روش تبلیغ در بازاریابی اجتماعی

این روزها از واژه بازاریابی اجتماعی زیاد استفاده می‌شود. شاید برای مخاطبان جالب باشد که این واژه از پیکره دانش‌های گوناگون از قبیل روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی، دانش سیاسی و تئوری‌های ارتباطی به همراه زمینه‌های علمی در تبلیغات، روابط عمومی و تحقیقات بازار، طراحی شده است.

تغییر شیوه رسانه‌های سنتی در عصر شبکه‌های اجتماعی

در دنیای رسانه‌های مدرن که در چشم برهم زدنی اخبار را منتشر می‌کنند، برای رادیو و تلویزیون به‌عنوان رسانه‌های سنتی چاره‌ای نمی‌ماند جز تغییر شیوه.

نقد و نظر

انسان رسانه‌ای؛ خوب یا بد؟

در تاریخ حیات بشر همیشه این سوال مطرح بوده که انسان چگونه موجودی است. ایرانیان باستان می‌گفتند انسان یک موجود هوشمند و اندیشه‌ورز، ارتباط جو و انزواگریز است. انسان موجودی سازنده است و از ساختن و تولید، ذاتا سود و لذت برده و اغنا می‌شود.

مدیریت اقتصاد در خانواده

دنیای اطراف ما مملو از مباحث و پدیده‌های اقتصادی است و هرکس به نوعی درگیر معنای واقعی اقتصاد شده است.

سرعت عمل رسانه ملی سعودی‌ها را رسوا کرد

10 ذیحجه 1436 قمری مطابق با 2 مهر 1394 خورشیدی، تاریخی است که از اذهان مردم عزیز و داغدیده کشورمان هرگز پاک نخواهد شد.

ورزش و توسعه

در تبیین و کالبدشکافی مقوله توسعه به شاخص‌های متعددی استناد می‌شود که یکی از آنها ورزش و میزان موفقیت کشورها در رقابت‌های بین‌المللی بویژه مسابقات المپیک است.

در این کوچه مشروطه مُرد...

مشروطه جنبشی است مهم برای تاریخ معاصر ایران و ملتش که سال‌ها در فقر و عقب ماندگی حاصل از استعمار به سر بردند.ملتی که در بسیاری از بزنگاه‌های تاریخی چوب طمع و نامردی استعمار پیر را خورده و این انگلیسی‌ها هستند که با نیرنگ همواره هر صدا و حرکت استقلال طلبانه را ساکت کرده‌اند.

فصلی تازه در همدلی دولت و رسانه ملی

با نگاهی به سال‌‌های گذشته رسانه ملی، می‌توان دریافت که تعامل، همدلی و همزبانی میان این سازمان با دیگر سازمان‌‌های دولتی و غیردولتی، امری جاری و مستمر بوده و البته هست.

مسیر دگردیسی رسانه‌های نو

یکی از مهم‌ترین عوامل دگردیسی‌ها در جوامع ترکیب شده تکنیکال ـ مدنی، نیاز به درک واقعیت زمان، نه به عنوان یک عنصر جاری، بلکه به‌عنوان یک اصل تغییر‌دهنده است؛ اصلی که حتی اگر انسان بخواهد آن را متوقف کند، در مسیری مطلقا نشدنی پاگذاشته است.

نقش حیاتی رسانه ها در ارتقای سواد سلامت

سواد سلامت، به معنای توانمندی علمی و درک صحیح رفتارهای سلامت محور است. با این تعریف، هرچقدر سواد سلامت بالاتر باشد، سلامت عمومی جامعه هم افزایش پیدا می‌کند.

گفتمان اقتصاد مقاومتی تنفس طبیعی یا مصنوعی

ایام منتهی به هفته گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی کنگره‌ای برگزار شد که نام آن و خیل کثیری از مدعوین آن تفاوت نمایانی با همایش‌های مشابه داشت. آغازی بر جنبش ملی اقتصاد مقاومتی عنوانی بود که شروع یک حرکت مردمی باورمند را نوید می‌دهد.

هنرمند مسجدی، سینمای قرآنی

آقای فرج‌الله سلحشور ـ خدا رحتمشان کند ـ کارش را پیش از انقلاب اسلامی با هنر مسجدی شروع کرد و از ابتدا دغدغه دینی و قرآنی و اسلامی داشت. ایشان در تمام حیات هنری خود تلاش می‌کرد توانمندی‌هایی چون بازیگری، نویسندگی و کارگردانی را در مسیری هدایت کند که بتواند ارزش‌ها و قصه‌های قرآنی را بیان کند.

تجارت و جهالت علیه سلامت

تجارت و جهالت را باید دو مساله عمده‌ای دانست که این روزها سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، زیرا برخی افراد سودجو برای کسب درآمد از حساسیت‌های مردمی سوء‌استفاده کرده و با تبلیغات دروغین وانمود می‌کنند سلامت آنها در گرو مصرف داروهایی است که آنها تهیه کرده‌اند، اما برخی شهروندان غافل هستند که این دارو‌ها دست‌کم سبب نارسایی کلیه و کبد آنها می‌شود.

بازگشت ابدی به فلسطین

سمیر قنطار «شهید فلسطین» عنوانی که به‌حق شایسته آن است. مجاهدی که بعد از 29 سال تحمل حبس و شکنجه رژیم صهیونیستی اولین جمله‌اش پس از آزادی از چنگال اسرائیل این بود: از فلسطین اشغالی برگشتم تا دوباره به فلسطین بروم.

بد نگوییم به مهتاب اگر تب داریم ...

«نظرسازی»هایی که این روزها به اسم «نظرسنجی» در برخی وبسایت‌های خبری منتشر و خاستگاه تولید خبر، تحلیل و جریان‌سازی له یا علیه اشخاص حقیقی، حقوقی یا گروه‌های مختلف سیاسی می‌شود، نه‌تنها از منزلت و مرتبه «اعتبار» علمی ساقط هستند بلکه از نظر «برد تعمیم»‌ها نیز که از ارکان «نظرسنجی» یا «افکارسنجی» علمی محسوب می‌شود کاملا مخدوش و متزلزل است.

پاسخی به اظهارات سخنگوی دولت

به‌دنبال درج جمله‌ای به‌نقل از دکتر نوبخت سخنگوی محترم دولت مبنی بر این‌که سازمان صداوسیما نقش اپوزیسیون دولت را ایفا می‌کند که در برخی از روزنامه‌ها چاپ شد، درباره چگونگی موضوع مهم تعامل دولت محترم و رسانه ملی توجه به این نکات دارای اهمیت است.

حل مشکلات رفتاری جامعه با سریال‌های تلویزیونی

نظریه شناخت اجتماعی، اولین بار توسط آلبرت بندورا در سال 1986 مطرح شد.

چه پیامی را به چه کسانی و با چه هدفی منتقل کنیم؟

علم اعصاب‌شناختی، رشته مطالعه پیوند مغز و سایر ابعاد دستگاه عصبی به‌ویژه مغز، با پردازش شناختی و نهایتا رفتار است. رویکرد شناختی در تبلیغات، آگهی را به عنوان اطلاعاتی در نظر می‌گیرد که باید در مغز پردازش شود.

مدل خاص برنامه‌سازی در بسیج رسانه ملی

در گذشته، خبر موضوعی عام بود، اما با رشد علوم و نیاز جوامع به علوم و فنون مختلف، اندک اندک چهره اخبار تغییر کرد و تکثر و تنوع رسانه‌ها باعث تخصصی شدن پیام‌ها و اخبار شده است.

اقوام و ساخت درونی قدرت

فرهنگ ایرانی، با دو ویژگی تنوع فرهنگی و قومی شناخته شده است. در طول دوران مختلف تاریخی، این تنوع و گونه‌‌های مختلف اقوام به دلیل درون‌زا بودن ابعاد هویتی همواره یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ انسجام و وحدت ملی بوده است.

قبلی۳بعدی