تلفیق سنت و مدرنیته در جادوی عروسک‌ها

تلفیق سنت و مدرنیته در جادوی عروسک‌ها

۱۴ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶ | نظر

سی‌وهفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در حال برگزاری است و یکی از فیلم‌های پذیرفته شده در بخش مسابقه ملی «جادوی عروسک‌ها» به کارگردانی سعید عباسی است. این فیلم حول کتابی به نام «هزار افسون» می‌گذرد. سعید عباسی پیش از کارگردانی این اثر، حدود ۲۵سال کار برنامه‌ریزی فیلم و سریال را انجام داده است. او که تحصیل‌کرده دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر در رشته کارگردانی است، از سال ۸۹ سابقه ساخت تله‌فیلم و سریال را دارد.

هنرپیشه‌ای که با هر نقش، جهان تازه‌ای ساخت

به‌یاد فتحعلی اویسی؛

هنرپیشه‌ای که با هر نقش، جهان تازه‌ای ساخت

۱۴ مهر ۱۴۰۴ - ۱۰:۳۳ | نظر

مهرماه، سالگرد درگذشت هنرمندی دوست داشتنی است که هم در ارائه نقش‌های جدی و گاه منفی و هم در طنز و کمدی خلاق بود و در نویسندگی و کارگردانی آثار داستانی و مستند هم دستی داشت: زنده یاد فتحعلی اویسی.

درگذشت مادر همایون شجریان

لحظاتی پیش اعلام شد؛

درگذشت مادر همایون شجریان

۱۴ مهر ۱۴۰۴ - ۰۹:۲۵ | نظر

همایون شجریان دقایقی پیش با انتشار متنی در صفحه شخصی خود، از درگذشت مادرش خبر داد.

ایران کتابخوان‌

ایران کتابخوان‌

۱۳ مهر ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۶ | نظر

مطالعه و استفاده ازکتابخانه‌ها به‌عنوان یکی ازشاخص‌های کلیدی توسعه فرهنگی و اجتماعی، در ایران با چالش‌ها و فرصت‌های متعددی روبه‌روست.براساس داده‌های اخیر علاقه به مطالعه در میان ایرانیان بالاست اما موانعی مانند کمبود زیرساخت‌ها، دسترسی محدود و رقابت بارسانه‌های دیجیتال،سرانه مطالعه راچندان که باید بالا نبرده.

اسکار رویای ناآگاهان با بلیت یک طرفه

اسکار رویای ناآگاهان با بلیت یک طرفه

۱۳ مهر ۱۴۰۴ - ۱۰:۳۸ | نظر

منوچهر آذری، بازیگر معروف نمایش‌های رادیویی و تلویزیونی نقل می‌کرد که وقتی یک‌بار به خانه مادرش رفته بود، مادر رادیوی منزل را برایش آورد و از او خواست آن را تعمیر کند! اما جناب آذری گفت که مادرجان این کار من نیست و باید به تعمیرکار متخصص بدهید؛ مادر در پاسخش گفته بود «مگر تو توی رادیو نیستی؟!»

‌ «ناتوردشت»؛ بازگشت سینمای معناگرا به پرده

‌ «ناتوردشت»؛ بازگشت سینمای معناگرا به پرده

۱۲ مهر ۱۴۰۴ - ۱۶:۵۲ | نظر

در روزگاری که سینمای ایران به‌شدت تحت سیطره کمدی‌های سطحی و بی‌محتوا قرار گرفته و بسیاری از فیلم‌ها تنها دنبال فروش سریع و خنده‌های زودگذر مخاطب هستند، اکران فیلمی، چون «ناتوردشت» را باید یک اتفاق مهم دانست؛ اتفاقی که می‌تواند ذائقه تماشاگر را تغییر دهد و بار دیگر یادآور شود که سینما هنوز می‌تواند جایی برای اندیشه، تأمل و اخلاق باشد. سیدمحمدرضا خردمندان با این فیلم نشان داد که هنوز به سینمایی باور دارد که روایتش نه صرفا برای سرگرمی بلکه برای پرسشگری است. 

امیدوار زندگی کنیم؛ اما چگونه مسأله‌ای که رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر آن تأکید کرده‌اند 

در گفت‌و‌گو با حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسین خانی بررسی شد

امیدوار زندگی کنیم؛ اما چگونه مسأله‌ای که رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر آن تأکید کرده‌اند 

۱۲ مهر ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۱ | نظر

موضوع، امیدواری است. دشمنان تلاش می‌کنند به‌ویژه در نسل جوان این امید را از بین ببرند. در این شرایط، چگونه می‌توان امیدواری را در میان مردم و نسل جوان تقویت کرد و پرسش‌هایی در این راستا، بینش‌افروز ما در گفت‌و‌گو با استاد حسین‌خانی خواهد بود.

فردوسی، نخستین وکیل مدافع زبان و فرهنگ ایران

در همایش علمی و فرهنگی حقوق و شاهنامه مطرح شد؛

فردوسی، نخستین وکیل مدافع زبان و فرهنگ ایران

۱۲ مهر ۱۴۰۴ - ۱۳:۲۴ | نظر

یک شاهنامه‌شناس و حقوقدان بر اهمیت مفاهیم حقوقی در شاهنامه تأکید کرد و بیان داشت: حقوق عمومی در ایران پیش از باستان وجود داشته و بسیاری از اصول آن در شاهنامه فردوسی مطرح شده است.

دیپلماسی فرهنگی؛ محور دیدار رایزن فرهنگی ایران با وزیر گردشگری و فرهنگ کلانتان

دیپلماسی فرهنگی؛ محور دیدار رایزن فرهنگی ایران با وزیر گردشگری و فرهنگ کلانتان

۱۲ مهر ۱۴۰۴ - ۱۳:۲۰ | نظر

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با اشاره به اینکه در جریان سفر به ایالت کلانتان فرصت ارزشمندی برای گفت‌و‌گو و تبادل نظر با مسئولان فرهنگی و هنری این ایالت فراهم شد؛ گفت: مهم‌ترین بخش رسمی این سفر، دیدار با داتوک قمرالدین بن محد نور، وزیر گردشگری، میراث، هنر و فرهنگ کلانتان بود که در آن بر ضرورت تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه‌های میراث فرهنگی، هنری و گردشگری تأکید شد.

جشنواره کودک، قربانی سینمای تجاری

جشنواره کودک، قربانی سینمای تجاری

۱۲ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۱ | نظر

منطقه غرب آسیا را اگر از نظر فرهنگی بررسی کنیم، این نکته رخ‌نمایی می‌کند که ایران اولین کشوری است که در این منطقه توانسته سینمایی مستقل و ملی را ایجاد کند؛ سینمایی که توانسته علاوه‌بر برطرف کردن نیازهای داخلی با برگزاری جشنواره‌های مختلف عمومی و تخصصی، آثاری را به جهان معرفی کند و سینمای ایران را به عنوان یکی از سینما‌هایی که تجربه‌ای انسانی به مخاطبان خود ارائه می‌دهد، بشناساند.