جام جم ورزشی: نماینده وزن ۸۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی با پیروزی در دیدار ‌نهایی بازی‌های آسیایی مقابل کشتی‌گیر ژاپنی به مدال طلا دست یافت.
کد خبر: ۷۲۳۰۳۶
اولین طلای کشتی فرنگی بر گردن اخلاقی/سیزدهمین طلا برای ایران

رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی در 4 وزن اول از صبح امروز آغاز شده است که حبیب‌الله اخلاقی نماینده وزن 80 کیلوگرم کشورمان با پیروزی در دیدار نهایی مقابل حریف ژاپنی به مدال طلا دست یافت.

در وزن 80 کیلوگرم حبیب‌الله اخلاقی بعد از پیروزی 9 بر یک مقابل در دور نخست (مرحله یک‌چهارم نهایی) مقابل جعفر خان از قطر راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه 9 بر صفر از سد بسیکی سالدادزه، نایب قهرمان آسیا از ازبکستان گذشت و فینالیست شد. اخلاقی در فینال نیز با نتیجه 5 بر یک مقابل تاسوکاسا تسوروماکی، نایب قهرمان بازی‌های آسیایی گوانگجو از ژاپن به پیروی رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

طلای اخلاقی سیزدهمین طلای کاروان ورزشی ایران در این رقابت‌ها بود. اخلاقی در بازی‌های آسیایی گوانگجو نیز به مدال طلا رسیده بود.

پیش از این سعید عبدولی مدال برنز 71 کیلو را کسب کرده بود. مهدی علیاری نیز در وزن 98 کیلوگرم در دیدار نهایی برای کسب مدال طلا به میدان خواهد رفت.

ایران در وزن 59 کیلوگرم بازی‌های آسیایی نماینده‌ای نداشت.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها