ببینید | خلاصه بازی ژاپن - کرواسی

جام جهانی 2022 قطر

ببینید | خلاصه بازی ژاپن - کرواسی

۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰ | نظر

سامورایی‌ها بازنده‌ای سربلند بودند. بعد از ۱۲۰ دقیقه تلاش دو تیم به تساوی ۱ بر ۱ رضایت دادند و در ضربات پنالتی کرواسی با درخشش لیواکوویچ ۳ بر ۱ برنده شدند و به مرحله بعد صعود کردند.

پرواز کرواسی با دستان یک فرشته

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

پرواز کرواسی با دستان یک فرشته

۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳ | نظر

تیم ملی فوتبال ژاپن که یکی از سه تیم آسیایی راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود، با شکست برابر کرواسی نتوانست برای نخستین بار به جمع هشت تیم برتر جهان راه یابد.

ببینید | گل اول ژاپن به کرواسی

جام جهانی 2022 قطر

ببینید | گل اول ژاپن به کرواسی

۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴ | نظر

ژاپن ۱ - کرواسی ۰ ، دقیقه ۴۳: ژاپن بازهم ارسال کرنر را کوتاه کار کرد. با سه پاس کوتاه توپ به گوشه محوطه رسید و ریتسو دوآن توپ را به نزدیکی شش قدم ارسال کرد. مایا یوشیدا به خوبی با پای چپ توپ را به مائدا رساند و مهاجم خطرناک ژاپن دروازه کرواسی را باز کرد و ژاپن را پیش انداخت.

1000بازی، 789گل، یک‌حسرت!

1000بازی، 789گل، یک‌حسرت!

۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ | نظر

لیونل مسی در هزارمین حضور خود در فوتبال حرفه‌ای و صدمین بازی خود به عنوان کاپیتان آرژانتین، بار دیگر رویای کشورش را برای رسیدن به قهرمانی جام‌جهانی زنده نگه داشت. در پنجمین جام‌جهانی‌اش، جادوگر سرانجام اولین گل خود را در مراحل حذفی به ثمر رساند و آرژانتین گام دیگری برای پایان دادن به انتظار 36ساله خود برای قهرمانی در جام جهانی با برد 2بر یک مقابل استرالیا برداشت.

جام ابدی

جام ابدی

۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳ | نظر

جام‌جهانی این بار به مکزیک رفت در واقع به 4شهر مکزیکوسیتی، گوادالاخارا، پوئبلاسیتی، لئون و تولوکا. این نهمین دوره جام‌جهانی بود. جام‌جهانی هر چه بیشتر پیش می‌رفت کیفیت بهتری پیدا می‌کرد هر چند در هر دوره رگه‌هایی از مسائل غیراخلاقی نظیر نژادپرستی همچنان در آن دیده می‌شد. به هرحال جام‌جهانی1970مکزیک به صورت 16 تیمی و در 4گروه 4تیمی برگزار شد. این 16تیم از 5 کنفدراسیون بودند. در مرحله دوم تیم‌‌ها به صورت دو به دو و حذفی به مصاف هم رفتند. در نیمه‌نهایی برزیل مقابل اروگوئه 3 بر یک به برتری رسید و ایتالیا در بازی قرن مقابل آلمان‌غربی با نتیجه 4بر3 به پیروزی رسید. اما چرا این مسابقه به بازی قرن معروف شد؟

شطرنج‌بازی با سامورایی‌ها

کرواسی - ژاپن

شطرنج‌بازی با سامورایی‌ها

۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲ | نظر

کرواسی، تیم دوم گروهF پس از مراکش در مرحله یک هشتم نهایی باید به مصاف ژاپن برود. ژاپنی‌ها با شکست آلمان و اسپانیا شگفتی‌ساز گروهE بودند.

به‌خاطر اسطوره برنده‌شو!

برزیل - کره‌جنوبی

به‌خاطر اسطوره برنده‌شو!

۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱ | نظر

دیدار برزیل مقابل کره‌جنوبی در یک هشتم نهایی جام‌جهانی علاوه بر اهمیت بالایش یک رویداد عاطفی نیز برای تمام برزیلی‌های جهان خواهد بود.

64سال روایت از مستطیل‌سبز

پوشش جام‌جهانی از 1958 تاکنون توسط روزنامه‌نگار آرژانتینی

64سال روایت از مستطیل‌سبز

۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ | نظر

انریکه ماکایا مارکز، هنوز اولین سفر خود به جام‌جهانی فوتبال را به یاد دارد. هواپیما مجبور شد آنقدر توقف کند که او نمی‌تواند تعدادش را به خاطر بیاورد. سپس یک سفر با قطار داشت؛ به دنبالش سوار شدن به اتوبوس و بعدش هم یک قایق سواری کوتاه را تجربه کرد تا در نهایت توانست به مقصد برسد. این خاطره جام‌جهانی1958 بود زمانی که او از زادگاهش آرژانتین به مقصد سوئد سفر کرد. انریکه از آن زمان تاکنون در هر جام‌جهانی فوتبال حضور داشته است. مارکز امسال برای هفدهمین‌بار این مسابقات را پوشش می‌دهد و رکورد جدیدی در میان خبرنگاران به ثبت می‌رساند. این روزنامه‌نگار کهنه‌کار تولد 88سالگی‌اش را هنگام اظهار نظر در مورد بازی افتتاحیه جشن گرفت.

جنجال حواله‌های میلیاردی

واکنش‌های منفی به پاداش‌های تیم‌ملی فوتبال ادامه دارد

جنجال حواله‌های میلیاردی

۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳ | نظر

اهدای حواله «نیو سانتافه» به ملی‌پوشان فوتبال، صدای اعتراض اهالی «ورزش» را بلند کرده است. این پاداش صعود به جام‌جهانی بود که بعد از بازی با ولز به بازیکنان داده شد؛ بدون حضور همه آن‌هایی که در این صعود و حضور نقش داشتند، مثل دراگان اسکوچیچ و دستیارانش. بعضی بازیکنان هم که در مقدماتی بودند و کی‌روش روی نام‌شان خط قرمز کشید، سهمی از این حواله‌ها نبردند.

دی‌پائول، بادیگارد مسی

قوت‌گرفتن یک شایعه در اردوی آرژانتین

دی‌پائول، بادیگارد مسی

۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸ | نظر

چند ماه پیش و در بازی دوستانه تیم‌ملی آرژانتین و هندوراس، اتفاقی افتاد که بعد از آن با شایعاتی همراه بود. در صحنه‌ای از بازی، لیونل مسی با خطای شدید کاپیتان هندوراس نقش بر زمین شد. درست در همان لحظه‌ که داور خطا را اعلام کرد، رودریگو دی‌پائول، هافبک دفاعی آلبی‌سلسته حملات شدیدی را علیه بازیکن خطاکار انجام داد. حتی بعد از آن که دیگر بازیکنان آرام شده بودند، دی‌پائول بی‌خیال نمی‌شد و همچنان قصد درگیری با آن بازیکن هندوراس را داشت. بعد از آن، این شایعه در فضای مجازی مطرح شد که دی‌پائول نقش بادیگارد مسی را  دارد. دی‌پائول هم همان زمان در توصیف مسی گفت: «اگر مسی کاپیتان شما باشد، باید تا سر حد مرگ برای او جنگید.»