اسم من و آرژانتین عجین شد!

هاشم بیک‌زاده در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

اسم من و آرژانتین عجین شد!

۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹ | نظر

یکی از طرفداران دو آتیشه آرژانتین؛ اسمش یک‌جورهایی با این تیم عجین شده. حتما اتفاقات قرعه‌کشی جام‌جهانی 2014 را یادتان هست؟ هاشم با خنده گفته بود ان‌شاءا... با آرژانتین در یک گروه بیفتیم. از قضا این اتفاق افتاد و شد سوژه رسانه‌ها. این‌قدر گفتند تقابل هاشم و مسی که دست آخر بیک‌زاده مصدوم شد و اصلا نتوانست بازی کند. حالا به بهانه تقابل کرواسی و آرژانتین در نیمه‌نهایی جام سر وقت هاشم رفتیم.

جاودانه «دست‌خدا»

جام‌جهانی 1986

جاودانه «دست‌خدا»

۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹ | نظر

اگر هزاران سال بگذرد و از جام‌جهانی 1986 قرار بر این باشد فقط یک چیز باقی بماند، آن «دست خدا» است. آرژانتین در جام‌جهانی 1986 مکزیک که با حضور 24 تیم برگزار شد به مقام قهرمانی رسید اما این قهرمانی داستانی افسانه‌ای دارد.

10علیه10

آرژانتین‌-کرواسی

10علیه10

۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸ | نظر

آرژانتین و کرواسی امشب در مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی با میزبانی ورزشگاه لوسیل به مصاف یکدیگر خواهند رفت. هر دو تیم دلایل خاص خودشان را برای رسیدن به فینال دارند اما در کل فراموش نکنیم اینجا جام‌جهانی است!

جدول | قلب تپنده ایران در جام ایستاد

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

جدول | قلب تپنده ایران در جام ایستاد

۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶ | نظر

خط هافبک تیم ملی ایران در جریان جام جهانی عملکرد خوبی از حیث مالکیت توپ و ارسال پاس‌های سالم نداشت و قلب تپنده تیم کی‌روش نتوانست جریان بازی را به نفع خود تغییر دهد.

طارمی بهترین مهاجمِ مدافعِ جام جهانی!

کمیته مطالعاتی فیفا منتشر کرد

طارمی بهترین مهاجمِ مدافعِ جام جهانی!

۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ | نظر

در جدولی که از بهترین های جام جهانی از حیث فشار برای تصاحب توپ منتشر شده، مهدی طارمی بالاتر از ستاره های مطرح دنیای فوتبال ایستاده است.طارمی بهترین مهاجمِ مدافعِ جام جهانی!

درآمد فغانی و تیمش در جام‌جهانی چقدر بود؟

درآمد فغانی و تیمش در جام‌جهانی چقدر بود؟

۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲ | نظر

فغانی و تیمش دو بازی مرحله گروهی جام‌جهانی را قضاوت کردند و در کمال ناباوری از ادامه جام بازماندند. ولی شاید برایتان جالب باشد بدانید درآمد آنها از قضاوت در جام‌جهانی چقدر بود.

ببینید | همبازی معلول پله در تیم برزیل

ببینید | همبازی معلول پله در تیم برزیل

۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ | نظر

یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی فوتبال برزیل در گذشته گارینشا بود. گارینشا بازیکن سال‌های دور تیم ملی فوتبال برزیل است که علی‌رغم داشتن معلولیت از ناحیه زانو، توانایی خوبی در میدان مسابقه داشت.

حیف از علیرضا فغانی

تحلیل جنجال‌های داوری جام‌جهانی در گفت‌وگو با رضا کرمانشاهی

حیف از علیرضا فغانی

۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲ | نظر

اشتباهات داور بازی انگلیس و فرانسه. جنجال‌های قضاوت متئو لاهوز اسپانیایی در بازی آرژانتین و هلند. اعتراض پرتغالی‌ها به فاکوندو تیو آرژانتینی. همه و همه اینها باعث شد تا نگرانی‌ها درباره قضاوت‌های جام‌جهانی بیشتر شود. رضا کرمانشاهی داور سابق ایران در تحلیل این اشتباهات حرف‌های زیادی برای گفتن دارد...

عکس | رنکینگ ۷ قهرمان آخر جام جهانی

عکس | رنکینگ ۷ قهرمان آخر جام جهانی

۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹ | نظر

تیم های ملی فوتبال آرژانتین و فرانسه هم قبل از شروع جام جهانی 2022 قطر، به ترتیب تیم‌های سوم و چهارم رنکینگ جهانی بودند.

دردسرهای کریس و جورجینا

پرتغال این‌گونه در جام‌جهانی به بن‌بست رسید

دردسرهای کریس و جورجینا

۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷ | نظر

چقدر پایان بدی بود. فکر می‌کردیم رونالدو بعد از آن همه مصیبت برمی‌خیزد و بعد به همه می‌گوید: «دیدید؟ من بعد از آن همه دردسر یک‌بار دیگه به همه نشون دادم درست سر وقت بلند می‌شوم و خودم رو به همه ثابت می‌کنم.» بعد از کودتای منچستر و نیمکت‌نشینی مقابل سوئیس یک پایان قهرمانانه برای رونالدو تصور می‌شد اما همیشه قرار نیست همه‌چیز مثل فیلم‌ها تمام شود.

خونسردی مرد منفور

جام‌جهانی 1982

خونسردی مرد منفور

۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ | نظر

میزبانی یازدهمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی به اسپانیا رسید، رقابت‌هایی که در سال 1982 برگزار شد.

تاریخ‌سازان

مراکش؛ تیمی که تمام فاکتورها برای جذابیت یک تیم را دارد

تاریخ‌سازان

۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵ | نظر

اسم و خاطره اولین‌ها همیشه در ذهن‌ها باقی می‌ماند. حالا جام‌جهانی 2022 قطر با هر نتیجه‌ای تمام شود، نام یک تیم برای همیشه در خاطره فوتبالی‌ها می‌ماند. حالا در تاریخ جام‌های جهانی ثبت شده که مراکش به اولین تیم آفریقایی تبدیل شد که توانسته به مرحله نیمه‌نهایی این جام برسد. مسیری هم که این تیم برای تاریخ‌سازی طی کرده، در نوع خودش منحصربفرد است.

وقتی رونالدو گریه کرد، کسی نخندید

وقتی رونالدو گریه کرد، کسی نخندید

۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ | نظر

روی نیمکت نشسته بود و پرش بلند بازیکن تیم ملی مراکش را می‌دید. این پرش‌ها تخصص او بود، همیشه او بود که این‌قدر بلند از روی زمین بلند می‌شد و فردایش رسانه‌ها تیتر می‌زدند: «خطوط هوایی سی آر سون». حالا او، کریستیانو رونالدو، بهترین گلزن تاریخ فوتبال ملی جهان، کسی که تعداد رکوردهایی که شکسته در یک صفحه کاغذ جا نمی‌شود، باید روی نیمکت بنشیند و منتظر باشد که یک پسر‌بچه بنفیکایی که تازه 20سالگی را پشت سر گذاشته، گل بزند تا او هم مثل دیگران بالا و پایین بپرد.

دریغ از یک تماس و خسته‌نباشید!

رفتار عجیب فدراسیون فوتبال با تیم داوری ایران

دریغ از یک تماس و خسته‌نباشید!

۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ | نظر

قبل از جام‌جهانی که این اتفاقات نیفتاده بود و ملت به صعود تیم‌ملی امیدوار بودند، مسئولان از حضور دو تیم ایرانی در مسابقات می‌گفتند. آنها از این می‌گفتند که نباید تیم داوری ایران متشکل از علیرضا فغانی، منصوری و ابوالفضلی را فراموش کرد.

فوتبال به خانه بازنخواهد گشت!

طلسم 56ساله، 4سال دیگر تمدید شد

فوتبال به خانه بازنخواهد گشت!

۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵ | نظر

انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی جام‌جهانی با باخت مقابل فرانسه از دور رقابت‌ها کنار رفت، اما چه مشکلی برای تیم گرت ساوت‌گیت در ورزشگاه ال‌بیت رخ داد؟ سه‌شیرها شنبه شب نمایش بسیار خوبی از خود به جای گذاشتند اما در نهایت با نتیجه 2 بر یک مقابل مدافع عنوان قهرمانی شکست خوردند تا از دور مسابقات خارج شوند. بیشتر بحث و جنجال این بازی بر سر عملکرد داور برزیلی، ویلتون پریرا سامپائو و پنالتی از دست رفته هری کین کاپیتان سه‌شیرها بود و مانع از آن شد که بازی به وقت اضافه کشیده شود و این گونه انگلیسی‌ها بازی را واگذار کردند.

با رویا آشنا شوید

توپ نیمه‌نهایی و فینال جام‌جهانی فوق‌پیشرفته است

با رویا آشنا شوید

۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ | نظر

آدیداس رسما توپ رسمی دیدارهای نیمه نهایی و فینال جام‌جهانی 2022 قطر را رونمایی کرد. «الحلم» که در عربی رویا ترجمه می‌شود، دیگر توپ رسمی جام‌جهانی بیست و دوم به شمار می‌رود. توپ اول جام، نامش «الرحله» بود که ترجمه فارسی آن می‌شود سفر.