ببینید | گل اول هلند به آمریکا

جام جهانی 2022 قطر

ببینید | گل اول هلند به آمریکا

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶ | نظر

هلند ۱ - آمریکا ۰، دقیقه ۱۰: بر خلاف جریان بازی و تسلط بازیکنان آمریکا روی دروازه هلند، هلندی ها با نمایشی چشم‌نواز نشان دادند چرا تیمی خطرناک در جام هستند. بازی تک ضرب و هماهنگ بازیکنان هلند از نیمه‌های زمین شروع شد و به جناح راست محوطه آمریکا و دومفرایز رسید. دنزل دومفرایز پاس زمینی را به نزدیکی‌های نقطه پنالتی رساند. دپای با سرعت بالا خودش را به توپ رساند و با یک ضربه پای راست دقیق توپ را به دور از دست های ترنر و گوشه دروازه امریکا رساند تا هلند خیلی زود خودش را در بازی از آمریکا پیش ببیند.

عکس | فرمول کی‌‌ روش دیگر جواب نمی‌دهد

رضا جباری از لزوم تغییر تاکتیک ایران برای موفقیت در آینده می‌گوید

عکس | فرمول کی‌‌ روش دیگر جواب نمی‌دهد

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷ | نظر

تیم‌ ملی فوتبال ایران روی لبه صعود حرکت می‌کرد، اما در نهایت به سلامت نگذشت و حذف شد. این صعود می‌توانست راحت‌تر از هر زمانی باشد، اما نشد و آنچه باقی ماند یک دنیا حسرت بود.

رکورد منفی ایران در بین آسیایی‌ ها

ژاپن رکورددار است

رکورد منفی ایران در بین آسیایی‌ ها

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ | نظر

در بین تیم های آسیایی، تیم ملی فوتبال ایران تنها تیمی است که تاکنون به مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای جام جهانی صعود نکرده است.

عکس | سقوط چهار پله‌ای ایران در رنکینگ فیفا

در پایان مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

عکس | سقوط چهار پله‌ای ایران در رنکینگ فیفا

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸ | نظر

با اتمام مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، رنکینگ جهانی تیم‌های حاضر در این مسابقات به روز رسانی شد و تیم ملی ایران با چهار پله سقوط، صدر آسیا را از دست داد.

رویای شیرین شیرهای اطلس

رویای شیرین شیرهای اطلس

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲ | نظر

برای به واقعیت رساندن یک رویا، باید نیروهایی در اختیار داشته باشید که با تمام وجود به تحقق آن ایمان داشته باشند. ولید رکراکی، سرمربی تیم‌ملی مراکش آنقدر خوشبخت بود که چنین بازیکنانی در تیمش داشت و توانست بعد از 36 سال این تیم را به مرحله حذفی جام‌جهانی ببرد. از طرف دیگر، شیرهای اطلس ( لقب تیم‌ملی مراکش) با پیروزی 2 بر یک در بازی آخر مرحله گروهی توانستند به عنوان صدرنشین گروه F به مرحله بعد بروند تا اولین تیم آفریقایی بعد از نیجریه در جام‌جهانی1998 لقب بگیرند که به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم رفته‌اند.

چیزهایی که از جام‌جهانی فهمیدیم

چیزهایی که از جام‌جهانی فهمیدیم

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵ | نظر

یک روزی، یک جایی، یک وقتی از کسی که نمی‌دانیم نامش چه بود و اصلا پیشه‌اش چه، شنیدیم یا احیانا خواندیم که اگر رویا بیش از اندازه طولانی شود به کابوس بیشتر شباهت پیدا می‌کند. حالا هم که کار تیم‌ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی تمام شد و جایی در میان 16 تیم صعود‌کننده پیدا نکرد آیا باید بگوییم رویای صعود تمام شد؟ نخیر، در واقع کابوس صعود تمام شد. فوتبال ایران دیگر رویا و کابوس نمی‌خواهد.

ببینید | خشم کاوانی علیه VAR

ببینید | خشم کاوانی علیه VAR

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸ | نظر

یک خطای مشکوک به پنالتی روی کاوانی بازیکن تیم ملی فوتبال اروگوئه گرفته نشد تا او هم هنگام خروج از زمین با انداختن مانیتور کمک داور ویدئوییِ‌، اعتراض خود را نسبت به تصمیم داور و VAR نشان دهد.

قربانی تاکتیکی

چرا مهدی طارمی در بازی آخر ندرخشید؟

قربانی تاکتیکی

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ | نظر

مهدی طارمی در بازی اول مقابل انگلستان، ویژه‌ترین چهره تیم‌ملی ایران بود. او دو گل زد و در موقعیت‌های دیگر هم عملکردی کاملا ستودنی داشت. به ویژه گل اول او نمایشگر نبوغ تراش خورده او بود که با جا‌گیری در موقعیت بسیار مناسب و ضربه زدن در بهترین زمان ممکن یک گل تماشایی را به ثمر رساند. مهدی اما در دو بازی بعدی یعنی مقابل ولز و آمریکا نتوانست آن درخشش لازم را داشته‌باشد، به ویژه در آخرین بازی مهدی یکی از بدترین نمایش‌های خود را در چند سال اخیر داشت، چرا؟

فن‌خال قصد باختن ندارد

هلند - آمریکا

فن‌خال قصد باختن ندارد

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷ | نظر

برای هلندی که در مرحله گروهی نمایش قابل قبولی نداشت، بازی با آمریکا فرصتی است که بتوانند صعود نه چندان سختی به یک چهارم داشته‌باشد، البته اگر باز هم خبری از شگفتی در این جام نباشد! لاله های نارنجی با دو برد و یک تساوی از مسابقات خود در برابر سنگال، اکوادور و قطر به عنوان صدرنشین گروه به مرحله یک هشتم رسیدند اما نظر کارشناسان این است که بازی هلندی ها چنگی به دل نمی‌زند و کسل کننده است. اما فراموش نکنیم که چه کسی روی نیمکت نارنجی پوشان است. بدون در نظر گرفتن ضربات پنالتی، فن خال در 10بازی خود در جام جهانی به عنوان مربی شکست نخورده است. فقط فیلیپه اسکولاری (12)و ماریو زاگالو(11) از شکست ناپذیری طولانی تری برخوردار بوده اند.

معجزه‌شرقی

بعد از ژاپن، کره‌جنوبی هم با غلبه بر پرتغال به مرحله‌حذفی صعود کرد

معجزه‌شرقی

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸ | نظر

اتفاقات 10دقیقه پایانی دو بازی پایانی گروهH به عنوان یک درام فوتبالی، در هر جشنواره ای که باشد برنده جایزه بهترین فیلم خواهند شد. کره جنوبی با گل 91 هوانگ هی چان، پرتغال نامدار را شکست داد اما حتی این برد هم برای صعود کافی نبود چون اگر اروگوئه، فقط یک گل دیگر در بازی همزمان به غنا می‌زدنام دومین تیم صعود کننده از این گروه عوض می‌شد.

راه فینال از اقیانوسیه می‌گذرد

آرژانتین - استرالیا

راه فینال از اقیانوسیه می‌گذرد

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶ | نظر

آرژانتین به عنوان یکی از مدعیان اصلی تورنمنت وارد قطر شد اما جام را با شوک بزرگی مقابل عربستان آغاز  و 2بر یک بازی را به سبز پوشان واگذار کرد. ولی پیروزی مقابل مکزیک و لهستان اعتماد به نفس از دست رفته را به اردوی آلبی سلسته برگرداند و آنها آماده‌اند  مرحله حذفی را پشت سر بگذارند و مسی را به تنها آرزوی باقیمانده خود برسانند. آنها راه صعود به فینال را باید مقابل استرالیایی که مانع صعود دانمارک شد آغاز کنند. کانگوروها امیدوارند که این یک هشتم خیلی بهتر از آخرین باری که در این مرحله بودند برای آنها پیش برود. زیرا آنها در سال2006 توسط قهرمان نهایی این بازی‌ها و پنالتی دقیقه96 فرانچسکو توتی به روشی دلخراش حذف شدند.