جام جم آنلاین - آرشیو

روابط‌ عمومی در دوران تحول

روابط‌ عمومی در دوران تحول

دوران تازه رسانه‌ ملی را باید عصر جدیدی برای این رسانه فراگیر دانست؛ دورانی که تحول در جای‌جای سازمان جاری شده و طبیعی است اداره‌کل روابط‌عمومی به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم که پل ارتباطی میان رسانه‌ملی با رسانه‌ها، هنرمندان و صدالبته عموم ملت بزرگ ایران به‌شمار می‌رود، یکی از بستر‌های مهم در این فضای تحولی باشد.

کابینه بحران‌زده بنیامین نتانیاهو

کابینه بحران‌زده بنیامین نتانیاهو

افزایش توانمندی‌های نیرو‌های مقاومت، تشدید اعتراضات دانشجویی، بالا گرفتن اعتراضات در اراضی اشغالی و به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان عضو سازمان ملل تنها برخی از عواملی هستند که سبب شده این روز‌ها کابینه بنیامین نتانیاهو در بحرانی‌ترین شرایط خود قرار داشته باشد.

رویگردانی از لیبرال دموکراسی

رویگردانی از لیبرال دموکراسی

اخیرا منابع اروپایی گزارش قابل‌تاملی را درخصوص نگاه شهروندان غربی نسبت به دموکراسی و مشتقات آن منتشر کرده‌اند. شبکه یورونیوز با استناد به یک تحقیق گسترده در جامعه هدف(۱۵ کشور اروپایی) می‌گوید:«نارضایتی از دموکراسی غربی در برخی از بخش‌های اروپا که حکومت‌ها از برآورده کردن انتظارات دموکراتیک شهروندان بازمانده‌اند، در حال افزایش است.»

ترویج کتاب خوب

ترویج کتاب خوب

بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه سی‌و‌پنجم و نقش پیشروی ایشان در ترویج کتاب و کتابخوانی، ما را بار دیگر با واقعیت عدم پیگیری مطالبات ایشان و اهل قلم توسط مسئولان فرهنگی رو‌به‌رو می‌کند. در کشور ما به حوزه کتاب و نشر به‌صورت کلی توجه کافی نمی‌شود و ما که در حوزه ادبیات فعالیم، این مسأله را بیشتر احساس می‌کنیم.

مروج بزرگ کتابخوانی

مروج بزرگ کتابخوانی

رویکردی که رهبر انقلاب به مقوله کتاب و کتابخوانی دارند، مبارک است. رهبر انقلاب از دهه‌های قبل، شروع به بازدید از نمایشگاه و صحبت درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی کردند و همیشه روی این مسأله حساس بوده‌اند. فکر می‌کنم ایشان به تنهایی یکی از مروجان کتاب و کتابخوانی در کشور شده‌اند

دلایل حمایت رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب

دلایل حمایت رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب

قبل از پیروزی انقلاب، آقا یک سخنرانی در سال۱۳۴۸در مسجدی در بازار دارند برای این‌که کمک جذب و آن مسجد را تکمیل کنند. در آنجا ایشان دو نکته را ذکر می‌کنند.

صفحه نخست روزنامه ها‌ی سه شنبه ۲۵ اردیبهشت

صفحه نخست روزنامه ها‌ی سه شنبه ۲۵ اردیبهشت

تصاویر‌ صفحه‌ نخست‌ روزنامه‌های‌ امروز‌ را‌ مشاهده‌کنید.

انزوای آمریکا و رژیم صهیونیستی در سازمان ملل

انزوای آمریکا و رژیم صهیونیستی در سازمان ملل

نظر مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک دولت و همچنین ارجاع آن به شورای امنیت برای تصویب این موضوع و اعلام فلسطین به عضو جدید سازمان ملل یک اقدام مهم است.

جهان نگران افزایش بحران در رفح

جهان نگران افزایش بحران در رفح

آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی بشدت نگران افزایش بحران در رفح هستند، زیرا مصر کاملا مخالف حمله زمینی ارتش اسرائیل به رفح است و در صورتی که رژیم صهیونیستی دست به این اقدام بزند، قطع مناسبات مصر با رژیم صهیونیستی پیامد‌های امنیتی برای منطقه در پی‌خواهد داشت، زیرا به دنبال مصر کشور‌های عربی نیز چنین رویکردی را در دستور کار قرار خواهند داد.

سکوی جریان‌ساز رسانه ملی

سکوی جریان‌ساز رسانه ملی

۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۵ با راه‌اندازی رادیو گفت‌وگو - با شعار‌ صدای اندیشه‌ها‌- سکوی مناسبی در تقویت چندصدایی و تضارب آرا‌  در سپهر رسانه ملی شکل گرفت. شبکه‌ای گفتمانی و کنشگر که با هدف ترویج چندصدایی در عرصه رسانه‌ای کشور آغاز به کارکرد و اینک نیز، جایگاهی مهم در تقویت تضارب آرا‌ و تریبون‌سپاری به سلایق سیاسی کشور مترتب بر گفت‌وگوی کارشناسانه و فرهیختگانی دارد.

بنیامین نتانیاهو در یک قدمی سقوط 

بنیامین نتانیاهو در یک قدمی سقوط 

 همه عوامل تداوم حیات رژیم صهیونیستی از بین رفته است و مخالفان داخلی نیز خواستار سقوط کابینه بنیامین نتانیاهو هستند.

«نه» بزرگ به ساختار معیوب

«نه» بزرگ به ساختار معیوب

جمعه‌شب مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اقدامی مهم، به پیش‌نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رأی مثبت داد و با ۱۴۳ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۲۵ رأی ممتنع این قطعنامه به تصویب رسید.

جنون یاغی‌گری

جنون یاغی‌گری

همین چند ماه پیش بود که وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی در واکنش به اظهارات آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت مبنی بر این که حملات حماس بی‌دلیل رخ نداد، خواستار برکناری وی شد.

وحدت مجلس و دولت برای تدوام پیشرفت‌های روزافزون جمهوری اسلامی

وحدت مجلس و دولت برای تدوام پیشرفت‌های روزافزون جمهوری اسلامی

مجلس دوازدهم در حالی در تاریخ هفتم خرداد امسال افتتاح خواهد شد که تحولات عظیمی در منطقه رخ داده است. جایگاه راهبردی ایران در غرب آسیا و شکست سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در این منطقه موقعیت ایران را در نگاه جهانیان را به یک پایه‌ای از عزت و عظمت رسانده است که جهان اسلام به دلیل حمایت کشورمان از ملت مظلوم فلسطین و غزه ارزش و اعتبار ویژه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران قائل شده است.

پیوند قدرت نظامی و اقتصادی

پیوند قدرت نظامی و اقتصادی

در روزهای گذشته شاهد یکی از نقاط عطف تاریخی ایران بودیم که در مقطع زمانی جمهوری اسلامی ایران به وقوع پیوست؛ رویدادی که به معنی اعلام عملی ظهور قدرت جدید و از سوی دیگر نظم نوین در منطقه عرب آسیاست. حجم بازتاب‌های گوناگون عملیات موسوم به «وعده صادق» به گونه‌ای بود که زیرساخت‌های اصلی این تصمیم مهم یا به تعبیر دقیق‌تر این محصول راهبردی را در پس پرده هیجانات رسانه‌ای نگه داشت و البته متاسفانه اصل موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفت.

تعامل برای پیشبرد سیاست‌ها

تعامل برای پیشبرد سیاست‌ها

انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی؛ آزمونی است که رسانه ملی سربلند از آن بیرون آمد. در این دوره از انتخابات، این رسانه در بستر قانون کاملا متفاوت از دوره‌های گذشته عمل کرد. بعد از این‌که تغییراتی در قانون برگزاری انتخابات داشتیم به صداوسیما اجازه داده شد تا از تمام ظرفیت خود برای بحث انتخابات استفاده کند.

 مقاومت فلسطین خواستار صلح پایدار و عادلانه

 مقاومت فلسطین خواستار صلح پایدار و عادلانه

مقاومت تا رسیدن به نقطه‌ای مطلوب برای آزادی فلسطین و آرمان ملت فلسطین قطعا دست برتر خود را با پذیرش آتش‌بسی یک طرفه از دست نخواهد داد. این در حالی است که باید تاکید کرد مقاومت فلسطین هیچ‌گاه میز مذاکرات را برای برقراری آتش‌بس و صلحی پایدار و عادلانه ترک نکرده و نخواهد کرد.

سربازان رسانه‌ای انگلیس

سربازان رسانه‌ای انگلیس

«زنده‌باد دشمن، زنده‌باد منافع دشمن»! «زنده‌باد امپراتوری انگلیس و زنده‌باد ملکه کالسکه‌سوار طلایی» و مکرر در مکرر «زنده‌باد لندن»! این حرف‌ها و کلمات تاریخی، عبارت است از یک وظیفه و یک تکلیف رسانه‌ای به مفهوم عام که از نخستین روزهای قرن بیستم، در فضای فرهنگی و سیاسی ایران پر از ثروت و نفت، آغاز شده و همچنان بر اسب‌های چشمگیر و تربیت‌شده امپراتوری لندن، در میدان‌های متعدد، نمایشگری می‌کند و دشمن را دوست معرفی می‌کند و چهره زشت آن را زیبا نشان می‌دهد و بوی بد نامردی آن را به نکهت خوش خدمتگری به وطن مقدس، مبدل می‌سازد.

جنبش دانشجویی خاموش نخواهد شد

جنبش دانشجویی خاموش نخواهد شد

جنبش دانشجویی که در آمریکا برای اعلام اعتراض و انزجار از اقدامات رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه و همچنین انتقاد از حامیان این رژیم براه افتاده حرکت گسترده‌ای است که باید ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد.

گسترش اعترضات دانشجویی با حمله به رفح

گسترش اعترضات دانشجویی با حمله به رفح

 نتانیاهو از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون راهبرد مشخصی برای مقابله با مقاومت و بویژه حماس نداشته است، حمله رژیم صهیونیستی به رفح نیز نشان می‌دهد که مقامات رژیم صهیونیستی مرتکب حماقت بزرگ‌تری شده‌اند، زیرا فضای دانشجویی در آمریکا و اروپا کاملا نسبت به واقعیت آنچه که در غزه می‌گذرد، آگاه شده است و به این شکل حمله به رفح اعتراضات دانشجویی را گسترده‌تر خواهد کرد. 

1 صفحه

نیازمندی ها