لب‌های دومین استان پرآب کشور خشک شد

لب‌های دومین استان پرآب کشور خشک شد

۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲ | نظر

تا همین چند سال پیش آذربایجان‌غربی به عنوان دومین استان پرآب کشور مطرح بود. منابع‌آبی زیرزمینی و چاه‌های پر آب و قرار گرفتن در ساحل زیبای «دریاچه ارومیه» در طول قرن‌های گذشته نام این منطقه را با آب و سرسبزی و طراوت گره زده بود تا این‌که از حدود ۲۰سال پیش آسمان آبی رنگش عوض شده و هر روز تیره‌تر شد و امروز اعلام شده آذربایجان‌غربی در حال ورود به بحران کم‌آبی است.

چترسوراخ صندوق بیمه‌کشاورزی

چترسوراخ صندوق بیمه‌کشاورزی

۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵ | نظر

وقتی صندوق بیمه محصولات کشاورزی ایجاد و فعالیت‌های خود را آغاز کرد، اکثر کشاورزان و فعالان این عرصه خوشحال بودند که از این پس می‌توانند با خیالی راحت به زراعت بپردازند و در این گذر اگر مشکل و خسارت پیش‌بینی نشده‌ای هم به وجود بیاید صندوقی هست که از آنها حمایت کند.

رئیس هیئت اعزامی مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان :جانباختگان بیگناه شهید محسوب می شوند

رئیس هیئت اعزامی مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان :جانباختگان بیگناه شهید محسوب می شوند

۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰ | نظر

رییس هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان در دیدار با عبدالحمید اسماعیل زهی امام جماعت اهل تسنن زاهدان گفت:ایشان ضمن دستور بررسی دقیق حوادث اخیر این استان خواستار بررسی و عمل بر اساس واقعیت‌هاست.

سوء‌مدیریت‌ها، شیرینی خرمای خوزستان را تلخ کرد

سوء‌مدیریت‌ها، شیرینی خرمای خوزستان را تلخ کرد

۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳ | نظر

کاهش میزان تولید خرما یک آسیب جدی برای استان‌های تولیدکننده این محصول به شمار می‌آ‌ید که با توجه به سهم ایران در صادرات خرما چاره‌اندیشی و جلوگیری از تداوم این شرایط ضروری به نظر می‌رسد. طی سال‌های اخیر سوء‌مدیریت‌ها، محدودیت در اختصاص منابع آبی و آسیب‌های ناشی از شرایط جوی تولید محصولات خرما در خوزستان را با ۳۵درصد کاهش روبه‌رو کرده است.

شکوفایی قشم با ساخت پل خلیج‌فارس

شکوفایی قشم با ساخت پل خلیج‌فارس

۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷ | نظر

قشم بزرگ‌ترین جزیره غیرمستقل جهان و هاب انرژی ایران است که در حساس‌ترین نقطه استراتژیک خلیج‌فارس و در دهانه تنگه هرمز واقع شده‌است. با این حال بیش از یک دهه است که برای ساخت پل خلیج‌فارس به طول ۴۱۳۰متر که فقط ۲۵۰۰متر آن روی دریاست، برنامه‌ریزی شده و با تلاش سه دولت قبل، این پل حدود ۱۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌است؛ پلی که جزیره را به سرزمین اصلی پیوند داده و به عنوان یک ضرورت‌ در جهت پیشرفت اقتصادی در حوزه‌های گردشگری، نفتی و ترانزیتی قشم مطرح است.

یک دهه انتظار برای رسیدن قطار به «اینچه برون»

یک دهه انتظار برای رسیدن قطار به «اینچه برون»

۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ | نظر

مدت‌ها بود که می‌گفتند اتصال ریل قزاقستان ــ ترکمنستان ــ ایران زمینه جابه‌جایی کالا بین این کشورها را بهبود بخشیده و می‌تواند رونق اقتصادی خوبی به همراه داشته باشد اما نیمه‌کاره ماندن این خط آهن در داخل کشور و عدم اتصال روان و مطلوب اینچه‌برون به مسیرهای داخلی موجب شده تجار و بازرگانان رغبت چندانی به استفاده از این محور نداشته باشند.