عبور از «آب و آتش»
مسابقات گروهی تلویزیونی، یکی از قالبهای جذاب برنامهسازی تلویزیونی است که گاهی سوالی، برخی اوقات ترکیبی از سوالات و ورزش و گاهی هم ورزش محض هستند.
مسابقات گروهی تلویزیونی، یکی از قالبهای جذاب برنامهسازی تلویزیونی است که گاهی سوالی، برخی اوقات ترکیبی از سوالات و ورزش و گاهی هم ورزش محض هستند.
سریال «گلیدخت» این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. به این خاطر که هم یک داستان عاشقانه را روایت می کند و هم این داستان در بستر تاریخ اتفاق می افتد. از طرفی زنان در این سریال از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. از این رو اگر تا به امروز موفق به تماشای این سریال نشده اید، پیشنهاد می کنیم از این هفته بیننده آن باشید.
کارگردان «گیلدخت» در این سریال به لزوم حفظ رعایت خانه و خانواده و همچنین به موضوع امنیت بعنوان یک اصل مهم برای زیست اجتماعی و فردی بشر پرداخته است. همچنین قاب بندی های زیبا و چشم نوازی از طبیعت زیبای شمال کشور دارد . آن هم برای مخاطبی که از فضای آپارتمانی سریال ها خسته شده و به دنبال دیدن چنین مناظری است.
حمید لولایی، علی صادقی و مرجانه گلچین در سریالی قرار بگیرند حتما اتفاقات خوب و شادیبخشی در راه است. این اتفاق چند سال قبل در شبکه سه و سریالی به نام «نقطه سر خط» افتاد. آنقدر سریال دیالوگهای کمدی و اتفاقات طنزآمیز جالبی داشت که بدون نگاه به تیتراژ میتوان حدس زد کارگردان این سریال، سعید آقاخانی است.
«کیف انگلیسی» یکی از بهترین و مهمترین سریالهای ایرانی درباره تاریخ معاصر است. سریالی که با وجود پرداختن به گذشته اما ترسیمکننده آینده است و هر چه از تولید و پخش آن میگذرد اما تازگی و تأویلپذیریاش هم بیشتر میشود.
بازپخش سریال زمانه از شبکه آیفیلم۲، بیش و پیش از هر چیز یادآوری زمانهای از دسترفته است. زمانهای که کارگردانان نضجیافته در تلویزیون همّ و غم خود را برای مخاطب رسانه ملی میگذاشتند و در این بین حتی اگر به جای سریالهای تاریخی پرهزینه، ملودرامهای میانه میساختند باز هم در جلب مخاطب موفق بودند. سریال زمانه محصول یک دهه قبل است و آخرین محصول حسن فتحی برای تلویزیون که درست دو سال قبل از ورود فتحی به شبکه خانگی تولید شد. فتحی پیش از زمانه بیش از ۱۰سریال مختلف برای تلویزیون تولید کرده و در زمانه به بلوغ کامل رسیده بود؛ بلوغی که باعث شده داستانی پر از کلیشههای تکرارشونده در مذمت خیانت و بدعهدی و عشق و عاشقیهای نافرجام را به گونهای قابل تحمل به سریالی مطلوب طبع مخاطبان بدل کند. البته در موفقیت سریال «زمانه» نباید از نقش نویسندگانی همچون علیرضا کاظمیپور و سعید جلالی بهسادگی گذشت. نویسندگانی که در نگارش سریالهایی مثل زنبابا، میوه ممنوعه، او یک فرشته بود و مسافری از هند نیز حضور داشتند.
تلویزیون این روزها به سریالهایی مثل «خداحافظ بچه» نیاز دارد. کاری که برای اولین بار در ماه رمضان سال ۹۱ مهمان سفرههای افطار مخاطبان تلویزیون شد. این فضا برای مهراوه شریفینیا به عنوان یکی از بازیگران محوری آشناتر بود تا شهرام حقیقتدوست و دیگر بازیگران این سریال.
مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» یکی از سریالهای «الف ویژه» صداوسیما با موضوع تاریخ معاصر ایران است که برای اولین بار سالهای۸۸و۸۹ از شبکه یک سیما روی آنتن رفت. مسعود جعفری جوزانی، سازنده آثاری چون شیر سنگی، در مسیر تندباد، جادههای سرد و... گویی همه تجربیات قبلی خود را در این سریال، به ظهور و بلوغ دوباره رساند. چون تقریبا از همه آن فیلمها، البته در فرم و ساختاری چشمنواز و فاخرتر رد و نشانی هم در این سریال دیده میشود.
یکی از رسالتهای اصلی تلویزیون در هر جامعهای حوزه سرگرمی است و تولید فیلم، سریال و مجموعههای نمایشی از نمونههای بارز این سرگرمی بهشمار میآیند تا مخاطبان و تماشاگران این جعبه جادویی با تماشای سریالهای نمایشی و عادت کردن به دیدن این سریالها به دیگر برنامههای خبری و تحلیلی تلویزیون نیز پالس مثبت نشان دهند و اصطلاحا مشتری تلویزیون شوند.
مادرانگیهایی که ریحانه برای امیرعلی میکرد، بخش مهمی از «بیهمگان» بود. نقش ریحانه با بازی نسرین بابایی با وجود شباهتهایی که به سریالهای دیگر مثل افرا داشت، توانست رنگ و بوی دیگری داشته باشد و در پیش بردن قصه بیهمگان موفق واقع شود.