وقت برخورد با یاغی‌گری فرهنگی

وقت برخورد با یاغی‌گری فرهنگی

۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳ | نظر

دیروز و پس از مدت‌ها کش و قوس و خبرهای مختلف درباره سرنوشت دو سریال بسترهای نمایش فیلم، معاون پایش و نظارت ساترا اعلام کرد که اصلاحات شورای صدور مجوز ساترا در خصوص تمام قسمت‌های «جوکر ۲» بخش آقایان در حال حاضر به طور کامل از سوی سکوی فیلیمو اعمال شده است.

امام انسان‌ساز و قیام انسانیت 

وضعیت غزه که تجلی کوشش‌های زینبی و سجادی است را با حجت‌الاسلام دکتر امیر‌علی حسنلو بررسی کردیم 

امام انسان‌ساز و قیام انسانیت 

۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴ | نظر

واقعیت این است که هیچ نهضتی، چون مکتب امام حسین (ع) زنده نمانده و تاثیرگذاری وسیعی نداشته و چنین پویا و تکاپوگر و امیدآفرین نبوده است.

داستان۳۰۰۰کیلومتر رنج

داستان۳۰۰۰کیلومتر رنج

۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳ | نظر

دیروز مراسم بی‌شماری در گرامیداشت یاد شهدای دشت کربلا در دنیا برگزار شد و اجتماع عظیم مردم در مسیر نجف به کربلا، به اوج خود رسید؛ اما داغ اسرای کربلا و رنج‌های حضرت ام‌المصائب، زینب کبری(س) به هیچ‌روی فراموش‌شدنی و کمرنگ‌شدنی نیست.

عاشقانه‌ای در کشاکش نبرد با تکفیری‌ها!

عاشقانه‌ای در کشاکش نبرد با تکفیری‌ها!

۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶ | نظر

فیلم قلب رقه جدید‌ترین اثر سینمایی ایران است که به موضوع مقابله ایران با پدیده‌ای به نام دولت اسلامی عراق و شام (داعش) می‌پردازد. فیلمی در گونه اکشن جاسوسی که سعی کرده در کنار وفاداری به چهارچوب‌های جهانی این ژانر آن را اصطلاحا بومی کرده و بازتعریف کند، اما فارغ از این‌که این فیلم چقدر در روایت داستان خود موفق عمل کرده است تولید آن به خودی خود اهمیت فراوانی دارد از آن جهت که این نوع از فیلم‌ها با تصویری که از کشور به نمایش می‌گذارند می‌تواند به معرفی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای کمک زیادی کند زیرا جهان امروز، جهان تصویر‌هاست و سینما در صف اول ساخت باورهای جهانی قرار دارد.

حضور رایزن فرهنگی ایران در مرکز آیسسکو در جنوب شرق آسیا | تاکید بر همکاری مشترک برای برگزاری دوره های آموزشی

حضور رایزن فرهنگی ایران در مرکز آیسسکو در جنوب شرق آسیا | تاکید بر همکاری مشترک برای برگزاری دوره های آموزشی

۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶ | نظر

حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی ایران ضمن بازدید از مرکز آیسسکو در جنوب شرق آسیا بر همکاری مشترک برای برگزاری دوره های آموزشی در دانشگاه های ایران تاکید کرد. 

تصویر فتنه جهود از عاشورا تا غزه

تصویر فتنه جهود از عاشورا تا غزه

۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴ | نظر

نمایش‌های میدانی نه‌فقط به خاطر میزبانی از چندین هزار مخاطب در هر شب اجرا، بلکه از باب وسعت و تنوع موضوعاتی که می‌توان در این اجراها به آن پرداخت، اهمیت بسیاری دارند و هر بار ایده‌ای با این شیوه اجرایی روی صحنه رفته، موجب تحیر کارشناسان هنری و مخاطبان شده است.

بی‌توجهی سینما به عظیم‌ترین نمایش جهان

بی‌توجهی سینما به عظیم‌ترین نمایش جهان

۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶ | نظر

انتظار می‌رفت سینمای پس از انقلاب نه‌فقط در مضمون که حتی در مولفه‌های ریخت و شکل تغییر کند. سینما در دهه ۶۰،  تاحدودی از گذشته فاصله گرفت و خیزهایی برداشت اما از آنجا که هیچ الگوی فرمی تئوریزه‌شده‌ای وجود نداشت و نظریه‌پردازان هم به کمک تولید‌کنندگان نیامدند، مولفه‌های فیلمفارسی با رویکردهای شبه‌روشنفکرانه از کمین خارج و به‌تدریج احاطه‌اش را عینیت بخشید.

تصویر قدسی

تصویر قدسی

۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵ | نظر

روایتگری سنت دیرینه هنر نقاشی است؛ سنتی که باید آن را دلیل ظهور چنین هنری دانست. روایتگری با تصویر، تاریخی کهن در هنر نقاشی داردو ازعصر کلاسیک تا امروز، جریانی متداول در هنر بوده است؛ اما تاریخ هنر شرق و تمدن ایرانی چنین نشانه‌هایی را کم دارد؛ زیرا طبق قانون نانوشته‌ای از زمان شکل‌گیری تمدن‌ها،شرق تمدن خودرا بر کلام و روایت بنا کرده و تمدن غرب عنصر روایتگری با تصویر را برگزید.

سینمایی با دورنمای حماسه و روشنگری

سینمایی با دورنمای حماسه و روشنگری

۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹ | نظر

بارها درباره هنر مردمی؛ یعنی هنری که از میان مردم می‌جوشد و به درون جامعه رسوخ می‌کند، شنیده‌ایم. این هنر سابقه‌ای قدیمی در ایران دارد و با نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای که به کمک آن قصه‌های ادبی مانند شاهنامه یا دینی مانند واقعه عاشورا را برای عموم مردم روایت می‌کردند و همچنین با تعزیه یا شبیه‌خوانی در میان مردم رواج داشته است.