طرفداران زنده نگهداشتن خانم شایوو ، بیرون بیمارستانی که او بستری است حضور دارند و به دعا خواندن ادامه می دهند.
پلیس چندین نفر از جمله چند کودک را که می کوشیدند به او آب بنوشانند دستگیر کرده است.
قرار بود کشیشی با حضور در بیمارستان، مراسم مذهبی عید پاک را برای خانم شایوو که در خانواده ای کاتولیک پرورش یافته است انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها