ستایش در 2 دهه بعد
سری دوم مجموعه تلویزیونی «ستایش» که سری اول آن حدود سه سال پیش از تلویزیون پخش شد، از اواخر دیماه امسال از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت تا باز هم مخاطبانش را با خود همراه کند.
سری دوم مجموعه تلویزیونی «ستایش» که سری اول آن حدود سه سال پیش از تلویزیون پخش شد، از اواخر دیماه امسال از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت تا باز هم مخاطبانش را با خود همراه کند.
بازار برنامههای گفتوگو محور تلویزیون و گزارشی در روزهای برگزاری جشنوارههای تئاتر، فیلم و موسیقی داغ بود. در ویژهبرنامههایی که شبکههای تلویزیون برای این ایام ترتیب داده بودند، تعداد قابل توجهی از اهالی تئاتر، سینما و موسیقی مهمان تلویزیون شدند و درباره مسائل مختلف گفتوگو کردند.
هفتی که مدتها بود انتظارش را میکشیدیم در روزهای سی و دومین جشنواره فیلم فجر روی آنتن رفت. برنامهای جذاب و خوشریتم که در آن میشود نقاط ریز و درشت متن و حاشیه جشنواره را دنبال کرد بدون آن که برنامه، دچار حاشیهسازی و جنجال کاذب شود یا جو نامطلوبی را به وجود آورد.
در حالی که فیلمنامه به عنوان اولین و مهمترین رکن تولید یک اثر تصویری از اهمیت ویژهای برخوردار است، دستمزد فیلمنامهنویسان چه در سینما و چه در تلویزیون چندان قابل توجه نیست.
بعد از مدت ها مجموعه سریال سازی شبکه های مختلف سیما با نگاهی تازه به بچه های خیابانی و زندگی اجتماعی کودکان بی سرپرست و البته باخلاقیتی ویژه مصائب دردآور حادثه ۱۲ تیر سال ۶۷ برای هواپیمای ایرانی که توسط ناو آمریکایی سقوط کرد تولید کند چرا که اگر مادر باران در آن اتفاق کشته نمی شد این سختی ها برای او و پدرش پیش نمی آمد.
جمعهها روز تعطیل ما ایرانیها و روز تفریح و استراحت است، اما اگر برنامهای برای مهمانی و دید و بازدید نداشته باشیم، سفری در کار نباشد، برنامه ویژهای نداشته باشیم و رادیو و تلویزیون هم برنامه مفرحی نداشته باشد، جمعه میتواند کسالتبارترین روز هفته باشد.
سریال طنز باغ سرهنگ با یک مضمون خانوادگی و اجتماعی، روایتگر زندگی هادی است که قصد دارد شرایط هنری و کاری خود را ارتقا دهد، اما در این مسیر عجولانه گام برمیدارد و مدام دروغ میگوید و اشتباهاتی از وی سر میزند که خود و اطرافیانش را دچار دردسر میکند.
واژه «سریال» یا «مجموعه نمایشی» از حیث مفهومی واجد معنایی طولانی و بلند است، اما از منظر رسانهای تاکنون ادامهدار بودن یک مجموعه نمایشی معنا شده است. البته از حیث نظری میتوان برای هر کدام از ساختارهای نمایشی تلویزیون، مفهوم مشخصی تعریف کرد.
یکی از منتقدان سینما و تلویزیون، سریال آوای باران را اثری سرگرم کننده می داند و در عین حال معتقد است که این سریال ابهاماتی دارد. محسن سلیمانی فاخر از منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در نقد آوای باران در یادداشتی یادآور شده است: آوای باران روایت داستان سریالی مبتنی بر ذائقه تماشاگر عام با درامی پرجاذبه رنگین و مملو از کشش های مخاطب پسند بازاری است.
هر جشنوارهای در هر رشته و زمینهای که برگزار شود، فینفسه میتواند نقطه عزیمت و حتی نقطه عطفی برای رشد و تعالی آن حوزه باشد. تجربه نشان داده در هر رشته و فعالیت بشری، حضور یک رقابت حرفهای فارغ از جذابیتهایی که هیجان و التهاب خاصی به شرکتکنندگان میدهد، بسترساز یا دستکم انگیزه روانی برای رشد و توسعه آن حرفه و فن میشود.