هم‌زمان با ورود وزیر امور خارجه انگلیس به تهران رسانه‌های این کشور هدف از سفر وی را رایزنی برای آزادی نازنین زاغری دانستند.
کد خبر: ۱۱۰۰۸۲۶
جانسون برای آزادی نازنین زاغری به تهران رفته است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازایسنا، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس برای یک سفر دو روزه و دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان، شامل وزیر امور خارجه، دبیر شورای عالی امنیت ملی، رئیس سازمان انرژی اتمی و احتمالا رئیس‌جمهور به ایران سفر کرده است.

وی چندی پیش در یک جلسه در کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس گفت که نازنین زاغری، شهروند ایرانی ـ انگلیس در زمان سفرش به تهران به جوانان آموزش خبرنگاری داده است. این در حالی است که خانواده زاغری و مقامات لندن پیش‌تر مدعی بودند وی تنها برای دیدار با اعضای خانواده‌اش به ایران سفر کرده بود.

نازنین زاغری ـ راتکلیف سال پیش در جریان سفری که به ایران داشت، به اتهام دست داشتن در فعالیت‌های ضد نظام بازداشت و پس از محاکمه در دادگاه به پنج سال حبس محکوم شد.

این اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس درباره‌ واقعیت و انگیزه‌های سفر نازنین زاغری به ایران با واکنش‌های تند رسانه‌های انگلیسی و خانواده این شهروند دو تابعیتی مواجه شد. آنها تاکید داشتند که صحبت‌های جانسون وضعیت محکومیت زاغری را با مشکل مواجه خواهد کرد.

روزنامه گاردین به نقل از ریچارد راتکلیف، همسر نازنین زاغری نوشت که بوریس جانسون در تهران تلاش خواهد کرد با همسرش در زندان دیدار کند و ملاقاتی با رئیس قوه قضاییه ایران داشته باشد که مستقل از دولت ایران عمل می‌کند و مسوول رسیدگی به پرونده زاغری است.

راتکلیف پیش از این از جانسون خواسته بود تا وی را به تهران ببرد تا بتواند با همسرش دیدار کنند اما این اتفاق محقق نشد.

هم‌چنین نشریه میرور در این‌باره نوشت: بوریس جانسون به ایران رفته است تا برای آزادی نازنین زاغری که 19 ماه است در حبس بسر می‌برد، تلاش کند. وی همچنین در این سفر نسبت به پرونده زاغری ابراز نگرانی خواهد کرد.

میرور در ادامه با اشاره به اینکه از سال 2003 تاکنون، این سومین وزیر خارجه انگلیس است که به ایران سفر می‌کند، نوشت: جانسون در حالی صبح روز شنبه وارد تهران شد که تنش‌ها در خاورمیانه بر سر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رئیس‌جمهور آمریکا شدت یافته است.

انتظار می‌رود که وی در دیدار با مقامات ایرانی خواستار آزادی نازنین زاغری شهروند دو تابعیتی ایرانی ـ- انگلیسی شود که به پنج سال حبس محکوم شده و در ایران زندانی است.

نشریه سان نیز در گزارشی نوشت که وزیر امور خارجه انگلیس به تهران سفر کرده است تا مقامات ایرانی را متقاعد کند نازنین زاغری را آزاد کنند و او را به خانه بازگرداند.

بوریس جانسون پیش از ظهر روز شنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها